Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en lukter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en lukter?
Ja, jeg åpner korker og lukter på såpe, sjampo ol 92 79,31%
Nei, det kunne ikke falle meg inn 19 16,38%
Kjøper kun uparfymerte produkter 4 3,45%
Sjikkelig teit poll 1 0,86%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 22:53   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er du en lukter?

Tenkte da jeg var i butikken i går at jeg må se helt snål ut der jeg først tafser på frukten og deretter lukter på vaskemiddel, såpe, sjampo og andre typiske lukteprodukter.

Jeg har luktesans som en blodhund og får helt fnatt hvis ting ikke lukter "riktig" eller for mye.

Så hvordan er det med luktinga i butikken?

Poll kommer

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:55   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en lukter?

Er det flere av oss? Mannen blir helt flau da vi handler, jeg må alltid lukte på nye produkter. En gang vi skulle på kino greide jeg å søle en halv flaske skyllemiddel på jakken min.. stinket ned hele kinosalen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:55   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er en skikkelig uting å tafse på frukten. Man har da øyne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:56   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Men ja, jeg er en lukter. Lukter kun på ikke-spiselige ting.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:58   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg skal kjøpe noe annet enn det jeg bruker/kjenner, så åpner jeg og lukter på såper/kremer/vaskesaker, et.c. Er hyperreaktiv i forhold til lukt, så feil lukt = kan ikke brukes.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:00   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Ja, jeg åpner korker og lukter på såpe, sjampo ol

Jeg lukter på alt mulig. Klær også.

Gammel 03-10-08, 23:01   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sniffer på ting jeg også. Men ikke på absolutt alt. Tafser gjerne på avocadoer, kiwier, sjekker trykket på tomatene. Lukter på vaskemidlene, melonene, fisken.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:04   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nye produkter luktes det selvfølgelig på. Kan jo ikke kjøpe noe som ikke lukter godt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:04   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig! Lukting er undervurdert.

Gammel 03-10-08, 23:06   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er betryggende og se at det ikke bare er meg.
Jeg kan faktisk være skikkelig Vingle-Petter foran sjampohylla f.eks.

Gammel 03-10-08, 23:09   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobbet noen år i kosemtikkavdelingen på den butikken jeg jobbet, og kundene luktet på absolutt alt. Ikke bare shampo, bodylotion og slike ting, men også på eyelinere, mascare, øyenskygger etc.

Opplevde også endel desperate kunder da vi vegynte å få inn forseglede produkter. Deodoranter feks. Jammen...jammen...jeg MÅ jo få lukte på den... *desperat i stemmen*

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:13   #12
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp jeg er en lukter.

Gammel 03-10-08, 23:14   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Jeg er nok en av de som hadde spurt om å få lukte på produktet ja. Med desperasjon i stemmen.

Gammel 03-10-08, 23:20   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg er en lukter. Jeg lukter på alt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:20   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er folk GALE??

Gammel 03-10-08, 23:21   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er folk GALE??

Som ikke lukter ja

Gammel 03-10-08, 23:54   #17
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg lukter på nye produkter. Kjøper man ting på parfymeri, f.eks. Body Shop, er det jo alltid en test-flaske som man kan lukte på, så jeg synes heller det er dagligvarebutikkene som er sære som ikke har det slik at man må åpne produkter som skal selges.

Gammel 03-10-08, 23:55   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hva det er, men jeg lukter på shampoer og slikt ja. Jeg har også en sporhunds luktesans, og er nøye på hva som tas i hus av deo og lignende.

Jeg har fått meg noen shampooverraskelser i butikken (i fjeset ), og mannen min er like oppgitt hver gang.

Gammel 03-10-08, 23:57   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok tittet rart om jeg så folk som åpnet skrukorker for å lukte, ja.

Skifter man merker så ofte da? Kan man ikke bare kjøpe noe man vet man liker?

Gammel 03-10-08, 23:58   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en lukter, må lukte på alt, men ikke på frukt i butikken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.