Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det meningen en 6-7-åring skal hoppe i dammer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det meningen 6-7 åringer skal kunne plaske i dammer?
Ja, de er så liten enda, og så lenge de ikke blir våte, så er det vel greit. 97 97,00%
Nei, de blir bare våte og de er for store. 3 3,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 09:59   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er det meningen en 6-7-åring skal hoppe i dammer?

Poden: Kan jeg ta på meg støvler?
Pappa: Nei, du skal på idretts-SFO etterpå, så du må ta sko på.
Poden: Men kan jeg ikke bare ta skoene med i sekken da?
Pappa: Du har ganske full sekk altså.
Poden: Men jeg har lyst, og det går fint altså.
Pappa: Det er ikke meningen du skal hoppe i dammer altså …
Mamma: Du, han er bare 6-7 år, hvis ikke da er meningen, - når da?
Poden: Kan jeg ta de med i sekken eller?
Pappa: Ok da. :mumler for seg selv:

Så nå kommer poll. Hva mener du?

Gammel 13-10-08, 10:02   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det meningen en 6-7 åring skal hoppe i dammer?

Er det aldersgrense på sånt, altså? *hopperfremdelesisøledammer*

Gammel 13-10-08, 10:04   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart man kan hoppe i søledammer så lenge man vil!

Gammel 13-10-08, 10:04   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har forøvrig kjøpt seg sånne ekstra høye(grønne) gummistøvler fordi dammer er gøy.

Gammel 13-10-08, 10:05   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Kasnje det avtar litt etterhvert, men noen aldersgrense på sånr har jeg aldri tenkt på.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:05   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Så klart man kan hoppe i søledammer så lenge man vil!

Når de skal / er på skolen også?

Gammel 13-10-08, 10:06   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Aldri sett en søledam med aldersgrense jeg

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:06   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Kasnje det avtar litt etterhvert, men noen aldersgrense på sånr har jeg aldri tenkt på.

… og når jeg tenker meg om, så var det kanskje det at han var på skolen som var poenget og ikke alderen. Den var det meg som hang meg opp i. Pappan tenker praktisk og jeg eksistensielt. Kanskje jeg burde lage en til poll.

Gammel 13-10-08, 10:07   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan da ikke være noe problem, skjønner godt at det er gøy og jeg har gjort det selv noen ganger også etter jeg fikk barne og det var veldig gøy.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:11   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Er det nå jeg skal bli litt flau siden jeg og storesøster hoppet i dammer i går? Nei forresten, det gidder jeg ikke bli flau over, og dessuten så går det greit med joggesko også om ikke dammen er alt for dyp. Det er sprutinga som er viktig, ikke sant?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:12   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min seksåring hopper i dammer. Og må kle seg deretter.

Gammel 13-10-08, 10:15   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man skal hoppe i søledammer!

Gammel 13-10-08, 10:26   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, det er jo en naturlig utvikling i slike ting, med overlapping mellom fasene. Det ene utelukker seff ikke det andre.

2+ år - hoppe i søledammer
4+ år - kjøre sparkesykkel i søledammer
5+ år - sykle i søledammer
14+ år - kjøre moped i søledammer
17+ år - kjøre bil i søledammer

Gammel 13-10-08, 10:27   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Gammel 13-10-08, 10:27   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

@ Mauser:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:40   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Søledammer er skitfestlig. Den eneste grunnen til å nekte ungene å hoppe i de, er fordi man vil ha de helt for seg selv.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:54   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det å bli våt er ingen hindring det heller, altså.

Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:01   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Prøver du å si at man blir for stor å hoppe i søledammer? Tror ikke det, nei. SElv jeg syns at det kan være moromt.

Gammel 13-10-08, 12:23   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine hopper klart mindre i søledammer enn før, ingen tvil om det. Men hvis de vil får de lov - så lenge de har støvler på. Jeg synes de er store nok til å ikke hoppe i vann med joggesko på nå, og det er de faktisk enige i.

Gammel 13-10-08, 12:27   #20
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Altså - hvis det er en aldersgrense på sånt håper jeg den er på over 40 år...

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.