Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du betalt for varm skolemat til ungene og lunch til deg selv?
Jeg er for å betale for skolemat, og ville betalt for å slippe matpakken selv 69 62,16%
Jeg er for å betale for skolemat, men ville ikke betalt for å slippe matpakken selv 5 4,50%
Jeg er mot å betale for skolemat, og ville ikke betalt for å slippe matpakken selv. 19 17,12%
Jeg er mot å betale for skolemat, men ville betalt for å slippe matpakken selv. 16 14,41%
Dustepoll 2 1,80%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 13:07   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?

Avsporing fra denne tråden.

Poll kommer.

Ok. teksten i alternativ fire skal være ............men ville betalt for å slippe matpakken selv.

Sist redigert av Slettet bruker : 28-10-08 kl 13:19.
  Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:18   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?

Ja absolutt og det gjør jeg også.
På morgnen kjøper jeg et eple og vann = ca 20 kr
Lunch er saltat og vann / grov baguett og vann og varierer fra 45 til 55 kr.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:18   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja til begge deler egentlig (og jeg har brukt ganske mye penger på lunsj til meg selv før vi begynte med lunsjordning på jobben), men jeg ser jo at det kunne bli dyrt. Særlig med mange barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:19   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Har lunsjordning på jobben. Det betyr dog ikke at det ikke går 35 kr ganske mange dager på kaffe o.l. utenom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:23   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lunsjordning og betaler ca. 15 kr. dagen tror jeg. Jeg ville nok betalt mer også, men syns ikke det umiddelbart er sammenlignbart med skolelunsj-debatten. For meg handler det om å synliggjøre forskjellen på fattige og rike barn i enda større grad enn i dag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:24   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 250 i måneden for lunsj på jobben. Det er ikke dyrt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:25   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Liker matpakken min jeg da.

Gammel 28-10-08, 13:29   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg betaler kjapt mer enn 35 kroner dagen for lunsj i kantinen, så ja.
Men jeg er i mot å betale for skolematen.

Gammel 28-10-08, 13:31   #9
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helst ikke, men jeg ender gjerne opp med å gjøre det nå. Men så er jeg student, og har dermed ikke noe kjøleskap å oppbevare en salat eller lignende, og heller ikke noe sted til å varme opp eventuelle varmretter. Og siden brødskiver og annen matpakke-mat er noe av det kjedeligste jeg vet ender jeg opp med å kjøpe mat på skolen (så langt studentbudsjettet rekker).

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:33   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er for varme lunsjer både til meg selv og barna, men jeg syns barnas lunsj skal dekkes over skatten, mens jeg er villig til å betale direkte for min egen varmlunsj.

Men hvis barna får alternativet "betal for varmlunsj eller ta med matpakke", ville jeg nok betalt. Evt betalt inn til ei felleskasse slik at alle fikk uansett om de hadde råd eller ikke.

Gammel 28-10-08, 13:48   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Men jeg vet ikke hva jeg skal krysse av, for jeg kunne betalt for å slippe å lage matpakke, og det gjorde jeg da jeg hadde jobb med kantinetilbud, men jeg ville aldri betalt 35 kroner dagen. Hvis kantinen var så dyr, måtte jeg smurt matpakke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:50   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?

Jeg hadde gladelig betalt 35 kr dagen mot å slippe å smøre matpakke, ja.

Gammel 28-10-08, 13:50   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har lunsjordning på jobben, men han er ikke med på den fordi det bare er brødskiver med pålegg. Han har varm-mat eller salat seg på jobb hver dag (middagsrester osv).

Gammel 28-10-08, 13:51   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi betaler ca 20,- pr dag for mat på jobben.
Da får vi varm lunsj hver dag. (og alle legger på seg den første tiden de jobber her)
Det dekker da mat, kaffe juice, melk osv osv.
(de fleste spiser gjerne noe utenom selve lunsjen også)

Gammel 28-10-08, 14:03   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg betaler gjerne for skolemat og både mannen og jeg har delvis subsidierte lunsj alternativer på jobb, så vi betaler for lunsj allerede i dag.

Gammel 28-10-08, 14:07   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja jeg kunne ha betalt det til både meg selv og ungene.

Men da det gjelder skolemat, så er det ikke særlig ok at det er noen barn som ikke får mat fordi foreldrene ikke har råd.

Gammel 28-10-08, 14:08   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan nok hende jeg ville gjort, jeg svarte også ja i pollen, men jeg er allikevel ingen tilhenger av privat lunsjtilbud i skolen, om det er det denne pollen skal bevise.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:08   #18
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men da det gjelder skolemat, så er det ikke særlig ok at det er noen barn som ikke får mat fordi foreldrene ikke har råd.

Nemlig.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:09   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:14   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?

Jepp, både til meg selv, mann og barn.
Dvs. mannen har allerede lunsj-ordning på jobben som er veldig god, og jeg aner ikke hva den koster.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.