Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Impregnere Trolldress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 12:28   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Impregnere Trolldress

Hvordan og med hva gjør jeg det?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:47   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Impregnere Trolldress

Jeg bruker Nikwax sin TX.direct spray-on. Det finnes middel du vasker inn i maskinen, men den tetter også for pusteegenskapene til plagget. Derfor anbefaller jeg sprayen. Jeg har brukt den på både reima og troll med gode resultat.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:57   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor kjøper du sprayen, pulverheksa?

Gammel 08-10-08, 20:17   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg bruker Nikwax sin TX.direct spray-on. Det finnes middel du vasker inn i maskinen, men den tetter også for pusteegenskapene til plagget.

Hvorfor i alle dager selges det spesialmiddel for impregnering av goretex (av samme merke som denne sprayen) dersom de ikke tar vare på goretex egenskapene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 20:23   #5
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I min bergansjakke står det tydelig at det ikke er anbefalt å bruke impregnering som vaskes inn fordi det vil ødelegge de pustende egenskapene i stoffet, og lappen oppfordrer til å bruke et stoff som påføres utsiden i stedet.

Jeg har kjøpt sprayen på reflex og på sportsbutikken.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 20:31   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ups, jeg som har kjøpt en eller annen impregnering fra Jernia som skal vaskes inn...
Er det sånn pustende egenskaper i disse REIMA og TROLL-dressene også??

Gammel 08-10-08, 20:35   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid brukt den typen som vaskes inn i dressen, og jeg har ikke merket noe endring til det negative angående pusteegenskapene.

Gammel 08-10-08, 20:41   #8
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg bruker Nikwax sin TX.direct spray-on. Det finnes middel du vasker inn i maskinen, men den tetter også for pusteegenskapene til plagget. Derfor anbefaller jeg sprayen. Jeg har brukt den på både reima og troll med gode resultat.

Har kjøpt denne, jeg også. (Reflex) Iflg. betjeningen så skulle den være bedre enn den man bruker i maskinen, pga av det du nevner ovenfor, det var hennes erfaring.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:45   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hørt at impregneringen som er i trolldressen reaktiveres med 5 minutter i tørketrommelen, så du trenger ikke noe spray!

Gammel 08-10-08, 22:32   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Okei. Hm. Får se hva vi forsøker da. Tørketrommel først, og så en test, før evt. spray før evt. vaskemaskinmiddel.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:37   #11
Left
Passiv

Standard

Har alltid brukt TecWax, og det er det de selger i utstyrsbutikker her i hvert fall. Merkelig da at de selger noe som skal ødelegge egenskapene til plagget? Det eneste de oppnår med det er jo klager på dårlige dresser.

Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:43   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hva koster den sprayen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.