Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Prater dere på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 08:36   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prater dere på kino?

Jeg har alltid forbannet de som prater og prater under kinofilmen. Jeg synes det er kjipt å betale i dyre dommer for å sitte der og irritere meg og ikke få med meg handlingen fordi noen synes det er helt greit å prate høylytt hele filmen, eller sitte og sende meldinger slik at mobilene lyser opp halve salen, for den saks skyld. Jeg kjenner at jeg blir irritert bare av å skrive dette innlegget.

Jeg håper i grunnen på argumenter fra de "skyldige", hvordan de tenker om dette? Hvorfor de synes det er greit å ødelegge andres filmopplevelse, eller om de rett og slett ikke er klar over at det irriterer andre?

Edit: jeg mener selvsagt ikke snakking under reklamen, latter og skrik under filmene eller snakking under barnefilmer på dagtid.

Sist redigert av Dixie Diner : 31-10-08 kl 09:51.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:38   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prater dere på kino?

Prater til filmen begynner, men så holder jeg munn

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:40   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Under reklamen er det selvsagt helt greit, og for ordens skyld; jeg snakker ikke om å le høyt eller skrike under en grøsser (selv om jeg misliker fjortisskriking).

Gammel 31-10-08, 08:41   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg hvisker noe til den jeg går sammen med. Men ikke høy prating slik at jeg forstyrrer noen. Tror jeg.

(We are still on for today, right?)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det er vi.

Gammel 31-10-08, 08:45   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør jeg selvsagt ikke. Det forstyrrer jo de andre!

Gammel 31-10-08, 08:45   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hurra! Vi må innom Bånsull og handle votter.

Gammel 31-10-08, 08:45   #8
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Har sluttet å gå på kino fordi folk oppfører seg som aper i bur. (Unnskyld aper).

Gammel 31-10-08, 08:47   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare hvis jeg har med Frøkna (6 år).

På filmer beregnet på et publikum over åtte år (eller beregnet på barn, men spilt etter kl. 19) snakker jeg absolutt ikke. Og jeg tar ikke fem flate øre for å be folk rundt meg holde kjeft.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:49   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Har sluttet å gå på kino fordi folk oppfører seg som aper i bur. (Unnskyld aper).

Jeg holder kjeft, stort sett. Noen ganger hvisker jeg litt, men jeg tror ikke det forstyrrer. Jeg hvisker fordi jeg bare fortelle om en genial observasjon, en logisk brist i filmen eller noe sånt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:50   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg tåler litt hvisking, men prating, tulling, og skråling liker jeg ikke. Iset og jeg var på kino på dagtid en gang, og havnet selvsagt i en svær sal sammen med en skoleklasse eller tre. Vi satt på galleriet, og elevene satt nede i salen. Jeg brølte over gelenderet et par ganger, ja. Og kastet popcorn på dem. :barnslig:

Gammel 31-10-08, 08:59   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg tåler litt hvisking, men prating, tulling, og skråling liker jeg ikke. Iset og jeg var på kino på dagtid en gang, og havnet selvsagt i en svær sal sammen med en skoleklasse eller tre. Vi satt på galleriet, og elevene satt nede i salen. Jeg brølte over gelenderet et par ganger, ja. Og kastet popcorn på dem. :barnslig:

Jeg syns faktisk ikke man kan forvente stillhet i salen når man er på kino på dagtid. Når jeg tar med seksåringen min på kino, så forventer jeg ikke at hun klarer å holde munn i to hele timer. Visst lærer jeg henne at hun skal sitte i ro og ikke rope og selvsagt ikke løpe omkring, men hun får stille spørsmål til handlingen, hun får si (les: rope) at hun syns det er skummelt, og hun får le høyt og begeistret når hun ønsker det.

Det er ikke så mye vi forstyrrer med å tillate dette, men når hele resten av kinosalen er full av andre seksåringer som gjør det samme, så blir det ikke veldig stille.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:02   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Dette her minnet meg om skrekkopplevelsen på Colosseum for mange år siden.
Mannen og jeg skulle se Jurassic Park 2, og ble sittende foran to, unnskyld uttrykket, drittunger som skravlet og fniste under hele filmen.
Han ene hadde sett filmen før, og mesteparten av praten gikk på "Se nå! Se nå! Dette er så kult!!!"
Ved siden av mannen og meg satt det en mamma med en særdeles veloppdragen gutt, yngre enn de to skravleguttene bak, som også tydelig lot seg frustrere av forstyrrelsene.
Mannen prøvde tidlig i filmen å spørre pent om de hadde tenkt å prate under hele filmen og om de kunne dempe seg littegrann, men det gikk ikke inn.
Da jeg tilslutt fikk nok og snudde meg og sa at om de ikke visste hvordan man oppførte seg på kino fikk de bli hjemme og se video til de ble store nok, tilbragte de resten av filmen med å sparke meg i ryggen, kaste godteri i håret mitt og kalle meg for en megge.
Charming.
Men mammaen ved siden av smilte til meg.

(Filmen var elendig uansett, men det er en annen historie. )

Jeg kjenner jeg blir litt fresende av sånne uromomenter på kino, og hadde faktisk tenkt å starte en lignende tråd for noen dager siden.

Gammel 31-10-08, 09:03   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sist jeg var på kino så snakket jeg, men det var på mamma mø med sønnen min på 3 så da syns jeg nok jeg er unnskyldt. Sånn ellers så prater jeg som regel ikke, men svarer dersom den jeg er sammen med spør eller noe sånt, og da hvisker jeg.

Gammel 31-10-08, 09:16   #15
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nei, prating på kino er forbudt! Gjør meg fint lite å be folk være stille. Jeg kan ikke fordra tjatring under filmer. Kjenner jeg blir litt lattermild fra en episode en gang: en mann kalte meg en bitch fordi jeg hadde spurt ham gjentatte ganger om han kunne ti still. Ba ham pent og pyntelig om å dra til helvete, og han reiste seg truende opp mot meg. Så kom en sikkerhetsvakt og geleidet ham ut av kinoen. (Noen hadde "sladret" Only in America!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:32   #16
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det hender jeg hvisker noe til den jeg går sammen med. Men ikke høy prating slik at jeg forstyrrer noen. Tror jeg.

Jeg og hvisker.
"Hva skjedde nå? Er han sammen med henne, eller?"

Gammel 31-10-08, 09:34   #17
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hender seg jeg hvisker ja,men sjelden. Også sjekker jeg kanskje mobilen min. Personlig så lukker jeg ut lyder og konsentrerer meg om filmen. Bruker ikke energi på og irritere meg over sånt.

Gammel 31-10-08, 09:35   #18
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei! Og spiser ikke potetgull heller....

Gammel 31-10-08, 09:39   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Jeg og hvisker.
"Hva skjedde nå? Er han sammen med henne, eller?"

Jeg noterer meg at jeg ikke skal på kino med Cazandra.

Gammel 31-10-08, 09:40   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det gjør jeg ikke. På barnefilmer med små barn blir det noe annet synes jeg og da kan det være nødvendig å gi beskjeder, men heller ikke der synes jeg det er tid og sted for de lange samtalene.

Teater havner i samme kategori. Jeg satt foran to voksne damer en gang på teateret og fikk høre det meste om livet deres, naboene deres, helsesituasjonen deres og familiene deres i løpet av teaterforestillingen. Jeg burde sagt fra, men gjorde det ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.