Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Små hverdagslige ting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-08, 15:51   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Små hverdagslige ting

Hva gjør deg glad?

Mange ganger så lever man i framtiden, tenker hva som skal skje etterpå, planlegger og organiserer det som skal, men ta barn f.eks. De lever jo her og nå.

I dag bakte jeg brød for aller første gang, ja har bakt mye annet rart, men ikke brød av en eller annen merkelig grunn. Det ble kjempegode og lukta som spredde seg i huset vakte fram gode minner fra da jeg var liten.

I dag vekte jeg også en 9 åring som spratt opp av sengen fordi han skulle på tur. Kjempelykkelig og fornøyd gutt som koste og klemte oss alle sammen.

Så hva er din hverdagslige glede?

Gammel 16-10-08, 16:08   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små hverdagslige ting

Mine hverdagslige gleder:

Når Storebror tusler rundt og prater med lekene sine og synger for seg selv.
Når Lillemann ligger i saccosekken sin og smiler ut i lufta og ser fornøyd og glad ut.
Når det lukter middag - som mannen min har lagd.
Når jeg har kunnet henge klesvask ut til tørk, og jeg tar den inn - det lukter så deilig av klærne.

Gammel 16-10-08, 16:10   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Klestørk ute ja.

Nyskiftet på senga og nydusjet på kvelden. DET er deilig det.

Gammel 16-10-08, 16:11   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Åh - det finnes knapt noe deiligere!

Gammel 16-10-08, 16:14   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Nyvaska hus og rent sengetøy
- Blide unger
- Fredagskvelden,med god mat,barna i seng og helga foran oss.
- Ordentlige klemmer fra barna
- Sjokolade

Gammel 16-10-08, 16:23   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

- Nyvaska hus om fredagskvelden mens nysteikt brød lukta sprer seg.
- Når ein av ungane kjem bort og seier eg er glad i deg mamma, etterfulgt av ein skikkelig kle og suss på kinnet
- Når tre unger er sovna om kvelden og det er heilt stilt

Gammel 16-10-08, 16:53   #7
Left
Passiv

Standard

-Lukten av fersk gjærbakst, som vi har bakt sammen.
-Når storebror tuller med lillebror så han riktig gapskratter. Han har en aldeles herlig latter, som kommer helt fra magen.
-Når de kryper opp på fanget mitt og kroer seg inntil meg og vi skal lese bok, eller se på TV.
-Å hente dem i barnehagen, når begge to kommer løpende mot meg, og er strålende blide for å se meg.
-Når sambo er innom, og sier han kan følge dem til barnehagen neste morgen, slik at jeg slipper å stå opp. (Det hender kanskje en gang midt i uka at han er hjemom og sover)
-Når jeg våkner til kaffeduft.

Det er veldig mange ting som gjør meg glad i hverdagen.

Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 16:53   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrev et innlegg om akkurat dette på et annet forum for en god stund siden, og denne tråden fikk meg til å lete frem det jeg skrev den gangen:

Sitat:

Å gå inn på soverommet om kvelden og stryke barnet mitt på kinnet mens han sover.
Å se hunden min drømme, og høre de søte lydene hun lager når hun snakker i søvne.
Å stå helt stille med lukkede øyne i stallen og bare trekke inn stemningen, lukten av hest og lyden av fornøyde dyr som koser seg med kveldsmaten.
Å spise vafler i sengen sammen med kjæresten min mens vi ser en god film.
Å stå og studere stjernene og nordlyset på en iskald vinterkveld.
Å drikke kaffe foran dataen i bare nattkjolen, mens verdens blideste ettåring leker fornøyd ved siden av.
Å bli servert kaffe på sengen av de to guttene jeg elsker høyest i hele verden.
Å bli overfalt av "kosepatruljen" - og bli sittende begravd under tre stk hunder som mener at de utmerket godt får plass på fanget ditt samtidig...
Å komme hjem fra stallen kald og sulten, og kjenne lukten av mat helt ut i yttergangen.
Å elske halve natten, til tross for at vi vet vi må opp tidlig.
Å høre en gammel sang på radioen, og kjenne den vekke minner jeg trodde jeg hadde glemt.
Å stå på kjøkkenet og lage kveldsmat, og høre far og sønn le sammen inne på badet.
Å vite at jeg har noen å komme hjem til.

Det er disse små tingene som får meg til å føle meg levende - og får meg til å elske å være i live...

Gammel 16-10-08, 16:57   #9
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

- Når sambo gjør noe i huset, og gjør det skikkelig, uten at jeg har bedt om det
- Når jeg steller snuppen for kvelden og vi har ansiktene helt inntil hverandre og ler av noe som ingen andre skjønner
- Når jeg får en kjempetrøtt og kosete liten gutt inn i senga om morgenen
- Når snuppen har en lang avhandling om ett eller annet bare han skjønner, og jeg klarer å svare det han venter selv om jeg ikke skjønner hva jeg har svart på

Det meste jeg blir glad av for tiden innebærer snuppen

Gammel 16-10-08, 17:13   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

- Nyvaska hus og rent sengetøy
- Blide unger
- Fredagskvelden,med god mat,barna i seng og helga foran oss.
- Ordentlige klemmer fra barna
- Sjokolade

Jeg er enig med Jinx, ja bortsett fra Sjokoladen. Den trenger jeg ikke.
I dag er jeg overlykkelig over å ha karret til meg billetter til Metallica 17. juni 2009.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 17:16   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Klestørk ute ja.

Det er fantastisk! Og for å gjøre det enda bedre, så har jeg håndklene i tørketrommelen mens jeg dusjer, slik at de er gode og varme når jeg kommer ut av dusjen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 17:19   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner glede over mye, blant annet:
- Når barnet mitt spiser, og jeg slipper å lokke og lure for å få litt mat i kroppen hans.
- Når barnet mitt har fått sovet hele natten, uten å ha slitt.
- Når jeg ser barnet mitt leke med de andre barna, og han klarer å henge med i leken uten at kroppen sier stopp.
- Når jeg kommer inn døra på jobben på morgenen, hører kollegaene le inne på møterommet, og jeg blir møtt med et "hei snuppa" og jeg vet at jeg har verdens alle beste arbeidsplass.
- Når jeg får en sms fra venninner med "Hei, skal vi ta en lusj sammen i dag?", og jeg kjenner gleden over å være så heldig å ha gode venner.
- Når høstvinden rusker meg i håret, bladene faller på veien, og skumringen kommer mens jeg går tur.
- Når barnet kommer oppspilt hjem fra trening for å fortelle at det har gått fint, pusten holdt og han scora TO mål.
- Når jeg kjenner på hvor heldig jeg er.

Gammel 16-10-08, 17:36   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjenner glede over fargene på høsten. Særlig fargen på himmelen på kalde dager med sol. Det er aldri så høy himmel ellers i året. Og jeg liker at det blåser.

Jeg kjenner glede over å tenne peisen på kveldene.

Og ved å ha råd til å betale regningene mine....

Men aller aller mest kjenner jeg glede over å se ungene mine vokse og trives og ta som en selvfølge å ha gode dager. De har ikke alltid hatt det like lett som de har det nå, men vi har klart å lage et liv hvor man gleder seg til neste dag etterhvert.

Også kjenner jeg glede når jeg kjenner etter hvor glad jeg er i drømmeprinsen min, og en sjenert fin glede over at jeg vet at han kjenner sånn for meg også. Liker å være drømmeprinsesse jeg...

Også kjenner jeg glede i å forberede til jul. Se for meg ungene åpne pakkene, pynte treet, sette fram årets julelys...

Og akkurat nå fant jeg stor fascinasjon i det gedigne utvalget av smileyer som finnes her. Må bare bruke en til!

Sist redigert av Slettet bruker : 16-10-08 kl 18:00. Årsak: sorry - skrivefeil.
  Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 17:36   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våt asfalt, kald øl, gatelys, fallende høstblader, god musikk, fine filmer, bra bøker, gode venner, herlig jobb.

Barna er et kapittel for seg selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 17:41   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Siklete, våte babykyss.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 18:15   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg i sted gikk forbi et speil og tenkte "hehey! All den løpingen har virkelig gjort rumpa mi skikkelig snasen!!! "

Gammel 16-10-08, 18:15   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst den mest shallowe dama på hele FP.

Gammel 17-10-08, 12:57   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er visst den mest shallowe dama på hele FP.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 13:07   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Våt asfalt, kald øl, gatelys, fallende høstblader, god musikk, fine filmer, bra bøker, gode venner, herlig jobb.

Barna er et kapittel for seg selv.

Jeg stjeler denne og redigerer litt:

Våt asfalt, rødvin, gatelys, fallende høstblader, god musikk, bra bøker, gode venner, herlig jobb, billett i skuffen.

Barna er et kapittel for seg selv. Og mannen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 13:36   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhja. Billetter i skuffen. Og, menn generelt er et kapittel for seg selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.