|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Liker du vinteren? | |||
| Ja! Jeg elsker snø og is, og synes vinter er nydelig. |
|
47 | 48,96% |
| Nei. Vinter er vel byrden vi må bære for at vi har olje. Kan jo ikke få alt heller. |
|
47 | 48,96% |
| Årstider? Huh? Det har jeg aldri tenkt over. Går det an å bry seg om sånt? |
|
2 | 2,08% |
| Det angår meg ikke - jeg er heldig og bor utenlands, hvor vinter ikke er et issue. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Liker du vinteren?Vi har nådd 7. oktober, og jeg er igang med iskalde føtter. Høsten er fin, en nydelig og praktisk årstid. Frisk luft som er god å puste i, regn som gir fine dammer å plaske i, det kreves lite vedlikehold av hagen osv. Dessverre blir høsten etterfulgt av vinter, og nå synes jeg å kjenne at den nærmer seg. Jeg hater vinter. Virkelig. At det er kaldt er guffent. Mye verre er det imidlertid at det blir glatt og vanskelig å komme seg frem. Det oppstår kaotiske situasjoner (biler som sklir av veier, stygge ulykker, tog som står og folk som ikke kommer seg hjem fra jobb). Grusomt. Fra januar til mars befinner jeg meg i en klimadepresjon, hvor jeg ikke har lyst til å gjøre noe som helst som innebærer å gå ut av døren. Jeg vil helst ha hjemmekontor, ikke gå på kino, ikke møte venninner. Rett og slett pyton. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du vinteren?Nå har vi dessverre lite vinter her, men jeg liker godt alle årstider og er avhengig av årstidsvariasjonen. Og jeg liker meg ut både i sol og varme, men nesten enda mer i ruskevær. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg svarta ja. Nå elsker jeg ikke akkurat snø og is per se, men jeg liker årstider hvor det er lov å oppholde seg innendørs og være bleik.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg er sær. :innrømmer: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg liker ikke de nitriste vinterne vi har hatt de siste årene. Månedsvis med vekselvis søle og regn, snø og sørpe er ikke noe kult. Men gi meg gjerne en ekte vinter med bånntæla, snøvær og skiføre - det elsker jeg. Sånn det er nå så holder jeg ut frem til jul fordi det er koselig med både høsten og førjulstiden. Januar, februar og Mars er de kjipeste månedene. Jeg er utrolig glad for at vi har tilgang til hytter på fjellet hvor det nesten alltid er snøvintre.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 07-10-08 kl 13:15. Årsak: skryter på seg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Sv: Liker du vinteren?Igår tenkte jeg at jeg skulle skrive dette innlegget idag.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Liker du vinteren?
Tilgang til da. :fattig:
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du vinteren?
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Liker du vinteren?Jeg kjenner at jeg blir yr av tanken på vinter, og jeg sykler til jobben hver dag. *hardhaus* |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Liker du vinteren?Om vi hadde hatt snø her, så ja - da hadde jeg elsket vinteren. Bortsett fra at jeg ikke tør å kjøre bil på glatta da. Men vi har ikke snør her. Snør det, varer det i maks et par dager, før det blir slaps og is. Vi har i det hele tatt ikke årstider her på vestlandet, føler jeg. Høsten varer helt til våren, det er bare regn, regn og atter regn, og man kan ofte gå tynnkledd helt til januar. HATER DET!
|
|
|
#14 |
|
superbruker
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg liker vinteren på den måten at det er godtatt at man trives innendørs. :likerikkeåværeute: Det er morsomt når man sladde litt.
|
|
|
#15 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Liker du vinteren?Nei, jeg ELSKER det ikke, men fin vinterdager er flotte. Snowboard og akebrett er morsomt. Kakao og unger med roser i kinnene er også flott
|
|
|
#16 |
|
nygift
|
Sv: Liker du vinteren?Ja jeg elsker vinter, snø og is, det er en flott tid og naturen er praktfull i ett hvitt teppe.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Liker du vinteren?Jeg kan ikke fordra vinteren. Når november kommer sitter jeg og gleder meg til sommeren, sånn er det hvert år. Om det er til tross for eller på grunn av at jeg har vokst opp i tjukkeste Finnmark er jeg usikker på.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg er ikke noe friluftsmenneske, og skigåing bryr jeg meg veldig lite om. Men jeg liker vinteren greit nok - frisk kald luft, og pent når det er snø, og sånt. Vi har ikke bil, så jeg sparer nok en del frustrasjon der.
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Sv: Liker du vinteren?Jeg liker innendørstingene ved vinteren. Ullsokker og ullpledd, fyr på peisen, varm te og kakao, levende lys, bøker, bake sammen med Mini, rødvin og vennekvelder.
|
|
|
#20 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Liker du vinteren?Jeg liker å ikke bli stresset fordi jeg føler jeg burde vært ute. Jeg liker å kunne være inne med god samvittighet. Imidlertid hater jeg kalde hus om morgenen, jeg hater strømpebukser, jeg hater snø, mørke kvelder, mørke morgener og å skrape is. Ikke liker jeg ski, akebrett, snømenn eller glatte veier heller. Det er veldig lite med vinteren jeg liker, bortsett fra at det er lunt i sofaen. |
|
|
|
![]() |
|
|