Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er akseptabel ventetid på svar på en klagemail?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-08, 10:42   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er akseptabel ventetid på svar på en klagemail?

Jeg tar buss hver dag med Lillebror sittende i Zappen. Stort sett går det greit, men er vi uheldige må vi stå over en avgang grunnet full buss (men det kan ingen lastes for).

Men så er det på spesielt en avgang om ettermiddag det er satt i turbuss! Den har en høy og bratt trapp opp og det er ingen plass til vogn/rullestol/rullator mm. Bare en smal midtgang med seter på hver side. Derimot er det en do der.

Forrige torsdag sendte jeg en klagemail til busselskapet. Jeg var ikke ufin eller kjeftete. Jeg forklarte hva jeg var misfornøyd med og avsluttet med å spørre om hvorfor det settes inn busser som er beregnet på langturer.

I dag er det fredag uken etter og jeg har ikke fått svar. Hvor lenge er akseptabel ventetid før jeg sender en purremail?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 11:00   #2
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva er akseptabel ventetid på svar på en klagemail?

Svært ofte får man ingen svar. Når jeg har klaget på noe så har det tatt ca 3 dager før svaret kom.

Gammel 24-10-08, 11:02   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Bare en ide: Paa saanne turbusser, er det ofte bagasjerom paa siden (til kofferter). Kan du ikke slaa sammen vognen aa faa den lagt inn dit slik at du slipper aa vente paa neste buss. Selvsagt avhengig av hvor ofte bussene gaar, da, men jeg hadde irritert meg hvis jeg maatte vente. Hvis dette ikke var mulig, synes jeg i det minste at busselskapet burde merket av paa rutene sine hvilke busser som ikke var "vogn-vennlige".

Hvor lenge man maa vente paa mail, er meget variabelt, dessverre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 11:14   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Om busselskapet er delvis eller helt eiet av et offentlig organ (aka. fylkeskommunen), så må de forholde seg til forvaltningsloven og gi deg et svar/tilbakemelding innen 3 uker.

Gammel 24-10-08, 12:09   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjetter på hvilket busselskap det er, så det er bare å ringe dem og purre.
Her har de en periode en av turbussene fast satt opp i ruten som gikk fra byen 14.30. Den bussen er alltid stappfull, og på turbussene er det egentlig ikke ståplasser. Huhei ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.