Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 22:23   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Jeg sikler litt på den lys rosa skinnsofaen Arild (IKEA).

Skinn er jo praktisk når man har små grisunger i hus - men er det stikk motsatt når det gjelder så lyst skinn?

Kanskje det faktisk er noen her som har Arild skinnsofa i hvit/lys blå/rosa?
Er det upraktisk?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 23:17   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Arild Skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Jeg har skinnsofa, men den er sort og i litt kraftig skinn, så bare å tørke av.
Kan se for meg at det ikke hadde vært like enkelt om den var hvit, eller tilnærmet. Jeg ville i hvert fall ha ventet til barna hadde begynt på skolen. En annen ting, er at vanlige dongeribukser kan sette farge, slik at jeg innbiller meg at den ikke ville vært særlig fin etter en stund... men jeg har som sagt ikke lys sofa, så jeg vet jo ikke.

  Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 12:53   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Ja, fornuften sier at vi bør vente så lenge barna er så små.
Blir kanskje litt stress å løpe rundt å passe på, gni av søl og gni inn skinnpleie osv.
Og mørkt skinn blir for tungt til vårt mørke, antikke bord.

Vurderer å heller kjøpe nytt trekk til den gamle IKEA-sofaen, nåværende trekk er helt utvasket og fillete. Men det blir et par tusen for nytt trekk også.

Det er kanskje ingen foreldre her med hvite/lyse skinnmøbler?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:44   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Aha - Swiffer Magic Eraser er genialt!
Men hvor lenge har dere hatt sofaen? 3 år eller 2 mnd?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 10:38   #5
jonpalm
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 23
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Vi har Arild skinnsofa i hvitt og har 2 små barn. Fungerer kjempefint. Det er mye enklere å holde en skinnsofa ren enn en i stoff.
Vi er nøye med å bruke vedlikeholdskitet til skinn fra IKEA(såpe og innsmøring).

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 11:10   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Ser for meg at lys skinnsofa er vel så praktisk som mørk. Jeg tørker stor sett av lyse ting av sofaen. Gulp, leverpostei etc...

Mørke bukser derimot - det kan kanskje ødelegge en lys sofa?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 13:11   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Vi har hvit skinnsofa på hytta. Ikke noe problem foreløpig, kjøpte den i sommer og har som kjent 2 barn under 4 år.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 13:44   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Rådenim pluss lys skinnsofa = recipe for disaster.

Men ellers vil jeg tro det går fint.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:38   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Rådenim pluss lys skinnsofa = recipe for disaster.

Litt ille å nekte besøkende i mørke benklær av denim å sitte i sofaen.
Men Magic Eraser tar vel slikt også, vil jeg tro?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 18:02   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

hver gang svogerene mine kom med denimrumpene sine



Men ja, det er sikkert mest i begynnelsen for da er skinnet mer matt og ru (rutt? ) og mer mottakelig. Iallefall på Arild Skinnsofaen, det er matt og ruglete/fløyelsmykt skinn, såvidt jeg husker.

Jonpalm: Hvor ofte behandler/pleier dere skinnet?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 18:04   #11
jonpalm
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 23
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arild skinnsofa lys rosa (eller andre lyse skinnmøbler)

Bruker pleiesetet fra IKEA 3-4 ganger/år. Vasker først med såpen, venter til det er tørt og tar en runde med oljen.
Mellom pleie blir det å tørke med fuktet mikrofiberklut når det trengs(f eks når ungene har spist sjokolade i sofaen )

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no