|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Foreldrene mine bruker 5.3 kwh på "hytten" sin. Et hus som er bebodd 2 av seks uker. 11000 kwh på 3 mnd.
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Ta kontakt med leverandøren, og bestill en EL-sjekk hos en elektriker.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?BKK og evt. tilsyn, BKK vet hvordan man får kontakt med tilsyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Vi hadde det en gang, kombinert med at vi trodde det var noe feil med varmtvannstanken. Det viste seg at det ikke var varmtvannstanken, derimot var det brudd på et rør fra varmtvannstanken og inn på badet (under gulvet). Heldigvis var dette i 1. etasje, så vannet forsvant bare rett ned i bakken og lagde ikke noen vannskader. Vi fikk dekket både skaden og det ekstra strømforbruket på forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Me hadde ein ny oljeovn der termostaten ikkje virka. Det var syndaren hjå oss. Steike, det vart ein dyr ovn totalt sett!
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Først bør dere vel sjekke om feilen ligger i elekstrisk utstyr hos dere, og da er vel en elektriker det som trengs. Finner man ikke noe der, så er det vel leverandøren som må inn, for å sjekke om det ligger feil utenfor huset som påvirker dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Ta kontakt med det lokale el-tilsynet. Det er BKK som har det ansvaret her vest.
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Tusen takk for svar! Da ringer vi BKK imorgen.
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?Personlig ville jeg slått av absolutt alt i hytten, trekt ut alle ledninger og sett om den slutter å snurre/telle. Så ville jeg satt ledninger inn igjen uten å slå på og sett hva som utløste problemet. Om jeg ikke hadde funnet det ut ville jeg ringt BKK.
![]() |
|
|