Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tapetstørrelser ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-08, 21:57   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tapetstørrelser ...

Hvor bred er en standard tapet?
F.eks. miljøtapeten til Byggmakker?

Jeg har nemlig et bittelite rom, på 1,5 kvm. som skal tapetseres med den første billige tapeten jeg finner.
Det skal nemlig pusses opp, men det tar så hinsides lang tid før mannen får rompen i gir. Dermed har jeg bestemt meg for å rive ned den gamle tapeten og klistre opp en ny inntil videre.

Det hadde jo vært snaddent om jeg slapp unna med 200 kroner på Byggmakker.
60 cm er vel en grei bredde, eller?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 22:22   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

Mener tapeten vi kjøpte tidligere i år var 61 eller 62 cm bred. Men miljøtapet, er det det samme som glassfiberstrie? *superblond* For stria vår tror jeg er 1 meter bred.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 12:44   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

Jeg har ikke peiling på miljøtapeten. Jeg har bare sett bilde på nett.
Får ta meg en tur på Byggmakker en av dagene. Mannen sa ja til prosjektet.
(Ikke at jeg trenger godkjenning, men jeg trenger hjelp. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 13:37   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

50-52 cm er nokså standard. Miljøtapet får man vel opp i en meter? Stort sett er det fire lengder på en rull.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 13:45   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

Det sto 10m. som lengde, om jeg ikke husker feil.
Det er et knøtarom, så jeg regner med at to ruller burde holde i massevis.

(Det er 1,20m. - 1,25m. - 1,20m. m/dør -1,25m.)

Vi skal ha sjakkmønstret gulv, så da burde helt slette/ensfargete vegger være grei skuring, vel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 21:57   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

Du vil ikke ha sjakkmønstrede vegger, altså?

Vi har sjakkmønstret gulvbelegg på kjøkkenet, synes det er innmari stilig. (Og ja, vi har ensfargede vegger.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:14   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapetstørrelser ...

Elise: Vi har noen hvit plastikk-skoskap fra Ikea. De kommer i både hvit og svart, pakke med 3. Jeg foreslo å kjøpe en pakke med hvite og en med sorte (det er tre i hver) og lage sjakkmønster på gulvet i gangen, og å legge sjakkmønstret gulvbelegg i hele gangen når vi først skulle gå i gang.
Mannen nekter.

Og det hadde passet knallbra på kjøkkengulvet når vi får pusset det opp. Da skal jeg nok ha en sjakkvariant der også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no