|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen? | |||
| Ja |
|
52 | 24,41% |
| Nei |
|
153 | 71,83% |
| Annet |
|
8 | 3,76% |
| Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?For bil, that is.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Statistisk sett tror jeg at man kan "forvente" det. I hvert fall for personer over 25 år. I 2001 var 28% i aldersgruppen 18-24 år uten førerkort mens det sank til 8% når man kom over 25 år.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Det kommer vel an på hvor denne personen bor? Hadde de vært i Oslo, feks., hadde jeg ikke forventet det.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei. *tok lappen i fjor* |
|
|
|
#8 |
|
aldrende
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Enig. Jeg tror det er langt vanligere å ta lappen tidlig når man bor på landsbygda.
|
|
|
|
#9 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei, det kan man da ikke forvente.
|
|
|
|
#10 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei, syns ikke man kan forvente det.
|
|
|
#11 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Forvente som i "det synes jeg da at man burde ha": Nei, overhodet ikke.
|
|
|
|
#12 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Her på bygda kan man forlange det etterhvert. Er litt slitsomt når han/hun uten førerkort konstant snylter på de som har prioritert lappen. Når man er 18 er det vanskelig hvis man ikke får støtte hos foreldrene, men når man kommer i jobb, da bør det prioriteres. Og ja, jeg er nok litt farget av en enkelt person her.
2002 2004 2008 2010 Sist redigert av Smash : 17-10-08 kl 09:02. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#13 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?De fleste av mine venner var 1-2 år eldre enn meg og tok lappen før meg. Jeg "snyltet" på dem og satt på... Har pr idag ikke lappen enda (har en del kjøretimer for noen år tilbake, men det hjelper ikke stort nå). Min mor, bestemor og bestefar har heller ikke lappen, hun har klart seg meget bra. Vi har alltid bodd sentralt, så det kan være noe av grunnen. Men å forvente at en 20 åring++ har lappen, det gjør ikke jeg
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Kommer nok en del an på hvor man bor. I Oslo kjenner jeg mange som ikke har lappen. I hjembyen min kjenner jeg en eneste, og hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan få den.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg håper ikke det ( 28 år uten lappen ) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei det kan man ikke forvente. Har ikke lappen selv og har ingen planer om å ta den før vi eventuelt flytter ut av Oslo. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg tok lappen for fire år siden, da var jeg 32...... Men jeg var nesten den eneste jeg vet om som var så treg. Jeg forventer ikke at voksne folk har lappen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Her vi bor tenker jeg med en gang at alle over en viss alder (litt over 20) har lappen. Fordi det går ikke busser og man er avhengig av alle andre til å kjøre deg rundt eller veldig dyre taxi regninger. Har 2 venner som ikke har den og de er veldig avhengig av alle oss andre. Man må fek kjøre de hjem hver gang man har vert i lag. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei det kan man ikke forvente.
|
|
![]() |
|
|