Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oksestek med hva?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 16:00   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Oksestek med hva?

Jeg synes de "vanlige" grønnsakene blir kjedelige og tunge. Jeg tenker da på gulrøtter, løk, brokkoli, blomkål. Har du forslag til andre grønnsaker jeg kan bruke som har frisk smak og som gjør retten mer spennende?

Gammel 11-10-08, 16:29   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oksestek med hva?

Tja, hva med Ratatouille?

6 tomater
300g squash
4 løk
1 rød paprika
1 grønn paprika
1 fedd hvitløk
2 ss tomatpuré
salt og pepper

Squash, tomater og paprika skjæres opp i terninger. Løken finhakkes. Bland alt. Press hvitløken over. Tilsett krydder og tomatpuré. Rør godt. La det hele koke til alt er mørt. Smak til med salt og pepper. Denne retter er både saus og grønnsaksrett i ett. (Oppskrift fra en av GR-kokebøkene mine)

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:54   #3
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hva er GR-kokebok?

Har ikke bestemt meg for hva det blir slags grønnsaker, men takk for tips!

Gammel 11-10-08, 20:02   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva er GR-kokebok?

Grete Roede ...

Jeg ville foreslått dette til steika: Champignon surret i smør, hell 3 dl matfløte over og la det stå og putre litt (husk å røre!), kutt paprika og sukkererter i biter og ha oppi tilslutt sammen med en liten boks vannkastanje sånn at det såvidt blir varmt, men fremdeles sprøtt.
Krydre med salt og pepper.
Nydelig til svin, i alle fall, kan tenke meg det skal være godt til okse også.

Gammel 11-10-08, 20:20   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å ha poteter (surprise ), mais, rødbeter, tyttebær, rosenkål, og en "salat" av hakket sopp, hakket bacon, og en rød paprika som stekes sammen. Kjempegodt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.