|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nye vinterstøvler- må de impregneres?Når man kjøper splitter nye vinterstøvler (Ecco, Viking e.l.), må man impregnere dem før bruk, eller er de ferdig impregnert fra produsent? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?Jeg vet ikke om man må, men jeg gjør det bestandig. Stoler ikke helt på at de er godt nok impregnert fra før.
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?Jeg gjør det også bestandig når jeg har kjøpt nytt.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?I fjor impregnerte jeg dem før bruk, året før gjorde jeg ikke. Merket ingen forskjell. Dette var Ecco Goretex.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?Jeg impregnerer alltid før bruk. Skoene blir lettere å holde rene og holder seg penere lengre er min erfaring.
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?De anbefaler impregnering for at de skal holde seg bedre (mest estetisk tror jeg altså - lettere få av skit, tenkte jeg)
|
|
|
#9 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?
Sånt kaller jeg service.
|
|
|
#10 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?Grunnen til at man impregnerer er for å "hjelpe" menmbranen å ikke bli så fort tettet igjen; det er membranen som gjør at skoa er vanntette og at gjør at de "puster" ... Så ja, det er faglig argument for at de skal impr., men jeg synes det er drøyt hvis man må bruke så mye impr.spray for å holde på vanntettheten at man nesten har råd til nye sko...
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Nye vinterstøvler- må de impregneres?Ja, det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om da lillebror fikk Viking høstsko. |
|
![]() |
|
|