Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feirer barnehagen Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 10:00   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feirer barnehagen Halloween?

I så tilfelle: Hva gjør de?

Vi er ute etter tips til aktiviteter eller andre ting for å markere Halloween i barnehagen. Å kle seg ut går ikke, fordi de har karneval i februar. Men det er kanskje andre måter man kan gjøre det til et lite avbrekk i hverdagen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:17   #2
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Feirer barnehagen Halloween?

Tviler siden det er en "kristen" bhg, men kriken har vel ett opplegg der man minnes dem som har gått bort, tror dem skulle i kirken og markere ihvertfall. Nå er bgh lokalene vegg i vegg med kirken da.
Ellers kan man kansje arrangere noen leker, ha litt mat som har gresskar i seg, suppe etc. Hvorfor kan dem ikke kle seg ut?? Tror jeg hadde droppet dem styggeste maskene men dem fleste barn elsker vel og kle seg ut så hvorfor ikke.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:19   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kan ikke kle seg ut fordi det er karneval i februar, og det er litt mye å be foreldrene om å fikse to kostymer. Det koster enten tid eller penger, og det tror jeg er unødvendig her. Gresskarmat var lurt.

Gammel 13-10-08, 10:20   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen feiring meg bekjent iallefall.

Gammel 13-10-08, 10:22   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, og det er jeg glad for.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:27   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 13-10-08, 10:31   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Heldigvis.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:45   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Bake muffins med oransje glasur, eller pynte med sjokoladefigurer tilpasset Halloween.

Jeg tror ikke barnehagen her markerer Halloween, nå er det ganske mange foreldre som synes dette ikke er en tradisjon vi i Norge skal plukke opp og videreføre, så jeg tror kanskje at jeg ville latt det være.

(Jeg er ikke av dem, mine barn får feire Halloween om de ønsker)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:46   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I barnehagen til Jonas laget de gresskarsuppe på fredagen. Det var i forbindelse med temaet Høsten som de holder på med nå. Jeg måtte smake på denne suppen da jeg hentet Jonas, og den var faktisk veldig god.

Men sånn direkte Halloween feiring med utkledning pleier de ikke å ha.

Gammel 13-10-08, 10:58   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, heldigvis for det.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:03   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vår har høsttakkefest. Det serveres gresskarsuppe og godt brød fra Godt Brød. Superkoselig!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:07   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det var ganske vanlig å feire halloween med utkledning i barnehagene, jeg kjenner i alle fall til ganske mange som gjør det. Barnehagene Poden gikk i hadde utkledning både på Halloween og til karnevalet om våren. I den ene barnehagen ordnet de "skummel" pynt - jeg husker ikke helt hva det gikk ut på, men kraftig dempet belysning og gresskarlykter i alle fall, husker jeg. Dette var en spansk-norsk barnehage, med en god del barn med latinamerikansk bakgrunn, så da var det kanskje mer naturlig for dem å feire det enn i en "helt norsk" barnehage?

Gammel 13-10-08, 11:14   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det markeres ikke. Det er jeg glad for også, selv om vi her hjemme har valgt å ha halloweenfest for ungene.
Om det skulle markeres synes jeg heller det burde vært i forbindelse med allehelgen og at man hadde snakket om dem man hadde mistet.

Gammel 13-10-08, 11:15   #14
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper ikke det...... De gjorde det i allefall ikke på småbarnsavdelingen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:18   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Jeg synes det er like festlig hvert år, hvor indignerte mange blir over forslag om å feire Halloween. Én ting er å klage over godteritigging og hærværk, men at man gjør noe moro i barnehagen? Det må vel sies å være uskyldig, vel.

Gresskarsuppe med godt brød synes jeg var en god idé. Jeg har også tenkt å foreslå at de kan klippe ut flaggermuser av svart papir eller noe slikt, jeg kan se for meg at det er stas. Kanskje pynte med glitter eller noe.

Så bra å høre at det er flere du kjenner til som feirer i barnehagen, Skilpadda. Siden du bor i byen så er nok dere tidligere ute, det brer seg nok utover mot bøgda her snart også da. :skremmer:

Gammel 14-10-08, 16:03   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

I bgh "vår" feirer de ja.

Med pølser, grønn pasta og gelè meg godterimarker oppi.
Pynter på avdelingene og har felles samling med Halloween eventyr.
Barna kler seg ikke ut, men de som vil får malt ansiktet i bhg.

Gammel 14-10-08, 16:06   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nei ikke spesielt.
Men de barna som har lyst til å kle seg ut for lov til det.

Hva med gresskarlykter som møter barna om morgenen?

Gammel 14-10-08, 16:06   #18
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei ikke her.

Gammel 14-10-08, 16:08   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke her heller. Ingen her feirer halloween på noen som helst måte. Neste år, når Leo er litt større, skal vi sende ungene til svigers og invitere til halloweenparty her hjemme.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 16:16   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen feiring i vår barnehage på haloween. Men de har flere andre fester i høstmånedene med utkledning, troll, lys osv. Mer enn nok som det er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.