|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Pusen vår gikk seg en tur igår. Og kom ikke hjem igjen. Hun ble sett 50 m herfra til morningen idag. Jeg har gått å ropt etter henne, men finner henne ikke. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glad
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen???Våre katter har alltid funnet hjem igjen. Den ene etter så lang tid som 3 måneder - etter å ha bodd i huset vårt bare noen få dager. Vi prøvde å stenge de inne på vaskerommet for å ta en rolig tilvenning til hus og nabolag, men det gikk dårlig.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen???Hun finner nok veien hjem snart skal du se. Hilsen mamma til pus som kan være borte dagesvis i strekk.
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen???Pusen din har ikke gått seg bort, det er helt sikkert. Instinktene er for sterke til det, så fremt det ikke er en innekatt som har stukket av. Katter tar seg jo gjerne noen lange turer av og til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen???Hun kommer sikkert snart tilbake. Janne tok seg ofte runder i nabolaget i Oslo da hun var på samme alder og jeg var helt vrak, det ble flere søvnløse netter. Hun kom alltid tilbake.
|
|
|
#7 |
|
nygift
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen???Pusen din er nok antageligvis på eventyr, men finner nok veien hjem igjen når hun er lei, her var pus borte i 5 dager, jeg begynte å se i veikanter etterhvert, men plutselig kom hun tuslende som om ingenting hadde hendt.
|
|
|
|
#8 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Nja, vi hadde en halvvoksen pus som forsvant for oss. Han var heldig og ble tatt vare på av dyrebeskyttelsen, inntil vi fant ut hvor han var.
|
|
|
#9 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Antagelig er hun bare ute på eventyr og dukker opp igjen sent i kveld/tidlig i morgen. Skulle hun ikke være kommet til rette i morgen ville jeg undersøkt i nabolaget om det hadde vært en mulighet for at hun kunne vært innestengt en plass. Den forrige katten min ble innestengt i naboens garasje (naboen hadde ikke sett at katten min gikk inn), når naboen stengte garasjen for å reise bort. Fant den etter 3,5 døgn. Den var sulten, tørst og litt medtatt, men like fin etter litt mat, varme og en god lur. Ellers har herremannen vi har nå; katten Dæsj, tatt seg et par turer på egen hånd. Han har dukka opp igjen, når jeg trodde alt håp var ute. Også han har vært innestengt to ganger. Den ene gangen var et halvt døgn i hagestua til naboen og den andre gangen halvannet døgn i huset til en annen nabo som var bortreist. Katter er nyskjerrige og smetter fort inn om ei dør er åpen.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Katten vår har ofte fulgt etter oss når vi går, så vi vet at han kan gå langt, langt fra heimen. I sommer var han borte i 11 dager. Da var vi bekymret, så vi ringte dyrlegen for å høre om katter kunne rote seg bort. Dyrlegen sa at katter bare rotet seg bort dersom de ble skremt av et dyr eller noe og løp i panikk. Ellers ikke. Så pus kommer nok tilbake, skal du se!
|
|
|
#11 |
|
Nattrangler
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Krysser fingrene for at den snart er tilbake.
|
|
|
#12 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Hvor gammel er hun? Kanskje hun har løpetid....
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Hun er ikke chippet ennå, skulle ta det samtidig som vi steriliserer henne om en mnd... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Katter har ikke ferdig utviklet retningssans før de er seks måneder gamle. Så jeg kommer ikke til å ta sjansen på å slippe ut mine kattunger før de er over seks måneder gamle. Jeg har sett at noen slipper ut kattene sine på egen hånd allerede når de er bare tre måneder gamle. Jeg skjønner ikke at de våger. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Håper hun snart kommer til rette, og at alt er fint med henne.
|
|
|
#16 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Katten min ble borte 2 uker midt på vinteren. Plutselig stod han der i vinduet og ville inn. Etter den gang har han aldri vært borte.
|
|
|
#17 |
|
Nattrangler
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?
Men det er det ikke alle som vet, det er under 2 år siden jeg fikk vite det også. da vi har fått katt i hus før så har vi for det første fått dem altfor tidlig, siden vi fikk de da de var 8 uker (og burde vært 12), og etter at de hadde vært i hus 1-2 uker så begynte de å være ute. Det var først da vi kjøpte rasekatt jeg fikk vite at katter ikke har utviklet retningssans før de er 6-8 mnd gamle.
|
|
|
#18 |
|
Nattrangler
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Det er mange som har løpetid så tidlig som 5 mnd, så det kan jo være hun har løpetid.
|
|
|
#19 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?
Ja, det er mange som ikke veit det. Jeg visste det ikke før jeg fikk meg katt. Da jeg anskaffet meg katt tok det dog ikke lang tid før jeg visste det, siden jeg faktisk lurte på når de kunne være ute på egen hånd. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?Et par måneder etter at vi flyttet inn i vårt nåværende hus forsvant katten vår. Etter 1 uke hengte vi opp lapper om "savnet katt". Kvelden etter dukket han opp i vinduet igjen, som om ingenting hadde hendt. Interessant timing, forresten. Sist redigert av C3PO : 14-10-08 kl 15:09. Årsak: Tilleggsopplysninger |
|
|
|
![]() |
|
|