Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 17:22   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...

... så hadde jeg ikke ant at dette kunne bli et skoleproblem noe sted.

Jeg klarer ikke å la være å flire litt, men skjønner at det tydeligvis har blitt et problem der dette forekommer.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 17:23   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Av alle ting som selges fra kofferter i skolegårder, og skaper problemer...

Ja, jeg flirte litt da jeg leste det. Ingenting å si på kreativitet og orginalitet.

Gammel 28-09-08, 18:12   #3
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Der har du mine barn - snikende og skjelvende av nervøsitet - på vei mot dealeren, med pengene som brenner i lomma etter MER, pga. en mamma som har formant så sterkt om skadevirkningene av disse grusomme stoffene!

Jeg fant en gang en ung gutt sittende på trappa til den lokale kjøpmannen med en åpen melkekartong. Endelig var han stor nok og hadde egne penger til å kjøpe "forbudte" varer for.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 18:21   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste det jeg også. Helt utrolig hva de kan finne på.

Gammel 28-09-08, 19:34   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Utrolig oppfinnsomt da, men nudlemafia. Sier kanskje litt om samfunnet vi lever i når små unger holder på slik.

Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 06:08   #6
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Det som jeg synes var veldig interessant med den saken var hvor raskt det oppsto et hierarki og fraksjoner. At noen tok betalt av andre for at de skulle få lov til å selge o.s.v. Tror de småungene har fått lov til å se The Wire gitt, det er jo selve oppskriften på hvordan doplangere legger opp bisnissen sin.

Gammel 29-09-08, 08:13   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der kan man se. Barna her i huset maser også om å få ha med nudler på skolen, for det er så mange som har det. Daglig. Kommer ikke på tale, så jeg håper ikke noen dealere dukker opp på vår skole.

Gammel 29-09-08, 08:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er tørre nudler godt?

Kan ikke noe for det, men jeg må jo beundre tiltaksevnen til disse ungene selv om jeg ser at det lager en del problemer.

Gammel 29-09-08, 09:19   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Skolen min har nuddelforbud, bortsett fra på onsdager. Da kan de ha med nudler på sfo. Veldig greit.

Ellers overrasker det meg ikke at slike strukturer finnes på skoler. Vi hadde en gjeng i 4. klasse hvor man måtte betale med lightere/fyrstikker/penger for å bli medlem. Det resulterte i brann og 300 000 kr i egenandel som går fra driftsbudsjettet = 1/2 lærerstilling.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 11:14   #10
Meo
What?!

Meo sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Tønsberg
Meo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Er tørre nudler godt?

Kan ikke noe for det, men jeg må jo beundre tiltaksevnen til disse ungene selv om jeg ser at det lager en del problemer.

Signerer

Gammel 29-09-08, 11:26   #11
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja tørre nudler er godt, jeg elsker det, man knuser dem inni posen og heller over krydderet og rister
Jeg spiser det nå og da, men aldri foran ungene, vet ikke hvorfor (sikkert fordi det antageligvis ikke er så bra), de får bare kokte nudler.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 22:07   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomst - det er jo ikke noe særlig sunnere når det er kokt, da. Det er omtrent som wienerbrød, er det ikke? Som å spise stivnet fett med gaffel?

Gammel 02-10-08, 22:13   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Blomst - det er jo ikke noe særlig sunnere når det er kokt, da. Det er omtrent som wienerbrød, er det ikke? Som å spise stivnet fett med gaffel?

Jeg sa ikke det var sunnt heller! Men bedre å spise det kokt en tørt, fordi du merker ikke hvor mye du egentlig spiser pga at det eser i magen.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 22:14   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, tenkte ikke på det med mengdekontrollen.

Gammel 02-10-08, 22:15   #15
Pong
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Veldig morsomt og artig at de selger nudler med god fortjeneste - ca 100% vel? Og forblir de innenfor 50,000 kroner i omsetning i året slipper de å registrere geskjeften som moms-pliktig også.
Trist med franchise-opplegget. Bra at de tok tak i dette - likte også slutkommentaren fra rektoren, men jeg håper at skolen også gjør noe positivt med det.. selge lapper, pølser og brus på 17. mai? :-P

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 22:16   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske skolen vår hadde nudelforbud. :masmasmas: :

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.