Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Sære planteønsker

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 19:46   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sære planteønsker

Jeg ønsker meg en philodendron bipinnatifidum
http://www.library.okstate.edu/vetme...odendron_2.jpg

Og jeg ønsker meg en Jatropha podagrica.

http://www.bonsai-collectables.com/J...0podagrica.jpg

Hvorfor er disse plantene så vanskelig å få tak i i Norge?

Jeg er også ute etter en coffea arabica, og har også sett etter daddelpalmer, og mange andre planter som ikke var vanskelig å få tak i før. Er det jeg som er storforlangende eller er det et ganske smalt planteutvalg i "planteverden" for tiden. Har en følelse av at alle butikker stort sett har det samme.

Denne peperomiaen har jeg heller aldri funnet i butikken

http://www.gflora.com/zen-cart/image...omia_jayde.jpg

Og så ønsker jeg meg en større leilighet med plass for mange planter.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:51   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sære planteønsker

Alle tre tror jeg det skal være fullt mulig å få fatt på. Om du har en skikkelig blomsterbutikk i nærheten kan du jo evt. høre om de har mulighet til å bestille for deg?
Philodendron var jo pop på 70.tallet og er vissnok på vei tilbake i motebildet i følge et eller annet interiørblad jeg bladde i en plass, så den bør i allefall være mulig å skaffe.
Peperomia er jo ofte på billigsalg både på Obs ! og på Plantasjen, men det er vel oftere de med mer spraglte blader.

Større leilighet kan jeg ikke hjelpe med.



Jeg er så heldig å bo rett ved et gammeldags gartneri som tar inn masse snålt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 18:34   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sære planteønsker

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Alle tre tror jeg det skal være fullt mulig å få fatt på. Om du har en skikkelig blomsterbutikk i nærheten kan du jo evt. høre om de har mulighet til å bestille for deg?
Philodendron var jo pop på 70.tallet og er vissnok på vei tilbake i motebildet i følge et eller annet interiørblad jeg bladde i en plass, så den bør i allefall være mulig å skaffe.
Peperomia er jo ofte på billigsalg både på Obs ! og på Plantasjen, men det er vel oftere de med mer spraglte blader.

Større leilighet kan jeg ikke hjelpe med.



Jeg er så heldig å bo rett ved et gammeldags gartneri som tar inn masse snålt.

Heldiggris... du bor ikke i Trondheims området vel.....???

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:20   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sære planteønsker

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Heldiggris... du bor ikke i Trondheims området vel.....???

Dessverre, andre siden av landet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no