|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Matbudsjett pr. mndVi bestemte oss i sommer for å bli mer bevisste forbruket vårt (bedre sent enn aldri, sant?). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Sv: Matbudsjett pr. mndVi har lenge levd på 3000-4000 i måneden (matbudsjett inkl. husholdnings- og hygieneprodukter. En stund har vi hatt en god del mer å rutte med, og har nok vært opp imot 6000 - 7000 i måneden. Nå har vi skrudd ned massiv igjen og ligger igjen på 3500 i måneden. Vi er to voksne, to barn og to katter.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Matbudsjett pr. mnddette bekrefter det jeg trodde - vi bruker alt for mye på mat.
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Matbudsjett pr. mndJeg lener meg fortsatt tilbake og tror vi bruker like lite penger på mat som vi gjorde for noen år siden |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Matbudsjett pr. mnd
her må du komme med konkrete tips??!
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Interessant! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Matbudsjett pr. mndAkkurat nå har jeg ikke helt oversikt, men jeg vil tippe i snitt 4-5 000 pr mnd, dette inkluderer da også vaskemidler og slikt som vi kjøper på matbutikken. Vi er to voksne og to barn, og vi har middagsgjester 2-3 ganger i mnd. Før brukte vi mye mindre. Jeg synes SIFO-tallene er ganske generøse, vi har levd langt under de grensene før. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Like blond som meg med andre ord. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Matbudsjett pr. mndAltså, nå planlegger vi middagene på forhånd og handler i teorien for en uke av gangen. Jeg innser imidlertid at vi må være mer nøye når vi skriver handleliste for sist uke måtte jeg likevel innom butikken og handle diverse som vi hadde glemt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Mannen var pådriveren her. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Vi er heldige som har innvandrerbutikker i nærheten her, som har et enormt utvalg av frukt og grønnsaker som koster lite i forhold til hva det gjør i vanlige matbutikker.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Vi har ikke bil og kan ikke ukehandle, men det har alltid gått bra for det. Noe som også kan være lurt er å handle f.eks. alle meieriprodukter til en uke samlet, og alt pålegget, og alt av tørrvarer osv.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Matbudsjett pr. mndVi burde gå igjennom kontoutskriftene våre for å se hvor mye vi egentlig bruker på mat. Problemet er at jeg tør ikke.
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Matbudsjett pr. mndJeg skal bruke 4000. Tar ut kontanter og holder dem atskilt fra de andre pengene, så jeg vet akkurat hva som går med.
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
For tiden ukehandler jeg med OTH |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matbudsjett pr. mndPlanen er å bruka 4000 per månad på mat og hushaldningsprodukt, men det spørs om me alltid greier å halda budsjettet. Me er to vaksne, eit spebarn og ein velvaksen katt.
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Matbudsjett pr. mndJeg lagde ei beregning for oss, og når det gjelder mat høres summen ganske rimelig ut (4870 for en voksen og to 7-åringer; jeg spiser hovedsakelig lavkarbo med innlagte sprekker og bruker mye penger på grønnsaker). Ellers skyter SIFO langt over mål ift familien vår, i hvert fall. Totalsummen de kommer ut med er mange tusen mer enn jeg sitter igjen med etter at lån og andre faste utgifter er betalt, og den inkluderer ikke engang SFO som er på 3700 kr for oss. Nesten alle postene ligger godt over det vi bruker. Vi har helt grei økonomi sjøl om jeg ikke har råd til å sette av penger eller kan takle uventa utgifter som vaskemaskinen som røyk forrige uke uten å bruke kredittkort, så jeg skjønner ikke helt beregningene deres.
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Sv: Matbudsjett pr. mndVi har ikke med alle punktene på SIFO-budsjettet vi heller. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matbudsjett pr. mndVi (2 voksne + en på 21 mnd) bruker ca 4000,- i mnd på matbutikken. Da omfatter det mat og andre husholdsningsprodukter som kan kjøpes der.
|
|
|
|
#20 |
|
Nå også i farger
Sv: Matbudsjett pr. mndVi er forresten 2 voksne og 4 barn (2 små og 2 store). |
|
|