Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Republikaneren Colin Powell stemmer Obama

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 23:26   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Tommel opp

Republikaneren Colin Powell stemmer Obama

En ikke ubetydelig mann har outet sin stemme. Se en grundig forklaring på hvorfor under.

Meet the Press:

(Kilde: youtube.com)

Pressekonferanse:

McCain svarer med å opplyse om at en såpestjerne stemmer McCain-Palin '08. Farsen fortsetter …

(Beklager at jeg litt sent ute med nyheten, har vært bortreist. Vet det er en dårlig unnskyldning, men. )

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 23:38   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Republikaneren Colin Powell stemmer Obama

Jeg så det og ble gledelig overrasket. Godt noen tar til vett og snakker mot de idiotiske anklagene. Helt lavmåls det som foregår der borte.

Gammel 20-10-08, 00:18   #3
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Oj, dette kommer i tillegg til at Obama kaprer sørstatene så det holder. Jeg tror at løpet er kjørt jeg. Håper det hvertfall.

Gammel 20-10-08, 05:51   #4
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Det er nok av demokrater, i sørstatene spesiellt men også i resten av USA som ikke stemmer obama fordi han sitat: "is a fu#€&%€ NIGGER".
Det er jo en velbegrunnet og rasjonell uttalelse for å avgjøre sin stemme på landets (eller verdens) mektigste mann.

Jeg tror ikke noe er avgjort før alle stemmene er talt, men trenden ser bra ut.

Gammel 21-10-08, 05:29   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Så flott, Powell legger det frem på en fin måte.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 08:54   #6
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Går an å håpe, men meningsmålingene viser mindre og mindre ledelse, og hvis man trekker de som sier de vil stemme på Obama for å virke progressive, men så går hen og stemmer på nok en gammel hvit mann på valgdagen når ingen ser dem så har Obama frmdeles knappe 45% sjanse for å vinne i mitt hode.
Men jeg håper. Håper veldig...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 09:22   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forundrer meg i grunnen ikke at Powell toner flagg til fordel for Obama. Jeg har hatt inntrykk av at han ikke har vært komfortabel med Bush-administrasjon over lengre tid.

Ang Obamas sjanser, så er jeg litt nervøs for Bradley-effekten, som jeg fikk forklart som at amerikanere blir mer konservative og mer rasistiske når de er alene i stemmeavlukket, og de skal avgi stemme på alvor, enn når de spørres i meninegsmålinger.

Gammel 21-10-08, 10:11   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg for min del håper litt at en del republikanere som sier de stemmer McCain, stemmer Obama i det hemmelige valget.

Gammel 21-10-08, 10:18   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Oops.

I en konfrontasjon med noen personer som delte ut klistremerker som koblet Obama til kommunisme og islam, brøt en reperesentant for kampanjen inn og sa at kampanjen ikke støttet disses opptrinn. Nå får han ikke lov til å snakke med CNN om det som skjedde.

Gammel 21-10-08, 10:33   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Oops.

(Kilde:

)

I en konfrontasjon med noen personer som delte ut klistremerker som koblet Obama til kommunisme og islam, brøt en reperesentant for kampanjen inn og sa at kampanjen ikke støttet disses opptrinn. Nå får han ikke lov til å snakke med CNN om det som skjedde.

Oops ja!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 18:08   #11
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

En god artikkel i Time Magazine: Why Barack Obama Is Winning.

Gammel 23-10-08, 21:02   #12
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg er overrasket over Powells støtte til Obama. Jeg kjøper argumentene om at Palin svekker McCain, men at det skal være nok til å kaste sin republikanske overbevisning på skraphaugen synes jeg virker rart. Powell har vært skeptisk til høyrefløyen i partiet, men McCain er ingen mørkemann sammenliknet med Bush, som Powell tross alt har jobbet for. For meg virker det som om Powells argument egentlig bunner i det tabubelagte rasespørsmålet, og det er i såfall veldig skuffende.

Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:12   #13
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Time-artikkelen omhandler blant annet Obamas møte med General Petreous i Irak, der Obama markerte seg, og han og generalen ble faktisk enige i et møte som tok mer en dobbel tid, jeg tror det møtet er representerer mye av grunnen til at Powell backer Obama. Petreous, som er McCains store helt, er faktisk på linje med Obama når det gjelder håndteringen av Irak og Afghanistan.

Gammel 24-10-08, 22:47   #14
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Petreous, som er McCains store helt, er faktisk på linje med Obama når det gjelder håndteringen av Irak og Afghanistan.

Skal man tro Bob Woodward sin bok om Irak krigen så hadde generalene i Pentagon en svært god plan for Irak, ekspertene deres hadde nemlig forutsett alle de problemene som kom. Det var Bush-administrasjonen som øverkjørte dem og ødela alt, litt sånn som McCain er troendes til. Ikke rart de heller vil ha en president som lytter.

Gammel 25-10-08, 09:02   #15
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

En illustrativ kortfilm, Wassup 2008:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.