|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du betalt for varm skolemat til ungene og lunch til deg selv? | |||
| Jeg er for å betale for skolemat, og ville betalt for å slippe matpakken selv |
|
69 | 62,16% |
| Jeg er for å betale for skolemat, men ville ikke betalt for å slippe matpakken selv |
|
5 | 4,50% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, og ville ikke betalt for å slippe matpakken selv. |
|
19 | 17,12% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, men ville betalt for å slippe matpakken selv. |
|
16 | 14,41% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,80% |
| Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?Avsporing fra denne tråden. Sist redigert av Slettet bruker : 28-10-08 kl 13:19. |
|
|
|
#2 |
|
nygift
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Ja absolutt og det gjør jeg også.
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Ja til begge deler egentlig (og jeg har brukt ganske mye penger på lunsj til meg selv før vi begynte med lunsjordning på jobben), men jeg ser jo at det kunne bli dyrt. Særlig med mange barn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Vi har lunsjordning og betaler ca. 15 kr. dagen tror jeg. Jeg ville nok betalt mer også, men syns ikke det umiddelbart er sammenlignbart med skolelunsj-debatten. For meg handler det om å synliggjøre forskjellen på fattige og rike barn i enda større grad enn i dag.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Vel, jeg betaler kjapt mer enn 35 kroner dagen for lunsj i kantinen, så ja.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Helst ikke, men jeg ender gjerne opp med å gjøre det nå. Men så er jeg student, og har dermed ikke noe kjøleskap å oppbevare en salat eller lignende, og heller ikke noe sted til å varme opp eventuelle varmretter. Og siden brødskiver og annen matpakke-mat er noe av det kjedeligste jeg vet ender jeg opp med å kjøpe mat på skolen (så langt studentbudsjettet rekker). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Jeg er for varme lunsjer både til meg selv og barna, men jeg syns barnas lunsj skal dekkes over skatten, mens jeg er villig til å betale direkte for min egen varmlunsj.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?Nei, det ville jeg ikke gjort.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Mannen har lunsjordning på jobben, men han er ikke med på den fordi det bare er brødskiver med pålegg. Han har varm-mat eller salat seg på jobb hver dag (middagsrester osv).
|
|
|
#14 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Vi betaler ca 20,- pr dag for mat på jobben.
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Ja, jeg betaler gjerne for skolemat og både mannen og jeg har delvis subsidierte lunsj alternativer på jobb, så vi betaler for lunsj allerede i dag.
|
|
|
#16 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Ja jeg kunne ha betalt det til både meg selv og ungene.
|
|
|
#17 |
|
seru
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Det kan nok hende jeg ville gjort, jeg svarte også ja i pollen, men jeg er allikevel ingen tilhenger av privat lunsjtilbud i skolen, om det er det denne pollen skal bevise. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
seru
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?
Nemlig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jepp, både til meg selv, mann og barn.
|
![]() |
|
|