|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamelkonsument
|
![]() Vinskap, to soner - temperaturer?Vi har kjøpt to vinskap. De har to soner.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?To vinskap?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?Hva er poengt med vinskapet? Er det å lagre vinen på jevn temperatur, ville jeg stilt tempen på 10 grader for eksempel. Er omløpshastigheten høyere slik at poenget er å alltid ha serveringsklar vin tilgjengelig i riktig temperatur, ville jeg stilt det på 8-10 grader for hvitvin, og 16-18 på rødvin. Jo høyere nivå på sødme og frukt ( i både hvit- og rødvin), jo lavere temperatur. Jo høyere nivå på bitterstoffer jo høyere temperatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?
For servering, ja. Ikke lagring. Det viktigste ved lagring er stabil temperatur, men det optimale er å ha en lagringstemperatur for rødvin på 10-14 grader. Blir det for varmt utvikler vinen seg for raskt, og den når toppen mens garvesyren fremdeles er for fremtredende. Resultatet blir en ubalansert vin. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?Fancy lys og rødt display er viktig. |
![]() |
![]() |
#9 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?To vinskap a 18 flasker hver. Ikke 100+. :neinei:
![]() |
#13 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?...Og der fjaset vi til denne tråden også.
![]() |
#15 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?Nei, ikke unnskylde! Jeg hadde fått svar på det jeg lurte på.
![]() |
#17 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Vinskap, to soner - temperaturer?Jeg også. Tror det blir testing allerede i morgen kveld.
![]() |
|
|