|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...... så hadde jeg ikke ant at dette kunne bli et skoleproblem noe sted.
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Ja, jeg flirte litt da jeg leste det. Ingenting å si på kreativitet og orginalitet.
![]() |
![]() |
#3 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...
Jeg fant en gang en ung gutt sittende på trappa til den lokale kjøpmannen med en åpen melkekartong. Endelig var han stor nok og hadde egne penger til å kjøpe "forbudte" varer for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Utrolig oppfinnsomt da, men nudlemafia. Sier kanskje litt om samfunnet vi lever i når små unger holder på slik. |
![]() |
![]() |
#6 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Det som jeg synes var veldig interessant med den saken var hvor raskt det oppsto et hierarki og fraksjoner. At noen tok betalt av andre for at de skulle få lov til å selge o.s.v. Tror de småungene har fått lov til å se The Wire gitt, det er jo selve oppskriften på hvordan doplangere legger opp bisnissen sin.
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Er tørre nudler godt?
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Skolen min har nuddelforbud, bortsett fra på onsdager. Da kan de ha med nudler på sfo. Veldig greit.
![]() |
#10 |
What?!
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Tønsberg
![]() |
Signerer
![]() |
![]() |
#11 |
nygift
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Ja tørre nudler er godt, jeg elsker det, man knuser dem inni posen og heller over krydderet og rister
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Blomst - det er jo ikke noe særlig sunnere når det er kokt, da.
![]() |
#13 |
nygift
|
Jeg sa ikke det var sunnt heller! Men bedre å spise det kokt en tørt, fordi du merker ikke hvor mye du egentlig spiser pga at det eser i magen.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Ah, tenkte ikke på det med mengdekontrollen.
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...Veldig morsomt og artig at de selger nudler med god fortjeneste - ca 100% vel? Og forblir de innenfor 50,000 kroner i omsetning i året slipper de å registrere geskjeften som moms-pliktig også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|