Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mat til hyttetur

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 21:39   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mat til hyttetur

Jeg og ca 10 venninner skal på hyttetur i begynnelsen av oktober.

Jeg skal ordne maten og kjøkkenet er ikke stort og litt dårlig utstyrt. Ovnen er f.eks. gammel og liten.

Jeg har tenkt å gjøre Chicken satay (hvis alle tåler nøtter) og ta med til enten fredagens eller lørdagens mat.

Noen som har forslag på annet jeg kan forberede? Først tenkte jeg på lasagne, men det kan ta veldig lang tid å varme og det går nok ikke å få inn nok i ovnen til alle.

Og så må jeg skrive handleliste og jeg begynner nå på sparket. Hva har jeg glemt? Det finnes ikke noe mat der.

Smør
Brød
Knekkebrød
Frokostblanding
Skinke
Ost
Grønsaker (som pålegg)
Melk
Kaffe
Te
Sukker
Brus
Kjeks
Egg
Pepper
Salt
Litt mel
Oppvaskmiddel
Kjøkkenspray
Gulvvaskmiddel
Kluter
Oppvaskbørste
Kjøkkenhåndkler
Ting til chicken satay
Salat
Kaffefilter?
Andre krydder
Syltetøy
Leverpostei
Termoser
Doruller
Husholdningspapir
Ost
Kjeks


Sist redigert av Pelen : 22-09-08 kl 10:19.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:42   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Vi har alltid taco den første kvelden på vår årlige vennehyttetur. Kjapp og enkel mat som alle liker. Og det meste kan forberedes hjemme hvis du dere ikke gidder å stå og kutte opp grønnsaker og raspe ost når dere er framme.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:46   #3
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Lapskaus med flatbrød! God høstmat, varmer godt etter en tur, kan lages på forhånd og varmes i en stor kjele på ovnen.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:47   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Ost og kjeks, sammen med uanstendige mengder med god vin. God kosemat, og alle kan som regel finne noe de liker.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:03   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Du har skrevet kaffe, men ikke filter, hvis det er trakter dere bruker.
Ketchup? Annet krydder enn salt og pepper. Vanligvis tar jeg bare med vaskemiddel og kluter hjemmefra, og tar med hjem igjen.
Mer pålegg, syltetøy, leverpostei.
DORULLER! Tørkeruller.
Å lage en enkel gryterett med f.eks svinefilet, paprika, sopp, løk, chilipepper og fløte-creme fraichesaus pluss ris og hvitløksbaguetter?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:10   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Jeg lagde en deilig, fløtebasert fiskesuppe på hyttetur en gang, og det ble veldig godt mottatt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:19   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Takk!

Dere er supre!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:24   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat til hyttetur

Pai? Den kan du steke på forhånd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no