|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Spinoff fra sms tråden inne på nyheter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Det er ikke gitt at man blir straffet for fyllekjøring hvis det er nødverge. Finnes flere dommer på det.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Hvis det hadde stått mellom liv og død så hadde jeg gjort det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Huff, men ja, jeg hadde gjort det etter 4-5 pils eller en halv flaske vin. Selv om det betyr at jeg hadde mistet lappen.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg er ekstremt i mot fyllekjøring. Å vokse opp med en mor som jobbet på trafikkskadeavdelingen på Sunnaas gjorde sitt (jeg var mye på besøk som lite barn).
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Hvis det sto om liv eller død, ja. Selvfølgelig måtte jeg vært noenlunde oppegående selv, ikke døddrukken. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg hadde ofret lappen for å redde et liv.
|
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Etter 4-5 pils ville jeg følt meg ganske full, men hvis jeg var den eneste der som potensielt kunne redde vedkommende, så hadde jeg vel prøvd, men kjørt veeeldig sakte, ellers kunne jeg vel risikert at vi begge døde, eller at andre ble truffet el.l. Men de fleste andre er vel fortsatt nokså oppegående etter 4-5 øl, og så lenge det er så øde, så ville det vel sjansen for å redde et liv være større enn risikoen for å ta andres liv.
|
|
|
#10 |
|
nygift
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Selvfølgelig, hadde dritt i hele lappen hvis jeg kunne redde et liv, det jeg tenker mer på er om jeg hadde mestret en bil i den tilstanden, men jeg hadde prøvd så godt jeg kunne.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?
Jeg er klar over det. Men saken ble ikke prøvd rettslig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Vanskelig spørsmål, siden jeg faktisk ville vært ganske full etter fem pils og dermed også ville risikert mitt og andres liv i tillegg. Denne må jeg tenke litt mer på. Jeg tror nok at jeg i desperasjonen ville ha gjort det, men det er ikke en enkel løsning på dette. Å kjøre full og i panikk med en døende person i bilen er vel nesten farligere enn bare å kjøre full. Ville jeg klart å kjøre sakte og fornuftig?
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Selvsagt hadde jeg kjørt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg også tilhører de som hadde vært temmelig snydens etter fem pils, så jeg tviler på hvor forsvarlig det ville vært om jeg kjørte, for å være ærlig...
|
|
|
#15 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
I sånne fødsel-situasjoner kan man jo ta taxi.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Ja det hadde jeg nok gjort. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Originala
|
Gudbedre! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?Jeg ville kjørt. Men så blir jeg ikke så veldig snydens av 4-5 øl heller. :dyr i drift:
|
![]() |
|
|