Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 19:10   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Hva er forskjellene på induksjonstopp, og vanlig koketopp?
Ønsker også å vite noe om fordeler og ulemper med induksjonstopp.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:12   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Jeg vet ikke så mye, men du må i allefall ha egne kjeler til induksjonskomfyren. Den blir ikke så varm som vanlig ovn, man kan faktisk legge en 100 lapp mellom kjelen og plata under bruk, uten at det skjer noe med den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:12   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Du brenner deg ikke om du tar på platen.
Den blir varm på en sekund.
Du kan ikke bruke aliminiumskaseroller.

Fantastisk bra og anbefales (har begge deler på hytte og hjemme).


Sist redigert av Pelen : 12-10-08 kl 19:20.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:17   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Som man sier over, veldig mye mer barnesikker, og veldig mye raskere.

Selv foretrekker jeg gass, men det er det mer irrasjonelle grunner til. Jeg føler meg som en ÅRNTLI kokk, lizzom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:21   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Induksjon er utrolig rask i forhold til vanlig koketopp
- noe en selvfølgelig bare tenker på i begynnelsen
- og etter en stund, om man prøver en vanlig koketopp igjen og det holder på å klikke for en mens en venter på at vannet skal koke opp

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:21   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Ah, da føler jeg meg litt klokere.
Takk skal dere ha!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:30   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Du slipper også å dra gryten til sides når det fosskoker siden temperaturen regulerer seg med en gang du skrur litt ned.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:33   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Men altså... hvor fort blir disse platene kalde igjen. Det er vel ikke sånn at de blir kalde med en gang jeg har slått de av og tatt vekk kjelen, er det vel?

Og der kom jeg på noe annet jah. Hvordan barnesikrer man innebygde koketopper? Jeg har bare sett slike barnesikringer som man skrur fast i siden på ovnen, men med innebygget komfyr er det jo ingen steder å skru fast noe som helst.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:33   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Jeg skulle ikke være i tvil om jeg skulle kjøpe ny nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:34   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skulle ikke være i tvil om jeg skulle kjøpe ny nå.

Egentlig ikke jeg heller. Det blir innebygget komfyr, med induksjonstopp, på vårt nye kjøkken. Gleder meg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:34   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Tertitten, her.

Hvis dere har valget så velg induksjon! I et komptomiss her i huset så ble det 2 vanlige plater og 2 med induksjon og jeg angrer bittert på at jeg ikke bare svelget kamelen og sa ja til bare induksjon.

Jeg kan komme til dere og teste forskjellen, ja?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:40   #12
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Tertitten, her.


Jeg vet du hvertfall får kjøpt barnesikring til å skru fast foran komfyren men da må du skru ned i benkeplata og det er jo litt kjipt å få hull i den.

Nåde den som våger seg på å skru i min nye benkeplate

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:44   #13
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Men altså... hvor fort blir disse platene kalde igjen. Det er vel ikke sånn at de blir kalde med en gang jeg har slått de av og tatt vekk kjelen, er det vel?

Og der kom jeg på noe annet jah. Hvordan barnesikrer man innebygde koketopper? Jeg har bare sett slike barnesikringer som man skrur fast i siden på ovnen, men med innebygget komfyr er det jo ingen steder å skru fast noe som helst.

Induksjonskomfyren virker ved at en magnetisk kjelebunn blir varm pga. magnetfelt i komfyren. Det er altså kjelen som blir varmet opp, ikke plata. Plata blir også litt varm pga. den varme kjelen som står oppå, men ikke slik at man får brannsår om man kommer borti. Den blir relativt fort kald igjen. Man kan godt ta på plata rett etter man har tatt av kjelen, men da trekker man fingrene til seg på refleks igjen pga. varmen.

De fleste har flere kjeler som kan brukes på induksjonstopp. Det er en utbredt misforståelse at man må bytte ut alle kjelene. Vanlige stålkjeler og emaljekjeler av den gamle typen er som regel magnetiske i bunnen, og da kan de brukes på induksjonstopp. Jerngryter -stekepanner fungerer selvsagt også. Du prøver enkelt ut alle kjelene dine med en magnet - fester den under kjelen er kjelen brukbar på induksjonstopp. Dessuten er IKEAs 365-serie utmerket for induksjonstopp, og er ikke overvettes dyr. Den største investeringen blir sannsynligvis en ny stekepanne.

Som flere har sagt allerede: varmen reguleres umiddelbart med bryterene, så ovnen er veldig brukervennlig. Dessuten svir ikke over-kokt melk seg fast på varm plate.

Jeg ville aldri gått tilbake til vanlig komfyr, induksjonskomfyren vår (vi har en frittstående fra Smeg) er et av de beste kjøpene vi har gjort noensinne.

Barnesikring: vår har innebygget sikring mot at barn kan slå på platene. Man kan altså "slå av" bryterne slik at plata ikke blir slått på selv om noen vrir bryteren.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:53   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Himmel og helvete.

Banana skriver det jeg hadde tenkt til å skrive om induksjontoppens måte å virke på. Hos oss stemte det ikke at gamle gryter kunne brukes om igjen. Vi hadde mange nyere gryter og panner og alt utenom jerngryta og jernpanna måtte byttes ut. Det var riktignok for ca. fem år siden. Nå synes jeg Ikea sine rimelige 365+ gryter er bedre enn andre svinedyre gryter, så investeringen behøver ikke bli enorm allikeevel.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:01   #15
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

En annen ting som ikke er sagt om induksjonstoppen enda, er at platene ikke kan slås på uten at kjelen står på plata. Dersom en barnehånd skulle prøve å slå på ei plate og ingenting står oppå vil den altså ikke slå seg på.

Vi kjøpte ny platetopp for et par år siden, og den gang ga jeg etter for mannen som absolutt ville ha induksjon. Jeg angrer overhodet ikke.

Når det gjelder gryter så måtte vi også bytte ut absolutt alt. Det kan være en kjip ting, men som det er sagt trenger det ikke å bli veldig dyrt. Dessuten er det jo snart jul. Nye gryter er et godt julegaveønske.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:54   #16
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Takk for flotte svar, alle sammen.
Er ikke i tvil om at induksjonstopp er en god investering. Gleder meg til å få den.
Ny kjeler følger med den nye komfyren. Ni delers kjelesett, visstnok, som en del av tilbudet fra kjøkkenleverandøren. Skal teste de, og huske på tipset om IKEA-kjelene dersom de ikke fungerer etter forventningene.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:05   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Selv foretrekker jeg gass, men det er det mer irrasjonelle grunner til. Jeg føler meg som en ÅRNTLI kokk, lizzom.



Jeg foretrekker også gass, men da fordi jeg synes det generelt er bedre, den hører på meg og blir faktisk kaldere/varmere med en gang når jeg skrur ned/opp.
Også er den fryktelig barnesikker, våre unger stikker ikke hendene inn i flammene i hvertfall.
Billig er det og.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:10   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Wow, 9 kjeler!! Det burde nok holde Vi har nettopp tatt vår nye induksjonstopp i bruk, og er foreløpig strålende fornøyd. Særlig det at varmen synker så raskt når man skrur ned. Jeg har foreløpig ikke svidd noe. Og veldig lett å tørke av. Vår har også en lås som man trykker inn i et par sekunder. Det er ikke bare nyttig mtp barn, men også når man skal tørke av etterpå, siden vi har brukerpanelet oppå.
Platene blir jo litt varme, men ikke glovarme. På vår vises en "H" for de platene som er varme, i noen minutter etterpå.
Vi har vel bare måttet bytte ut et 3-delers Ikea-startpakke-sett. Resten var magnetiske, et kjelesett fra Duka, et par Eva Trio-kjeler, en gammel emaljekjele, og jerngryte og -stekepanner.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:12   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Men det var noe vi lurte på også: hva er best å rengjøre med? Bare en våt klut? Hva slags rengjøringsmiddel, evt?
Herr Kanin mente jeg skulle kjøpe en Mr Muscle for keramiske topper, men den skulle forebygge fastbrenning, og det er vel ikke det største problemet her, vel?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:17   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på induksjonstopp og "vanlig" koketopp?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men det var noe vi lurte på også: hva er best å rengjøre med? Bare en våt klut? Hva slags rengjøringsmiddel, evt?
Herr Kanin mente jeg skulle kjøpe en Mr Muscle for keramiske topper, men den skulle forebygge fastbrenning, og det er vel ikke det største problemet her, vel?

Vi bruker den noen ganger. Men som regel bare klut, man skal i hvert fall ikke bruke Zalo. Det er stor forskjell mot keramisk topp, der det brente fast mye lettere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no