Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Laks på annet vis

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 09:44   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Laks på annet vis

I dag har jeg tre laksefileter som vi skal ha til middag.
Men så fikk jeg så lyst å gjøre noe annet med de, enn å bare slenge filetene i panna. Kanskje jeg skulle kjørt de i foodprosessoren og laget noe farse, og stekt laksekarbonader.
Noen som har en god oppskrift der man hakker opp filetene og steker de på denne måten?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:55   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks på annet vis

Ikke annet enn at jeg durer filetene, litt presset sitron, et egg, litt salt, litt pepper og litt hvitløk i foodprosessoren og deretter steker kakene.

Får jeg komme med et annet forslag?
Krydre filetene med salt og sort pepper, og stek dem.
Imens lager du:

Salat
Ruccola
Halve cherrytomater
En boks røde bønner (skylles)
1-2 vårløk
Litt presset sitron
Salt
Pepper

Yoghurtsaus
Yoghurt naturell
Litt presset sitron
Salt
Pepper
Fersk dill (hvis du har)

Det ser nydelig ut når du legger salat på tallerkenen, fileten oppå og så har litt saus rundt salaten. Og det smaker helt fortreffelig!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:06   #3
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette lager jeg innimellom, og det er kjempegodt:

En laksefilet legges i ildfast form.
Skjær opp squash, sjampinjong, sukkererter, hvitløk o.l. og ha i.
Ha på fløte, fiskebuljong/grønnsaksbuljong, pepper.
Stekes i ovn på ca 180 grader til fisken er ferdig.

Gammel 21-11-06, 10:43   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei venninne laget noe nyydelig i sommer, på grillen. Hun la en laksefilet (til en person) på et ark sølvfolie. Så smurte hun over et par gode ss pesto og masse most hvitløk. Hadde litt salt og sitronpepper på, og en stor skje creme fraiche og lukket igjen pakken. Slengte den på grillen (eller i stekeovnen siden det ikke er sesong nå da) til den var ferdig. Jeg trodde jeg skulle svime av, så godt var det. Tilogmed treåringen min har spist seg ihjel på det når jeg har laget det her hjemme.

Gammel 21-11-06, 11:10   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Takk for mange gode trips.
Lager laksekaker i dag, men de andre tipsene her skriver jeg ned, så skal de definitivt prøves.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.