Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Ja 52 24,41%
Nei 153 71,83%
Annet 8 3,76%
Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-08, 04:22   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?

For bil, that is.
Påll kommer.
Mannen og jeg snakket om det i dag, og han ville at jeg skulle "lage en poll på dette forumet ditt, det med flest oppegående folk".
Han bestemte følgelig både spørsmål og alternativene i pollen.

(Og jeg var usikker på om man kunne skrive billappen eller bil-lappen, så derav ble det bare lappen, og jeg antar at de fleste skjønner det.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 04:52   #2
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?

Nei, det synes jeg ikke.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 07:29   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan man vel ikke forvente!

Gammel 17-10-08, 07:56   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Statistisk sett tror jeg at man kan "forvente" det. I hvert fall for personer over 25 år. I 2001 var 28% i aldersgruppen 18-24 år uten førerkort mens det sank til 8% når man kom over 25 år.

Gammel 17-10-08, 07:59   #5
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer vel an på hvor denne personen bor? Hadde de vært i Oslo, feks., hadde jeg ikke forventet det.

Gammel 17-10-08, 08:17   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nei hvorfor i alle dager skal man det? :Fikk lappen i år:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:21   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. *tok lappen i fjor*

Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:27   #8
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det kommer vel an på hvor denne personen bor? Hadde de vært i Oslo, feks., hadde jeg ikke forventet det.

Enig. Jeg tror det er langt vanligere å ta lappen tidlig når man bor på landsbygda.

Selv tok jeg lappen på 18-årsdagen min, hadde ingen tid å miste. Og ja, jeg bodde på landsbygda.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:27   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det kan man da ikke forvente.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:31   #10
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, syns ikke man kan forvente det.

Gammel 17-10-08, 08:41   #11
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forvente som i "det synes jeg da at man burde ha": Nei, overhodet ikke.

Forvente på bakgrunn av statistikk: Nei i større byer, mnja på landsbygda.

Gammel 17-10-08, 09:01   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her på bygda kan man forlange det etterhvert. Er litt slitsomt når han/hun uten førerkort konstant snylter på de som har prioritert lappen. Når man er 18 er det vanskelig hvis man ikke får støtte hos foreldrene, men når man kommer i jobb, da bør det prioriteres. Og ja, jeg er nok litt farget av en enkelt person her.

I storbyene er det vel ikke like viktig. Selv om det er utrolig praktisk å ha.

Uten at jeg har tall på det så virket det som om alle som kunne ta lappen det året jeg holdt på med det, tok lappen. Her et det et lite mindretall som ikke tar lappen som 18-åring. Jeg husker faktisk ingen fra min klasse som ikke tok lappen det året de fyllte 18.

Sist redigert av Smash : 17-10-08 kl 09:02. Årsak: Skrivefeil
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 09:06   #13
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De fleste av mine venner var 1-2 år eldre enn meg og tok lappen før meg. Jeg "snyltet" på dem og satt på... Har pr idag ikke lappen enda (har en del kjøretimer for noen år tilbake, men det hjelper ikke stort nå). Min mor, bestemor og bestefar har heller ikke lappen, hun har klart seg meget bra. Vi har alltid bodd sentralt, så det kan være noe av grunnen. Men å forvente at en 20 åring++ har lappen, det gjør ikke jeg Nesten ingen i min studiekrets har lappen heller...

Gammel 17-10-08, 09:07   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke forvente det - men du må ikke bli overrasket om man har det heller da

Gammel 17-10-08, 09:08   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer nok en del an på hvor man bor. I Oslo kjenner jeg mange som ikke har lappen. I hjembyen min kjenner jeg en eneste, og hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan få den.

Gammel 17-10-08, 09:10   #16
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg håper ikke det ( 28 år uten lappen )

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 09:12   #17
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Nei det kan man ikke forvente. Har ikke lappen selv og har ingen planer om å ta den før vi eventuelt flytter ut av Oslo.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 09:14   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok lappen for fire år siden, da var jeg 32...... Men jeg var nesten den eneste jeg vet om som var så treg. Jeg forventer ikke at voksne folk har lappen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 09:15   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her vi bor tenker jeg med en gang at alle over en viss alder (litt over 20) har lappen. Fordi det går ikke busser og man er avhengig av alle andre til å kjøre deg rundt eller veldig dyre taxi regninger. Har 2 venner som ikke har den og de er veldig avhengig av alle oss andre. Man må fek kjøre de hjem hver gang man har vert i lag.

Så er vel det at jeg "tror" alle har den, og er glad for at ikke flere mangler den. Da ville det vert totalt umulig å være med venner i hverdagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 09:17   #20
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nei det kan man ikke forvente.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.