|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
18 år ... og uten arbeid/ skoleganghva har man krav på... det er vel ikke meningen at vedkommende skal snylte på mor og far? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: 18 år ... å uten arbeid/ skolegangKrav på.... Du har vel krav på treårig videregående utdanning hvis det er det du mener? |
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangSosialhjelp er vel det man kan håpe på, hvis alt annet er umulig. En tur innom NAV er nok ikke så dumt, for å få svar og kanskje hjelp til å komme i gang med noe. For det er faktisk lurt med (utdanning og) jobb.
|
|
|
|
#7 |
|
nygift
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangDet går vel an å melde seg arbeidsledig, eller sosoialkontoret, en så lenge vedkommende borunder taket til mor og far tror jeg det er lite å hente der.
|
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangSom den (dum-)snille personen jeg er, går jeg ut fra at vedkommende ikke er frivillig i den situasjonen, men kanskje ikke fått drømmejobben eller sluppet inn på favorittskolen.
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegang
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangEr man arbeidsfør så kan man jobbe (NOE finnes det alltids)
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangMed den mangelen på arbeidskraft i nesten alle sektorer i Norge i dag ser jeg ikke problemet, få deg en jobb.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Neida - jeg fikk studielån hvert år på vgs. Bodde hos mora med lavtlønnsyrke.
|
|
|
#13 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangGodt spørsmål. Her jeg bor vil en som ikke er på skole eller i arbeid få kroner 2600 pr måned i stønad som hjemmeboende, 4600 pluss stønad til bolig som "borteboende". Samt hjelp for å komme seg på ulike kurs, ut i arbeid. Dette er sosialsatsenen pluss minus et par hundre lapper i Trondheim kommune. Stønad til bolig er såvidt jeg vet kr 3900,- så man blir ikke rik. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du stipend?
|
|
|
#16 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangØh. Har man barn, så har man dem for resten av livet. Om 18-åringen ikke klarer seg på egenhånd, så må vel mor og far trå til og lære avkommet noe om verden. Og i mellomtiden sørge for at poden tar tak over hodet og mat i magen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangFOrøvrig synes jeg kanskje at når ungen bare er 18 år, så er det fortsatt foreldrenes ansvar å påvirke barnet dit hen at vedkommende tar utdannelse/får seg jobb.
|
|
|
#20 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangEr man fylt 18 og ikke er i jobb eller på skole har man krav på: Husleie dekket, strøm dekket, samt livsopphold på ca 4.700 pr mnd. om man ikke bor hjemme. Så det er i grunnen ikke noe å nøle med, å kaste den late ut.
|
|
![]() |
|
|