Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du vinteren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du vinteren?
Ja! Jeg elsker snø og is, og synes vinter er nydelig. 47 48,96%
Nei. Vinter er vel byrden vi må bære for at vi har olje. Kan jo ikke få alt heller. 47 48,96%
Årstider? Huh? Det har jeg aldri tenkt over. Går det an å bry seg om sånt? 2 2,08%
Det angår meg ikke - jeg er heldig og bor utenlands, hvor vinter ikke er et issue. 0 0%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 13:04   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker du vinteren?

Vi har nådd 7. oktober, og jeg er igang med iskalde føtter. Høsten er fin, en nydelig og praktisk årstid. Frisk luft som er god å puste i, regn som gir fine dammer å plaske i, det kreves lite vedlikehold av hagen osv. Dessverre blir høsten etterfulgt av vinter, og nå synes jeg å kjenne at den nærmer seg. Jeg hater vinter. Virkelig. At det er kaldt er guffent. Mye verre er det imidlertid at det blir glatt og vanskelig å komme seg frem. Det oppstår kaotiske situasjoner (biler som sklir av veier, stygge ulykker, tog som står og folk som ikke kommer seg hjem fra jobb). Grusomt. Fra januar til mars befinner jeg meg i en klimadepresjon, hvor jeg ikke har lyst til å gjøre noe som helst som innebærer å gå ut av døren. Jeg vil helst ha hjemmekontor, ikke gå på kino, ikke møte venninner. Rett og slett pyton.

Er det flere som har det slik? Eller er dere en gjeng Ola Dunk-er som freser rundt på ski, med anorakker og Kvikk Lunsj, og synes snø er vakkert og vinter en tid for uteaktiviteter?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:06   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du vinteren?

Nå har vi dessverre lite vinter her, men jeg liker godt alle årstider og er avhengig av årstidsvariasjonen. Og jeg liker meg ut både i sol og varme, men nesten enda mer i ruskevær.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:09   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg liker ikke vinteren. Det er mørkt og vått (snø - hva er det? ) og jeg lengter bare etter våren, hvitveis, løvetann og gåsunger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:10   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarta ja. Nå elsker jeg ikke akkurat snø og is per se, men jeg liker årstider hvor det er lov å oppholde seg innendørs og være bleik. "Her kommer vinteren" er min nasjonalsang.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:10   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sær. :innrømmer:

Jeg kan ikke fordra å gå på ski og sånne tildragelser, men jeg elsker vinteren. I byen. Med grå snø, iskalde gater, dyster stemning og gatelys.

...spør meg igjen når det er ishelvete i februar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:10   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke de nitriste vinterne vi har hatt de siste årene. Månedsvis med vekselvis søle og regn, snø og sørpe er ikke noe kult. Men gi meg gjerne en ekte vinter med bånntæla, snøvær og skiføre - det elsker jeg. Sånn det er nå så holder jeg ut frem til jul fordi det er koselig med både høsten og førjulstiden. Januar, februar og Mars er de kjipeste månedene. Jeg er utrolig glad for at vi har tilgang til hytter på fjellet hvor det nesten alltid er snøvintre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 07-10-08 kl 13:15. Årsak: skryter på seg
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:11   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er utrolig glad for at vi har hytter på fjellet hvor det nesten alltid er snøvintre.

Hytter på fjellet, du? Det er noen som har det!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:12   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igår tenkte jeg at jeg skulle skrive dette innlegget idag.

Jeg hater også vinteren. Mest mørket, men også kulden og de glatte veiene. De neste seks månedene står bare for meg som et stort, svart hull. Og jeg lurer på hvor unormal jeg er. Er det sånn mange har det, eller er dette faktisk så ille at jeg bør gjøre noe med det (les: medisiner)?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:15   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hytter på fjellet, du? Det er noen som har det!

Tilgang til da. :fattig:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:15   #10
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:16   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg blir yr av tanken på vinter, og jeg sykler til jobben hver dag. *hardhaus*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:17   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vi hadde hatt snø her, så ja - da hadde jeg elsket vinteren. Bortsett fra at jeg ikke tør å kjøre bil på glatta da. Men vi har ikke snør her. Snør det, varer det i maks et par dager, før det blir slaps og is. Vi har i det hele tatt ikke årstider her på vestlandet, føler jeg. Høsten varer helt til våren, det er bare regn, regn og atter regn, og man kan ofte gå tynnkledd helt til januar. HATER DET!

Gammel 07-10-08, 13:18   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg burde bestilt meg en tur til varmere strøk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:26   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker vinteren på den måten at det er godtatt at man trives innendørs. :likerikkeåværeute: Det er morsomt når man sladde litt. Morsomt med masse snø. Snøfattige vintrer med bare slafs like jeg ikke.

Gammel 07-10-08, 13:28   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg ELSKER det ikke, men fin vinterdager er flotte. Snowboard og akebrett er morsomt. Kakao og unger med roser i kinnene er også flott
Men når vinteren bare regner bort og det er frost uten snø, da er det kjipt.

Gammel 07-10-08, 13:28   #16
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg elsker vinter, snø og is, det er en flott tid og naturen er praktfull i ett hvitt teppe.
Et år var vi så godt som snødd inne, mannen var på jobb i oslo og barna var 2 år, så det var ikke aktuellt at jeg kunne måke bort alt snøen, for det snødde igjen nesten med en gang.
Men vi hadde det knall, bakte brød, koste oss med en gøy film og så på snøen og traktorene som kom forbi.
Og når det er normalt med snø, er vi ute på akebrett, ski, lager snøhule, ja jeg håper det blir en skikkelig snøvinter i år.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:30   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke fordra vinteren. Når november kommer sitter jeg og gleder meg til sommeren, sånn er det hvert år. Om det er til tross for eller på grunn av at jeg har vokst opp i tjukkeste Finnmark er jeg usikker på.

Gammel 07-10-08, 13:32   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noe friluftsmenneske, og skigåing bryr jeg meg veldig lite om. Men jeg liker vinteren greit nok - frisk kald luft, og pent når det er snø, og sånt. Vi har ikke bil, så jeg sparer nok en del frustrasjon der. (Jeg svarte "huh"-alternativet, for det kommer vel tross alt nærmest. Jeg har ikke veldig sterke følelser for noen av årstidene, selv om jeg liker høsten best.)

Gammel 07-10-08, 13:35   #19
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker innendørstingene ved vinteren. Ullsokker og ullpledd, fyr på peisen, varm te og kakao, levende lys, bøker, bake sammen med Mini, rødvin og vennekvelder.

Utendørstingene kan jeg godt være foruten. De to eller tre dagene som er perfekt vinter, med nysnø, klar luft og passe kaldt, er jo perfekte, men resten av dagene er bare mørke, våte, grå og møkkete.

Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje det er en grunn til at jeg har bodd i varme strøk i såpass mange år som jeg har ja.

Gammel 07-10-08, 13:36   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker å ikke bli stresset fordi jeg føler jeg burde vært ute. Jeg liker å kunne være inne med god samvittighet. Imidlertid hater jeg kalde hus om morgenen, jeg hater strømpebukser, jeg hater snø, mørke kvelder, mørke morgener og å skrape is. Ikke liker jeg ski, akebrett, snømenn eller glatte veier heller. Det er veldig lite med vinteren jeg liker, bortsett fra at det er lunt i sofaen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.