Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør dere på halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 01:04   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør dere på halloween?

De to siste årene har jeg hatt med meg Knoll og Tott å gått "knaske eller knep" de synes det er kjempegøy.
Men det er liksom det vi har gjort da, ja og skjært ut gresskar åffkårs, hatt klart godis, pyntet minimalt.
Men hva gjør dere, har fest, ingenting, pynter......?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 02:02   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere på halloween?

Huff, er den dagen snart også nå ja...

Jeg er egentlig i mot hele feiringen, men ikke verre enn at jeg lar ungene gå, og jeg kjøper inn litt snop som jeg gir når det ringer på døra her. Ut over det så markerer vi ikke dagen på noen måte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 02:12   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flykter. Jeg hater halloween, det er en tradisjon jeg virkelig skulle ønske vi kunne ha sluppet. Det er fortsatt røde flekker på veggene fra halloween for et par år tilbake. Ser ikke fram til at Poden blir så stor at han også ønsker å delta i feiringen.

Gammel 07-10-08, 02:17   #4
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg feirer bursdagen min.

Gammel 07-10-08, 08:03   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi drar til USA på Halloween i år, men vanligvis fierer vi den litt sånn "bob bob", fordi barna synes det er stor stas.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:10   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ingenting. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt halloweenparty for voksne, men det må vente til neste år siden Leo er så liten.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:11   #7
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Her kommer det ingen å ringer på, så ifjor dro vi til tanten min som bor i ett område med litt mere barn.
Storesøster ble livredd! Selv om han ene tok av maska var hun kjempe redd.
Så i år holder vi oss hjemme hvor det ikke kommer noen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:12   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lite til overs for Halloween i amerikansk drakt, men jeg har lyst til å gjøre det til en dag hvor vi tenner lys for de vi har mistet. Bare i år har vi mistet to av podens oldefedre.

Gammel 07-10-08, 08:27   #9
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Jeg er bortreist i år - puh!
Ga 15 åringen ansvar og utnevnte han til halloweensjef, er jo ikke så mange år siden han var ute og tuslet selv. Han vil løse oppgaven slik "Vi slår av utelyset og lyset på kjøkkenet, så later vi som om vi ikke er hjemme!" Vel, han er sjefen...

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:29   #10
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er sterkt imot tigging av godterier på dørene til naboer og andre mer ukjente. Hele året lærer vi barna til å ikke ta imot godterier fra fremmede, men på Halloween er det helt greit .

Vi har Halloween party for guttene i gaten. De er hos oss, spiser mat og vi ser film. I år blir det Jurassic Park. Mørk stue, projektor og stor skjerm .
Skummelt. Ingen tigging på dørene i det hele tatt. Masse snop hos oss som jeg har ordnet fra før.

Mellomste jenta er på fest hos en venninne. Samme opplegg som vi kjører, bare litt mindre skummel film osv.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:36   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper inn snop, slukker lyset, låser døra, later som vi ikke er hjemme, og spiser godiset selv.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:41   #12
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Mest av alt har jeg lyst og flykte, jeg har en sønn som er livredd skummle ting for tiden og da er ikke akuratt barn utkledd i div noe bra og se. Her oppe kryr det av barn som kommer og ringer på. Tror mulig jeg sender han til faren sin han bor i blokk og i fjor låste dem ytterdør pga mange ledre folk etc.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:43   #13
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vi kjøper inn snop, slukker lyset, låser døra, later som vi ikke er hjemme, og spiser godiset selv.

Den likte jeg!

Vi feirer sambo sin bursdag Jeg syns at Halloween er en uting, som vi kunne vært foruten her i Norge!
I år så kan jeg nok ikke nekte storebror lenger. Han er 5 1/2, og vet utmerket godt at det er tigging av snop ved dørene! Vet ikke hvordan det blir

Gammel 07-10-08, 09:17   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe imot Halloween. I Norge er det barna som har adoptert feiringen og det syns jeg er helt greit. Om det er en feiring som hører hjemme i Norge eller ikke syns jeg er litt underordnet, ting trenger ikke å ha en dypere mening for at jeg skal like dem. Det er en anledning for barn til å lage litt fest og moro og være litt kreative. Vi har ikke vært plaget med nedgrising og sånt hos oss da.

Vesla er invitert til Halloweenfest hos en liten venninne. De skal kle seg ut og spise grønn grøt før de går en liten runde i nabolaget. Jeg blir antakelig med på runden og vi går dit vi ser Halloweenpynt og til de vi kjenner. Vi har ikke med egg eller tomater.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:26   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer bursdagen til lillesøster!
I år har hun bestillt gresskar på trappa med lys i, og det fikser vi greit for jammen har det ikke blitt flere store gresskar i grønnsakshagen vårt i år. Ellers så skal vi bursdagspynte, for hun er ikke så glad i skumle greier. En skål med godteri har vi også, i tilfellet det kommer noen å ringer på. Synes Halloween er helt greit jeg, vi har alt for lite fest og moro for hele familien i Norge

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:30   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ha Halloween-fest for ungene, og invitere noen nabounger.
Så skal vi gå rundt i nabolaget med knask eller knep.

Ungene digger denne dagen, så synes det er helt greit å være med på notene. Vi kjøpte mye Halloweenstasj for to år siden som vi fortsatt bruker, så trenger ikke kjøpe masse nytt.

Det har alltid gått rolig for seg med feiringen , her i nabolaget. De som ikke vil ha besøk, lar bare være å åpne døra.

Gammel 07-10-08, 09:30   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ungene går en liten tur i nabolaget. Jeg kjøper inn en del godteri som deles ut. Kjøper bare godteri med papir rundt. Vi har et gresskar men pynter eller ikke.

Gammel 07-10-08, 09:37   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Huff. Når er det?
Ungene går nok runden sammen med søskenbarnene sine, tenker jeg, som i fjor. De synes det er stor stas.
I fjor hadde vi ingen på døra, men forventer storinnrykk i år, så vi må vel handle inn snop i mengder.

Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:23   #19
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Flykter. Jeg hater halloween, det er en tradisjon jeg virkelig skulle ønske vi kunne ha sluppet. Det er fortsatt røde flekker på veggene fra halloween for et par år tilbake. Ser ikke fram til at Poden blir så stor at han også ønsker å delta i feiringen.

Samme her. Det er en feiring som rett og slett irriterer meg noe aldeles fryktelig. Svigerforeldrene mine har egg overalt på huset etter i fjor. Og det var ingen som ringte på døra en gang.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:25   #20
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halloween er fredag 31 oktober.
Jeg ser at en del her synes at det er en uting og jeg skjønner ikke helt poenget med det, hva er galt med haloween, er det grisingen?
Det er jo bare å ha litt godis, så slipper man jo det, ihvertfall her hos oss, har aldri opplevd noe tull på den dagen.
Jeg synes rett å slett det er koselig å skjære ut gresskar med ungene og gå knask eller knep, det er jo bare en annen versjon av julebukk, men det er jo ikke sikkert det heller er noe greit for enkelte.
Det er gøy med fest og morro og barne er kreative når de lager dekorasjon og kler seg ut, det er jo amerikansk men det er det ji masse annet også som er, div matretter osv, man lærer jo av andre kulturer og det er jo flott.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.