Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lunsj

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 11:30   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Lunsj

I morgen kommer ei venninne på besøk, og jeg tenkte jeg skulle overraske med god lunch. Noe som ikke er for avansert, men som kanskje kan lages litt i forveien.

Tips? Gjerne med oppskrift.

Egentlig kunne jeg tenkt meg noe lignende Boboli med kylling osv., men aner ikke hvor jeg får tak i oppskrift.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:01   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lunch

Pai er min første tanke. Jeg lager alltid vegetarpai med 3 terninger frossen hakket spinat, 1 rødløk, 1 paprika og 2-3 hvitløksbøter. Alt freses i panne og helles i paiskallet. Over heller jeg en blanding av 4 egg og 4 ss matfølte, salt, pepper. Strør over revet god ost og legger på store ringer av tomat på toppen.
Ca 30 minutter på 200 grader. Serverer med en enkel salat ved siden av. Den kan godt lages dagen før og varmes.

Gammel 13-10-08, 14:32   #3
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Pastasalat er veldig godt og kan lages på forhånd. Kok pasta og renn av den i kaldt vann. Tilsett det du måtte ønske/har. Paprika, mais, avokado, stekte baconterninger, fetaost, stekt sopp, skinketerninger, soltørkede tomater, oliven, cherrytomater m.m
Server med rømme, tilsatt litt pesto. Server gjerne med baguetter/hvitløksbaguetter til.

Gammel 13-10-08, 20:40   #4
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips.

Har funnet ut at jeg rett og slett bare serverer oppskåret frukt - siden dette blir rett etter frokost.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 23:26   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for tips.

Har funnet ut at jeg rett og slett bare serverer oppskåret frukt - siden dette blir rett etter frokost.

Om det er rett etter frokost, hadde nok jeg også gått for oppskåret frukt. Det blir nok godt mottatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.