Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 22:17   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syvåring brøt seg inn i dyrehage

og matet krokodillen med dyrehagens dyr. Les artikkelen her.

Jeg har problemer med å finne ord. Jeg kan ikke med min beste fatteevne forstå hva som kan ha drevet gutten til å foreta en så skrekkelig handling. Skjønner dyrehagens reaksjon veldig godt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:18   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Jeg måtte lese artikkelen flere ganger, for å se om jeg hadde forstått riktig.

Gammel 03-10-08, 22:23   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Helt utrolig. Lurer veldig på hva det er som har påvirket et så lite barn til å gjøre noe sånt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:24   #4
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skremmende å se hva et lite barn kan finne på å gjøre.

Gammel 03-10-08, 22:25   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten så jeg ikke tror han kan ha gjort det alene!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:27   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt forferdelig. Foreldrene må være så fortvilte. Håper jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:32   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt utrolig, og jeg klarer ikke fatte at et så lite barn har gjort noe så "ondt".
Det verste er ikke at han bare kastet dyrene over til krokodillen, men han slo de i hjel først også!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:56   #8
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Et eller annet med impulskontrollen der, tenker jeg.

Gammel 03-10-08, 22:59   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt, helt sykt!

Gammel 03-10-08, 23:03   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår ikke at det er mulig sånn rent praktisk heller. Har han brutt seg inn etter stengetid? Hvor var foreldrene? Hva har egentlig skjedd?

Sjuåringer befinner seg på mange forskjellige nivåer emosjonelt og intellektuelt. Det kan være mange årsaker til guttens handling, men sannsynligheten for at han ikke var klar over konsekvensene er vel temmelig store. Her må andre ta ansvaret.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:33   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sykt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:13   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Uff da.
Og han drepte dyrene først også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 01:14   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man bli født psykopat?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 08:14   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg forstår ikke at det er mulig sånn rent praktisk heller. Har han brutt seg inn etter stengetid? Hvor var foreldrene? Hva har egentlig skjedd?

Sjuåringer befinner seg på mange forskjellige nivåer emosjonelt og intellektuelt. Det kan være mange årsaker til guttens handling, men sannsynligheten for at han ikke var klar over konsekvensene er vel temmelig store. Her må andre ta ansvaret.

Selvsagt har andre også et ansvar, men er det noe jeg ikke tror her er at gutten skal fris for alt ansvar.

Noen barn er så vandt til at andre tar ansvaret for deres handlinger noe jeg tror er å gjøre ungene en bjørnetjeneste. Slik denne gutten er beskrevet virker det som han trenger hjelp og deriblandt å lære seg om ansvar. Når slike trekk dukker opp når en er 7 år, og i følge noen artikler før, så hjelper det ingen at foreldre eller dyrepark får skylden, eller ansvaret. En 7 åring får de fleste steder en del frihet, og det han her har gjort er så utenkelig at en ikke burde måtte sikre seg mot at det skjer.

Hele verden kan ikke legges opp etter et hvis-om-atte det var en psykopatisk unge løs kunne han da....?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 08:35   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff!

Gammel 04-10-08, 09:48   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her må andre ta ansvaret.

Dette er jeg veldig uenig i. Det er vel på den måten unger vokser opp uten ansvarsfølelse. Jeg ser altfor mange voksne som fraskriver seg ansvaret i det daglige liv og det kan rett og slett være fordi de ikke har lært å ta ansvar som barn. At handlingene deres ikke har blitt møtt med konsekvenser fordi de er barn.

Gammel 04-10-08, 10:30   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette er jeg veldig uenig i. Det er vel på den måten unger vokser opp uten ansvarsfølelse. Jeg ser altfor mange voksne som fraskriver seg ansvaret i det daglige liv og det kan rett og slett være fordi de ikke har lært å ta ansvar som barn. At handlingene deres ikke har blitt møtt med konsekvenser fordi de er barn.

Det har du lov å være. Jeg sier heller ikke at gutten må fritas alt ansvar. Jeg omgås sjuåringer daglig. Modenhetsnivået er svært forskjellig, og barn som gjør "ondskapsfulle" handlinger har oftest en årsak til dette som de selv ikke kan hjelpe for. Jeg er fullstendig enig i at de fleste sjuåringer ikke er sånn og at de har en viss bagasje med seg som ville hindret dem i p gjøre slike handlinger. Men det er mange tragiske skjebner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 15:32   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det går an å ansvarliggjøre barnet samtidig som man hjelper det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 15:40   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det går an å ansvarliggjøre barnet samtidig som man hjelper det.

Jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er.

Gammel 04-10-08, 15:46   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier du det, du? Vi vet ingenting om denne gutten, for alt vi vet har han vokst opp under hele normale vilkår. Men som sagt, folk er veldig tidlig ute med unnskyldninger og diagnoser når det skjer sånne hårreisende ting. Jeg synes det er forsøk på ansvarsfraskrivelse, noe man ser mer og mer av i dagens samfunn.

Nei, vi vet ingenting om dette gutten - det var det som var hele poenget mitt. Man kan ikke hoppe til konklusjoner med en gang. Greit nok at man må stilles til ansvar dersom forholdene tilsier det, men du høres ut som en nitti år gammel dame i innlegget ditt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.