Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regn ut ditt alkoholforbruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 08:44   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regn ut ditt alkoholforbruk

http://www2.nrk.no/redskap/alkoholka...rammer/tv/puls

Jeg har tydeligvis ikke noe problem.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:05   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regn ut ditt alkoholforbruk

Det går veldig kjapt. På de ti siste årene har jeg vel drukket alkohol i snitt tre ganger i året. Altså, intet problem. (heldigvis!)

Gammel 26-10-08, 09:17   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns alternativene var teite. Det er stor forskjell på "Aldri" og "En gang i måneden". Jeg endte dermed opp med å si at jeg aldri drikker mer enn 6 enheter, og det er ikke sant ...

Gammel 26-10-08, 09:23   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

3 poeng.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:28   #5
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Ikke noe problem

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:29   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns alternativene var teite. Det er stor forskjell på "Aldri" og "En gang i måneden". Jeg endte dermed opp med å si at jeg aldri drikker mer enn 6 enheter, og det er ikke sant ...

Enig, det var ikke bra alternativer. Det burde vært også i halvåret og året og sjelden f.eks, det ble for kategorisk.
Jeg hadde ikke problem, men jeg kan godt drikke et glass vin flere ganger i uka.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:34   #7
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Det irriterte meg litt også. Jeg svarte "En gang i måneden", som er langt fra riktig.

Antall poeng: 7
Dette ser bra ut. Hvis du er sikker på at du har svart rett, kan du ta det med ro. Dine alkoholvaner er til å leve med — i hvert fall hvis svaret ditt på spørsmål 4 er «sjelden» eller «aldri».

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:35   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Enig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:40   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe problem her.

Resultat

Antall poeng: 3
Dette ser bra ut. Hvis du er sikker på at du har svart rett, kan du ta det med ro. Dine alkoholvaner er til å leve med — i hvert fall hvis svaret ditt på spørsmål 4 er «sjelden» eller «aldri».

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:50   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

9 poeng, og null stress i følge testen. Men, teite alternativer. Jeg befant meg stadig vekk mellom to.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:58   #11
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg syns alternativene var teite. Det er stor forskjell på "Aldri" og "En gang i måneden". .

Ja, det samme tenkte jeg på.

Jeg fikk 7 poeng.

Gammel 26-10-08, 12:01   #12
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

9 poeng, og null stress i følge testen. Men, teite alternativer. Jeg befant meg stadig vekk mellom to.

Samme her.

Gammel 26-10-08, 12:54   #13
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger ikke gå inn for å regne en gang. Husker ikke sist jeg drakk, men drikker ikke mer enn toppen 3 ganger pr. år

Gammel 26-10-08, 13:27   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Haha! Jeg fikk 10 poeng og det var skumle saker, så du vaker i grenseland du også.

Antall poeng: 10
Du er i faresonen, og kan risikere å skade deg selv og andre. Prøv å tenke gjennom ditt alkoholforbruk - når og hvordan du kan minske det.

Jeg drikker 2-4 ganger i måneden og drikker da over 10 alkoholenheter. Det var der poengene raste på.

Gammel 26-10-08, 13:46   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt dum test. Er forskjell på aldri, en gang i måneden, og kanskje burde de hatt med hvor mange ganger i året...? jeg fikk 2 poeng men føler det er ikke helt reelt. Selv om jeg etter en skikkelig bursdagsfeiring for noen år siden nesten ikke har drukket alkohol. Har alt for mange "storforbrukere" omkring meg, jeg trenger ikke alkohol for å ha det bra og syns enkeltes grunner for å drikke er idiotiske. (Begynner visst å bli sær).
Kanskje er jeg blitt sånn fordi jeg ser voksne mennesker ødelegge livet sitt på grunn av alkohol.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:08   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig i at det var teite alternativer altså. Passet ikke meg iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:20   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk 3 poeng. Jeg har hatt så mange år med prøving, graviditet og amming, at jeg har drukket minimalt med alkohol i mange år nå. Nå drikker jeg mer enn på lenge, kan finne på å ta et lite glass øl både fredag- og lørdagskvelden.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:25   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Drikker en gang i året ca.
Nå kommer snart den gangen! (julebordet!)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:34   #19
Left
Passiv

Standard

Fikk 2 poeng, men litt rare svar. Det er forskjell på aldri og en gang pr. mnd. Jeg drikker ikke 6 alkoholenheter hver mnd, men jeg gjør det jo, så det er jo ikke aldri heller

Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:35   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Antall poeng: 10
Du er i faresonen, og kan risikere å skade deg selv og andre. Prøv å tenke gjennom ditt alkoholforbruk - når og hvordan du kan minske det.

Jeg drikker 2-4 ganger i måneden og drikker da over 10 alkoholenheter. Det var der poengene raste på.

Pffft. Én øl mindre på byen, og du er utenfor faresonen. Easy peasy.

Jeg fikk 4 poeng. Men altså, blackout enten én gang i måneden eller aldri? Her er det enten eller ja.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.