|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Tragisk utfall på en tragisk sakhttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=530733 |
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakStakkars mann. Fryktelig synd at han ikke fikk hjelp før han drepte jenta si, og grusomt at han ikke engang fikk hjelp etterpå.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakJeg mangler sikkert noe, for jeg skjønner ikke hvordan man får seg til å sympatisere med sånne. Det er bare følelser av avsky som vekkes hos meg når jeg åpner artikkelen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakSlike saker er for meg alltid tragisk, for alle parter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Livsnyter
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakJeg er vel like kynisk. Hvis du har drept barnet ditt, som han til og med hevded var hjertebarnet hans eller noe sånnt, med en slegge så tror jeg nesten ikke at all verdens hjelp ville ha gjort han frisk nok til at faren for gjentakelse ikke var til stedet. Når han selv valgte å ta sitt eget liv så syntes jeg ikke at det er syndt på han. Det er tragisk at han i det hele tatt kunne ta sitt eget liv og trist at ikke samfunnet har fanget opp signalene, hvis det var noen, om det i forkant. Men jeg må nesten innrømme at jeg kjenner et snev av lettelse at nok et såpass sykt menneske ikke er noen fare for samfunnet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sak
Veldig godt sagt, har prøvd å formulere noe bra uten hell så jeg tillater meg å signere denne. |
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakCarrera sier det godt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Signerer denne jeg også.
|
|
|
#10 |
|
Tåler regn
|
Jeg er nok enda en til som må si meg enig. Godt sagt! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakDet Carrera sa.
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
For meg er det ikke noe men etter grusom og utilgivelig. Jeg lar det være opp til de som håndterer mannen å vurdere hvilke beslutninger og tiltak som er nødvendige, og av den grunn føler jeg absolutt ikke noe sorg over utfallet. Mannen skal i fengsel og sier vel hva som helst for å unngå soning. Jeg tar ikke det media skriver for god fisk, og hvert fall ikke overskrifter som "tryglet om å bli innlagt på psykiatrisk." |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakEnig i at det er trist at mannen ikke fikk psykiatrisk hjelp inne i fengslet. Men jeg synes ikke det er overraskende med selvmord. Ofte er det jo slik at de mennene som dreper sine egne barn også tar livet av seg selv, det er jo mange eksempler på slike "familietragedier" eller drap/selvdrap saker. Det som er uvanlig er jo at det har gått så lang tid mellom drapet og selvdrapet.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakTenk om dette var deres sønn da.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sangfugl
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakJeg tillater meg også å signere Carreras innlegg.
|
|
|
#16 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakHan skulle ikke ha fått tatt selvmord så han kunne ha sittet å "råttne" i fengslet. men norge så blir man vel ikke å¨sitte der til man råttner
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Det er veldig lite fair av media. Mor må da få lov til å sørge i fred fra medias spekulsjoner og gapestokk. I denne saken virker det som de har glemt sin vær-varsom-plakat en liten stund.
Jeg tror vi skal være forsiktige med å klassifisere folk slik. Det er vel hevet over enhver tvil at et menneske som tar livet av sitt eget barn er alvorlig syk. Når mennesker vender seg til psykiatrien i dette landet er det ikke lett å få hjelp desverre, noen ganger får det grusomme konsekvenser at de som virkelig trenger å få hjelp i form av skjerming ikke får det. Man skal ikke spekulere i hva som kunne vært eller om han løy, det er lite respektfullt ovenfor de etterlatte men synes at hele saken er tragisk og at selv om et menneske har begått en grusom handling bør det få behandling. |
|
|
|
#18 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakTenker han har spart samfunnet for mye penger,fengselsplass er dyrt.
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakHer var det en mor, som i en rettsak pekte på problemet med alkohol og påfølgende vold fra mannen, men hun ble ikke hørt. I tillegg skrives det nå at det var uheldig at hun gikk ut å fortalte sin historie fordi det gikk så inn på barnefaren. Forstår at det er pressen som vrir det slik, men er det noen jeg synes synd på her, så er det henne. Jeg klarer ikke å få plass til så mye mer, innrømmer at jeg er en enkel sjel på dette området. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakDet eneste jeg følte da jeg leste artikkelen, var forståelse for at han ikke maktet å leve videre med det han har gjort. Utover det blir det bare spekulasjoner, all den tid vi ikke kjenner til alle sider av saken, ei heller hans mentale tilstand i gjerningsøyeblikket eller i tiden før. |
|
|
|
![]() |
|
|