Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Årets beste filmer?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 23:34   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Årets beste filmer?

Nå er jo ikke året riktig over enda, men jeg synes innspurten har vært svært så tilfredsstillende! Jeg har sett to glitrende filmer i helgen, som begge kommer høyt opp på min liste:

The Departed (Scorsese/Di Caprio/Damon/Nicholson) og Babel (Inarrito/Pitt/Blanchett/Bernal). Den siste fikk meg til å tute hemningsløst (jeg bør virkelig være forsiktig med filmer i disse hormontider).

Little Miss Sunshine var også et strålende bekjentskap i høst.

Hva er årets høydepunkt for dere på filmfronten?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:48   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

The Departed syntes jeg også var strålende. Tidligere i høst så jeg bl.a. Volver, som var veldig bra, og i vår likte jeg både Brokeback Mountain, Walk the Line, V for Vendetta og Match Point veldig godt. Babel har jeg ikke sett enda.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:50   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

The Departed var definitivt en av de beste filmer jeg har sett på år og dag!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:53   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Skyter fra hofta:
The Departed
Volver
Babel
Brokeback Mountain

Av norske kommer Den brysomme mannen høyt.
Reprise har jeg dessverre ikke fått sett.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:22   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Nå er det vel mye jeg som er sløv og ikke har sett nok film, men jeg har en følelse av det var mer interessant som ble satt opp på kino i Norge i fjor.

5 gode filmer på norsk kino i år:
The Departed Det blir vel vanskelig å komme unna denne. Bare måten mobiltelfoner ble brukt i filmen var jo verdt kinobesøket alene. Og som Scott Tobias skrev i The A.V.Club "When a director of Scorsese's caliber is working at the top of his game, it's a reminder of why we go to the movies in the first place."
Volver Almodovar fullt på høyden, og overgår (eller er det omgår) forventingner. Flott fotografering.
Wolf Creek Årets genrefilm på norske kinoer. Som slasherfan er jeg veldig fornøyd med at denne typen film ikke bare ikke blir forbudt lenger, men faktisk blir vist på kino.
Skjult (Caché) av Michael Haneke er en veldig god film. Og som tittelen antyder er og blir ikke alt som du tror. Og den er nok den minst "salgbare" på denne listen.
Brokeback Mountain Flott film. Fantastiske skuespillerprestasjoner, og flott naturfotografering. Trist.


Og 5 jeg ikke har sett, men kanskje burde:
Babel Jeg var ikke veldig imponert over 21 Gram, men jeg får vel se denne likevel.
Little Miss Sunshine Joda. Høres bra ut.
Neil Young - Heart of Gold Demme har jo gjort dette veldig veldig bra før med Talking Heads og Robyn Hitchcock. Dust av meg å ikke få sett denne på kino.
Den brysomme mannen Jeg bør sikkert se mer norsk film også.
Capote Nå er ikke jeg stor tilhenger av amerikansk "method acting", men Philip Seymore Hoffman er sannsynligivs god nok til å veie opp for skepsisen min.

Ben "Kan ikke A History of Violence få være beste film i år også?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:47   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Skjult var veldig bra, ja. Den satt i magen og bakhodet i lang tid etterpå.

Det er ellers alltid vanskelig å sammenligne filmer som har veldig forskjellig ambisjonsnivå/pretensjonsnivå. Walk the Line synes jeg f.eks. er nær perfekt i forhold til det den prøver å være, men det den prøver å være er jo ikke egentlig et mesterverk eller noe dypsindig noe, bare en gripende historie og litt mytebygging og mye kul musikk og karismatiske hovedpersoner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:49   #7
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Hiver meg på The Departed-koret. Så den på lørdag, og syntes den var veldig bra.

Babel er neste på listen over filmer som skal sees. Jeg VAR imponert over 21 Gram.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:41   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Capote Nå er ikke jeg stor tilhenger av amerikansk "method acting", men Philip Seymore Hoffman er sannsynligivs god nok til å veie opp for skepsisen min.

Selvfølgelig. Hvordan kunne jeg glemme Capote!? PSH er fantastastisk.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:44   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Jeg vil på kino!

De beste jeg har sett på kino i år, er Brokeback Mountain og Walk the Line. (Jeg har ikke sett så veldig mange flere, så jeg synes jeg har vært ganske flink til å velge.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:07   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg vil på kino!

De beste jeg har sett på kino i år, er Brokeback Mountain og Walk the Line. (Jeg har ikke sett så veldig mange flere, så jeg synes jeg har vært ganske flink til å velge.)

Jeg hadde nesten glemt at disse var i år. Også veldig, veldig bra filmer. Match Point var jeg også ganske så glad i.

Capote var jeg derimot ikke så imponert over, og jeg er veldig begeistret for PSH.

Reprise er den beste norske filmen jeg har sett på veldig lenge.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:52   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Har nå fått med meg at jeg MÅ se The Departed

(er heller ikke så mye på kino som jeg skulle ønske )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:09   #12
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Departed (Knallgod)
Walk The Line (Fabelaktig)
Hostel (Grotesk deilig)
Mission Impossible III (PSH er konge)
Capote (PSH er fortsatt konge)
Istid 2 (Iskald moro)
Superman Return (Mannen med trusa på utsiden er endelig tilbake)
Batman Begins (Mørk og dyster og slik som jeg liker)
Miami Vice 2006 (Jamie Foxx )
The Exorsism Of Emily Rose ( )
Night Watch (Del 1 av russisk sci-fi triologi....)
Transporter 2 (Luc Besson)
V For Vendetta (Matrix-gutta's nye epic)

++++++

Har vel sett nærmere 250 filmer i år... og det har vært mye snacks og mye crap!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:10   #13
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Dette er en bra film fra i år! Muligens litt anderledes, men det gjør vel ikke noe.

http://www.thesecret.tv/

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:10   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Fritt vilt er en favoritt da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:18   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Night Watch (Del 1 av russisk sci-fi triologi....)

Den har jeg faktisk sett, om ikke på kino. Jeg syntes ikke den var så verst, men plottet var nokså forutsigbart, da. Frampeik så det holdt. Jeg syntes det var litt irriterende.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:25   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Brokeback mountain er en av de bedre filmene jeg har sett i år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:22   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Ååååhhh Jeg har aldri tid til å gå på kino.
Men DVD er en fin ting. Jeg likte godt "kingdom of heaven" og Elizabethtown. Den siste er en skikkelig feelgoodfilm, men om den er fra i år, har jeg ingen begrep om.

Begge filmene er med nyyydelige Orlando Bloom *sikle*

  Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:11   #18
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Grizzly Man av Werner Herzog var årets høydepunkt for min del.
Batman Begins er en av de bedre superheltfilmene de siste årene. Mørk og dyster.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:23   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets beste filmer?

Jeg har store forventninger til Bobby, som jeg skal se neste uke.

http://www.bobby-the-movie.com/?nopop=1

Men ellers var årets morsomste film hittil: The Devil wears Prada .

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:32   #20
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets beste filmer?

På min liste:
- Good night and good luck
- Volver

Har ennå ikke sett:
- Babel
- The Queen
- Brokeback mountain

..og mange andre.

Jeg ble litt skuffet over:
- Little miss Sunshine
- The devil wears Prada

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon

Sist redigert av Eia : 21-11-06 kl 22:39. Årsak: Legge til flere har-ikke-sett-filmer
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no