Skikk og bruk når man selger ting på FP
Jeg har den siste tiden vært litt forundret over prosessen i en del salg, og oppførselen til en del av de som selger ting her inne. Jeg lurer rett og slett på om jeg har misforstått noen uskrevne regler, og ønsker meg deres synspunkter på følgende kasus;
1) Noen legger ut en tråd på "ønskes" om et spesifikt plagg i en spesifik størrelse. En annen bruker svarer at hun har plagget, hvorpå en tredje bruker sier at hun vil kjøpe det. Plagget blir solgt til bruker nummer tre før brukeren som la ut tråden har svart.
2) Noen legger ut et klesplagg til salgs. En bruker har spørsmål om plagget. En annen bruker skriver "jeg kjøper det" . Plagget blir solgt til bruker nummer to før bruker nummer en har fått svar på spørsmålene sine.
3) En bruker legger ut en ting og spør om det er interesse for denne. To brukere melder sin interesse og den som selger vil ha budrunde. En av de som var interessert legger inn bud og kjøper setter en frist og selger til denne før den andre som var interessert har fått tid å logge på/svare/legge inn bud.

|