Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppussing av barnerom - tips søkes!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 18:21   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppussing av barnerom - tips søkes!

Vi skal straks flytte, og det er på tide å tenke på hvordan guttungens rom skal bli. Det er ganske lite, med ett vindu (passe stort). Gulvet er nytt, parkett av hvitlakkert gummitre. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med veggene. Veggene er fine, men malt i feil farge. Så jeg kan enten male eller legge tapet. Noen som har formeninger om hva som kunne vært fint? Fargeforslag eller tapetforslag? Sengen hans er lyseblå, og skaper etc er hvitt. Inspirerende bilder tas imot med takk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:24   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Male er raskere og enklere enn tapet, og enklere å fikse når det har blitt tusjet og skrapt på.

Mest mulig gulvplass - sengen opp på veggen? Køyeseng? Utnytte veggene mtp hyller og skap. Bokser i alle mulig fasonger og størrelser til leker, lego, tegnesaker, tog etc.

Leketeppe hvis det ikke er varme i gulvet. Godt lys.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 19:30   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Hva med fototapet på en vegg?
Det har jeg veldig lyst til å få opp på barnerommene her, når vi skal pusse opp. Eijffinger har mange fine, og de selges her

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:16   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Hva med fototapet på en vegg?
Det har jeg veldig lyst til å få opp på barnerommene her, når vi skal pusse opp. Eijffinger har mange fine, og de selges her

Genialt!!! For et fantastisk tips, Koma. Han hadde elsket denne:



For ikke å snakke om denne:


Heldigvis er det jeg som bestemmer, og jeg ville foretrukket noe slikt:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:19   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Vi har malt to av skapdørene på kjøkkenet med tavlemaling. Det fungerer fin-fint (bortsett fra at de skulle hatt et strøk til), og kan males på de fleste flater.
Hva med å male en flekk på en dør/vegg/et eller annet?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:43   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Surf litt rundt på blogger. Her er en som er helt i min smak:

http://fixaodona.blogg.se/category/barnrum.html

Lillebror sitt rom. Satser på at det er greit at jeg legger ut et av bildene:

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:45   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Den med treet og sjiraffen er råkul synes jeg også. Har sett den brukt i oppussing av et rom på tv4s äntligen hemma. Ble helt knæsj. Denne på den ene veggen, så noen hvite vegger, og en vegg var hyller/skap/pulter, med rosa felt innimellom. Så tror jeg de hadde andre innslag av både rødt og rosa om jeg ikke husker helt feil. Men blir nok ikke helt riktig til en gutt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 23:04   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Det med sjiraffen var dødsfint! Hvordan funker en slik fototape da? Kan man ta den av og på veggen, er den vanskelig å få på?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 23:12   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Vi har satset på egghvite vegger. Enkelt og greit. I kveld har storesøster og jeg vært på IKEA og handlet inn litt stæsj etter hennes ønsker, det setter farge på rommet. Rommet hennes er lite, de lyse fargene gjør det større visuelt.

Men fototapetene var lekre!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 08:52   #10
Anneliane
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Anneliane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Fine tapetar

Her er det fine tapetdyr om ein ønskjer å tapetsere ein heilt vegg:
https://engulknapp.origotime.com/PUB...Tapetdyr_.aspx

Anneliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:20   #11
Cheerilee
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 30
Cheerilee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

Gutten min ønsker seg cars-rom - med denne veggdekoren: http://www.kidsparadise.no/product_i...products_id=68

(Forresten noen som vet om slik klistremerke-veggdekor sitter godt på malte panelplater?)

Cheerilee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:23   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av barnerom - tips søkes!

I det siste "Foreldre & Barn" ( ) er de noen geniale tips på oppussing av barnerom.
Det kuleste jeg har fått til noen gang var da en særdeles kunstnerisk eks-svoger av meg malte et helt landskap på den ene veggen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no