Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

The Brooklyn Follies - tidsfrist

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 10:04   #1
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Brooklyn Follies - tidsfrist

Da har vi vedtatt at neste bok i leseringen blir The Brooklyn Follies/Brooklynsk dårskap av Paul Auster.

'I was looking for a quiet place to die. Someone recommended Brooklyn, and so the next morning I travelled down there from Westchester to scope out the terrain ..."



Paul Auster was born in Newark, New Jersey, to Jewish middle class parents Samuel and Queenie Auster. He attended school in Maplewood, New Jersey. After graduating from Columbia University in 1970, he moved to France where he earned a living translating French literature. Since returning to America in 1974, he has published his own poems, essays, novels and translations of French writers such as Stéphane Mallarmé and Joseph Joubert.
He married his second wife, writer Siri Hustvedt, in 1981. Previously, Auster was married to the acclaimed writer Lydia Davis. He is the father of Daniel and Sophie.

Noen ønsker om tidsfrist? Er tre uker passende?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)

Sist redigert av Claire : 21-11-06 kl 10:10.
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:10   #2
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Æsj, der ble det en feil i overskriften. Modde?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)

Sist redigert av Toffskij : 21-11-06 kl 10:17. Årsak: Rettet overskrift
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:16   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Æsj, der ble det en feil i overskriften. Modde?

Pandaen har allerede vært der. (Men det var jo en litt fin feil, da. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:41   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Kan vi si tre uker fra mandag? Så får vi over helgen til å skaffe oss boken?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:45   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Kan vi si tre uker fra mandag? Så får vi over helgen til å skaffe oss boken?

Helt i orden for meg.

Takk til pandaen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:47   #6
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Tre uker fra mandag er fint for meg, Da rekker jeg kanskje både å låne boken på bilbioteket OG lese den!

(holder forresten på med "Checkpoint" av Sidsel Wold, anbefales.)

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:57   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Er denne helt ny, slik at man kan regne med at de f.eks. har den på Gardermoen?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:13   #8
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er denne helt ny, slik at man kan regne med at de f.eks. har den på Gardermoen?

Ja, jeg kjøpte den egelske utgaven i paperback på den lokale bokhandelen nylig, så de har den helt sikkert på Gardermoen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:41   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Da skal jeg få kjøpt den boka og begynt å lese. Kan hende jeg trenger mer enn tre uker nå midt i juleforberedelsene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 08:57   #10
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Da skal jeg få kjøpt den boka og begynt å lese. Kan hende jeg trenger mer enn tre uker nå midt i juleforberedelsene.

3 uker er greit for meg også, men tar et lite forbehold ang juleforberedelsene jeg og.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:13   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Da skal jeg få kjøpt den boka og begynt å lese. Kan hende jeg trenger mer enn tre uker nå midt i juleforberedelsene.

signerer

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:15   #12
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Bokkilden hadde litt lang leveringstid på den engelske utgaven, men jeg tok sjansen. Får heller legge inn en intensiv lesedag når den endelig kommer.

Men juleforberedelsene kan jo ta innersvingen på de beste intensjoner.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:14   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Hjelp! Jeg elsker Paul Auster, men er midt i eksamen. Jaja, jeg får lese den i romjulen og lese diskusjonen etterpå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:58   #14
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Er det tilfeldig at Bokkilden.no reklamerer for akkurat denne boka øverst på FP-sidene???

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now

Sist redigert av LaLuna : 23-11-06 kl 21:08.
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 21:09   #15
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Hvis ikke, så kunne vi kanskje få dem til å sponse oss?
"Dere kan få reklamere øverst på sidene våre hvis vi får bøkene av dere. En til hver!"

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 21:40   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Tenkte jeg skulle tipse litt. Jeg er litt sånn slappfisk, og vil lese boken på norsk. Jeg bestilte boken hos Haugen Bok (www.haugenbok.no) på tirsdag, og fikk den i posten allerede onsdag! Så jeg har faktisk rukket å lese første kapittel allerede. (Og gleder meg til å lese mer - den virker bra så langt.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 22:10   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Jeg er med, tross laber deltagelse i siste diskusjon. Jeg synes rett og slett det er vanskelig å diskutere jeg. Går bare å funderer for meg selv istedet Skal gi det et forsøk denne gangen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 08:39   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Vi prøver! Jeg synes heller ikke det er like lett å sette ord på hvordan jeg oppfatter en bok bestandig.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:18   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

Jeg har kjøpt boka. Norli hadde et sånt 3 for 2 tilbud, så da endte jeg opp med The Brooklyn follies, Dan Brown Digital fortress og Trynefaktoren. Kjekt å kjøpe litt julegaver i samme slengen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:43   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Brooklyn Follies - tidsfrist

jeg har allerede fått boken. Haugenbok.no er kjappe!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no