Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 15:25   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg skal kjøpe en annen bil og har slik behov for å høre andres erfaringer, på vinterføre, da jeg de siste ti årene har kjørt firehjulstrekk og er blitt mildest talt pysete.

Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?
Ville du kjøpt den samme om du skulle skiftet?

Legg gjerne med bilder.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:28   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Mercedes A 140. For lav under for skikkelig vintervær, og den slenger med rompa på glatt føre. Suveren sommerbil, men bare måtelig som vinterbil.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:35   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Ok. Da krysser vi ut den. Må ha en vinterbil. Til en ikke alt for høy pris.
Min kjære snakker om citroen... xsara..tror jeg det var, men den er i hvertfall ikke 4wD

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:40   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Freelander, god på vinterføre, men ville ikke kjøpt den igjen av andre årsaker.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:47   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi bor i "vinterland" med masse snø, slaps og isføre i løpet av vinteren. Med noen få unntak fungerer vår Toyota Picnic med piggfrie vinterdekk veldig bra. Unntakene er de bratteste bakkene utenfor allfarvei som ikke blir brøyta ofte nok. Det har bare vært snakk om en eller to ganger at vi ikke har kommet opp bakker, men da hadde jeg heller ikke turd bruke den andre bilen vår med firehjulstrekk heller siden den er pyton i glatte nedoverbakker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:48   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Subaru Legacy, den har firehjulstrekk, kommer seg frem overalt jeg har prøvd, og er god på langkjøring også. Kjørte Saab før, den var også en god vinterbil, men kom seg ikke opp de mest kinkige bakkene på speilholka i Tromsø. Jeg simpelten elsker firehjulstrekk på vinteren!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:57   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har Peugeot 406.
Veldig fornøyd med den. Synes den er bedre enn Zafiraen vi hadde på vinterføre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:30   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Ford Mondeo. Det har ikke gått galt enda.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:31   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har Mazda 5 og den er god på vinterføre. Vi er veldig fornøyde.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:38   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

BMW 320i, helt grei på vinterføre. Noe som denne:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:39   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Ford Focus av eldre årgang, antispinn, men ikke antiskrens. Oppfører seg bra på vinterføre, gir tydelig tilbakemelding og slår kontrollert ut med rumpa når festet glipper. Antispinnen hjelper veldig på å komme opp bakker når det er glatt, men sikkert ikke i nærheten av firhjulstrekk (har aldri prøvd det).

Jeg kunne godt kjøpt Focus igjen, jeg liker at den er såpass presis i styringen. Men samtidig har jeg veldig begrenset erfaring med biler, så hva vet jeg?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:42   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Mondeon har antiskrens, og det kjipe med det, er at håndbrekksladd ikke fungerer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:55   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg kjører Avensis stv, og den er veldig godt på vinterføre. Her er det jo snøføre på vinteren, da det ikke saltes. Jeg har enda til gode å ikke komme frem dit jeg vil (med et par unntak hvor jeg ikke har giddet prøve engang ).

Mannen har en eldre Astra stv som arbeidsbil, og den kommer ikke frem like godt, men vet man hvordan den skal kjøres, er det ikke noe problem.

Etter i fjor vinter konkluderte jeg med at firehjulstrekker ikke hjelper om man ikke er vant med føret. Vi hadde statistikk på jobben over antall 4WD med byfolk som lå i grøfta hver uke

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:00   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har kjørt citroen zx i noen år, og er fornøyd med den.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:06   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har en ny Audi A4 og kan altså ikke få fullrost den bilen. Den kommer frem overalt. Har ikke firehjulsdrift, men den har antispinn isteden. Sitter supert med piggfrie vinterdekk på.

Også er den en ren drøm å kjøre med veldig god lyd i stereo'n når hu mor skal ut og råne.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:12   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har Skoda Octavia 4wd - kjøpt for å duge på vinterføre. Den er suveren. Ved vanlig kjøring trekker forhjula 90% og bakhjula 10%, og så blir det 50/50 når det er glatt.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 08-10-08 kl 18:00.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:14   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har nå en subaru Forhøster har ikke prøvd den på vinterføre. Men kjenner mange her som har den å sier den er knall.kommer seg frem over alt

Før hadde vi en Galant Stv.1998 model. hadd den siden 2003 og var kjempefornøyd.Da vi kjøpte den feb 2003 fra Drammen var den på piggfrie vinterdekk. Og vi bodde oppe på toppen av en laaaang bakke. som var dårlig brøtet, og smal. Og måtte ofte stoppe på turen opp for biler som var på turned og ikke vile vike. Så da sto man der på is og dritt Så de ble fort byttet ut med piggdekk. ellers er den bilen topp på vinterføre

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:14   #18
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

BMW 530,ligner på den AnneM la ut,men litt større og en sportsmodell. God og kjøre med antiskrens,snurrer aldri.Men lei hvis man først kjører seg fast.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:28   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Ok. Da krysser vi ut den. Må ha en vinterbil. Til en ikke alt for høy pris.
Min kjære snakker om citroen... xsara..tror jeg det var, men den er i hvertfall ikke 4wD

Vi har Citroen Xsara 2002 modell (stasjonsvogn) og er veldig fornøyd med den uavhengig av årstid. Jeg føler meg trygg i den, har aldri hatt noen problemer på vinterføre - passelig stor bil (to barneseter bak).Vi kommer også til å velge Citroen neste gang vi skal ha bil.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:31   #20
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har kjørt mange biler på vinterføre,og den tryggeste uten tvil syns jeg er Volvo...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no