|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Saus til wokHvilken saus bruker du til wok med svinekjøtt eller kylling og ris? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saus til wokMr.Lee har også noen ferdige, liker alle tre jeg. Bare å prøve seg frem
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Saus til wokTakk for tips! Er litt redd for å prøve nye wok-sauser jeg. Aer jo ikke hva de smaker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En Som Trener
|
Sv: Saus til wokVi pleier å steke kjøttet i olje sammen med ingefær og hvitløk. Så tilsetter vi litt oystersays og vann og lar det koke inne litt. Flaske med oystersaus finner du på de fleste velassorterte matbutikker. Krydrer evt med soyasus og pepper.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Saus til wokVi lager fra grunnen av. 3 ss hoisin-saus (tykk søt soyasaus, fås kjøpt på innvandrerbutikker eller velassorterte dagligvare), en halv rød chilli finhakkes, 2-3 hvitløksfedd og 1/2 ss revet fersk ingefær.
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Saus til wokNoen som har oppskrift på en god karrisaus til wok (som ikke tar fyr i munnen |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nygift
|
Sv: Saus til wokJeg kjøper ei flaske med østersaus på sånne asiatiske butikker, den heller jeg over det jeg har i woken og har litt vann og kikoman oppi, det må smakes til, men den er suuuuper god.
|
|
|
|
#12 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saus til wok
Brun margarin, fres løk sammen med karri. Tilsett sure, grønne epleterninger og hvitløk. Så hønsebuljong, litt sambal, søt soya og teryaki. Det skal smake en anelse syrlig/søtt, men ikke i nærheten av sur-søt saus. Blir sausen for sterk kan du spe med litt kokosmelk. Da må du i tillegg balansere smaken med lime, sitron, eddik e.l. Kan jevnes litt med maizenna hvis ønskelig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saus til wok0.5 liter vann, varmes i microovn ca. 2 min på full effekt |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: Saus til wokSur søt saus er min favoritt, har ikke oppskriften her, men bruker ikke den så ofte heller...
|
|
![]() |
|
|