|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Er helgene bare topp?Er det bare jeg som synes helgene kan være litt pes?
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Er helgene bare topp?Vi finner ikke på noen ting. Vi planlegger i hvertfall fint lite, og hvis vi plutselig får ånden over oss stikker vi en tur i en park, til slekt eller venner eller lignende. Hovedgleden ved helgen er i hvertfall å Ikke Stresse, og ungene setter stor pris på det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En som trener
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, og tror at det som er mest krevende er at vi har to barn med helt forskjellige behov. Om noen behov vil minstemann også ha glede av fart og moro, og da tror jeg det blir enklere? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Er helgene bare topp?Tja, jeg synes helgene er bare kos, men vel og merke når vi er to voksne |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er helgene bare topp?Helgen er bare topp når man har rømt hjem til mor og far og får sove til 09 hver dag siden de så gjerne vil stå opp med poden 06.30.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er helgene bare topp?Hannah er jo veldig flink til å leke seg egentlig, både ut og inne. Men samtidig så maser hun en del. Jeg håper og ber om at hun og Peder klarer leke fint sammen, og jeg vet jo at dette blir hakket bedre om et par år, når Peder er over 2 også.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Er helgene bare topp?Helger er stort sett bare pes ja. Sambo er hjemme fra fredag kveld omtrent i leggetid, gjerne litt etter og til søndag formiddag. I dag måtte han dra kl 11.00, så alt som må ordnes av ting må gjøres på noen timer som overhodet ikke strekker til. I tillegg bør han bruke den tiden sammen med ungene etter min mening, siden han ser dem så lite ellers. Jeg liker egentlig ikke helger for tiden kjenner jeg |
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Er helgene bare topp?En topp helg for min del er når vi tilbringer en dag i selskap med familie/venner med barn slik at tuppa får lekt seg litt. Neste dag kan gjerne være en regnværsdag som i dag, med film sammen i godstolen, lese litt bøker, turne litt på matta osv. Slik har vi hatt to helger på rad nå, og jeg kjenner at jeg liker det.
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?
Det er jo på en måte et valg det også. Vi har jo, som du vet, ikke akkurat prioritert å jobbe på hus og hage, selv om det er veldig mye som burde ha vært gjort. Resultatet er at vi har litt mindre slitsomme helger, siden vi som regel er to voksne tilgjengelig, men også ganske mye uferdig kaos i kjeller og hage. Vi har med andre ord "pes" på en annen arena. Ikke lett med pose og sekk osv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sånn passe sane
|
Signerer aC. Vi tar det veldig med ro og har ikke noe mål om å ha mange planer.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Jeg synes helgene stort sett bare er kos. Ofte gjør vi "ingen verdens ting", dvs at vi ikke planlegger noe og ofte bare er hjemme. Vi leker masse både inne og ute. Er i hagen, går tur i skogen, leker i sandkassa. Og foreløpig er det ingen av ungene som har behov for mer aktiviteter. De er 3 år og 1 år.
|
|
|
#13 |
|
Tåler regn
|
Sv: Er helgene bare topp?Hvis vi ikke finner på noe som helst, da blir helgen pes. Det hjelper på når man får kommet seg litt ut, både liten og stor. Her er litt vi finner på når vi ikke skal på noe som koster pæng og som samtidig gjør at vi får frisk luft. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fornøyd
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Da minstemann var på alder med Peder syntes jeg også at halgene var temmelig slitsomme. Gutta hadde så totalt forskjellige behov, så vi måtte rett og slett dele oss, en voksen per barn.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Jeg og synes at helgene er litt pes. Men det blir mest pes av at gubben alltid skal pusse opp andre sine hus (og ikke vårt...), og da er jeg alene med gutta. Men når vi er hjemme alle sammen gjør vi som oftest ikke noe. Og det er litt deilig. Foreløpig er gutta fornøyde med å leke med oss. Er det fint vær drar vi bort på skolen eller noe sånt. Eller leker bare i hagen vår. Men jeg kjenner at det er godt med mandager enkelte uker. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Er helgene bare topp?Vi ordner med lekedate, så enten sender jeg han vekk et par timer, eller vi får besøk. Drar også ofte på besøk til mine foreldre, låner en bil og drar på Hoppeloppeland, lekeplass eller vi drar en tur å handler. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Joda, klart det. I dag feks, har han ikke gjort noe praktisk. Jeg sa til han i morges at i dag er han husfar og pappa. Og kun det. For jeg er syk.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er helgene bare topp?Jaaaa, helgene er fantastiske!
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Er helgene bare topp?Vi er generelt ganske lite tolerante på ting som stjeler fellestid - dette fordi vi ønsker fellestiden sammen, og har egentlig skåret ned til et minimum både når det gjelder hobbyer og ting som skal fikses når dette er ting som må gjøres i helgene. Vi forsøker å bruke kveldene isteden, og en del får vi bare ikke gjort. Jeg synes ikke det er rart at det blir masete hos dere med så mye jobb + firma + hus, og tenker at dere kanskje bør ta en prioriteringssamtale. Hvor mye tid skal brukes, og er det verdt det? Kan noe utsettes / roes ned? |
|
|
|
![]() |
|
|