|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når er det greit å ringe om morgenenJeg har hatt en diskusjon om hvor tidlig det er greit å ringe om morgenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenRinger ikke noen før 0800 eller 0900 om morgenen.
![]() |
#3 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenSkal man ringe så tidlig må det være noe viktig! Personlig liker jeg ikke å bli oppringt før tidligst kl 9! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenJeg ville ikke finne på å ringe noen hjemme før 9 om morgenen med mindre det var krise, eller det virkelig var noe som det var om å gjøre å si fra om "før dagen begynner".
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenDet bør være noe viktig, ja. Søsteren min og jeg kan fint ringe hverandre på den tiden, men det er fordi begge holder på å gjøre to barn klare til å leveres i den samme barnehagen, og da er det noe som er relevant for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenNoen vet jeg at jeg kan ringe kl. 0800,mens andre vet jeg at jeg ikke ringer før kl.1000. Så jeg svarer at det er greit å ringe fra 1000 til "ukjente",men bruker sunn fornuft når det gjelder andre.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenJeg ringer aldri noen så tidlig, det måtte i så fall være en helt spesiell grunn til det. Jeg opplever heller ikke at noen ringer meg så tidlig (heldigvis!), med mindre det er noe spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenTelefoner før kl 8 - 8.30 bør være meget viktig. :morragretten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenKommer litt an på hvorfor jeg ringer. Det har hendt jeg har ringt til folk i 7- 7:30 tida , men da er det for å avtale kjøring av unger til barnehage - og da VET jeg at vedkommende er oppe på den tida. Jeg ringer ikke på den tida for å skravle, eller for å si noe jeg like gjerne kan si tre timer seinere. "Uviktige" telefoner ringer jeg nok ikke før 10 med mindre jeg vet at folk er oppe eller på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenMed mindre det er noe veldig spesiellt eller viktig ringer jeg aldri så tidlig om morgenen.
![]() |
#12 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenJeg synes kl.09.00 (10.00 i helger) er det tidligste man bør ringe folk, og kl 22.00 om kvelden. Såsant man ikke kjenner dem godt, og vet at de er morgenfugler eller natteravner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenMed mindre det er meget viktig, så ringer jeg aldri før kl. 09. Og gjerne seinere hvis jeg vet at personen har fri og skal sove ut, eller er syk osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenen
Skravle, ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenJeg ringer gjerne moren min kl 07:30 om morgenen, men det er fordi hun er en morgenfugl som er oppe før kl. 6 og ikke har noe i mot å bli oppringt. Jeg ringer definitivt ikke noen andre før kl. 9. Jeg ringer helst ikke før 9 om jeg skal ringe folk på jobben en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenen
Søsteren min ringer da for å skravle og uansett hvor mange ganger jeg sier det er travelt, eller ikke tar telefonen så fortsetter hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenDet kommer ann på hvem jeg skal ringe til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenPresiserer: jobbrelaterte ting når som helst, offentlige kontorer når de åpner, håndverkere fra 7-8 og foreldre i bhg/skole fra tidlig.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når er det greit å ringe om morgenenJeg ringer sjelden jobbtelefoner før 9 (hvis ikke det er f.eks. relatert til et møte som starter før det), og aldri privattelefoner før 10. Og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. I hvert fall til meg.
![]() |
|
|