|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Legevakta?Legger det her, siden det muligens er størst sjanse for svar...
|
|
|
#2 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Legevakta?Så lenge han ikke klager mer over smerter, eller han har åpne sprikende sår som burde vært stripsa/sydd, så går det seg vel til. :rolig som fy: Du kan jo oppfordre han til å ta det litt med ro idag, kanskje?
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legevakta?Omtrent dette skjedde med storetåa til lillemor for noen uker siden. Hun smalt igjen utgangsdøren på foten sin, og den ble blå og lilla, og hovnet opp til dobbelt størrelse på relativt kort tid. Jeg var sikker på at den var knekt, så vi dro på legevakten. Hun beveget etterhvert på tåa, så legen mente det ikke var alvorlig. (Ble bra igjen på et par dager, men litt blå enda lang kanten på neglen.) Jeg er stort sett veldig avslappet, men synes et besøk for mye er bedre enn å tvile på om jeg har tatt riktig avgjørelse. Spesielt med barna mine, som ofte ikke kan kommunisere hvor vondt de egentlig har, eller hvor de har vondt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Legevakta?Jeg hadde ikke dratt til lege med det, men heller sett det an.
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Legevakta?Du kan jo ringe legevakta og spørre om råd. Det pleier jeg å gjøre om jeg er i tvil. Selv om jeg av og til ender opp med råd som å senke hele babyen i vann når han har brent seg ørlittegrann på den ene fingertuppen...
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Legevakta?Så lenge han klarer å spille på DS'en vile ikke jeg bekymret meg.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Legevakta?Tja, det kommer an på hvor ømt fingeren er. Hadde det vært mitt barn og det hadde gjort vondt når jeg bevegde leddet eller at det klart var vondt når jeg klemte på benene på hver side av leddet, hadde jeg villet ha et røntgen av tommelen tror jeg.
|
|
|
#10 |
|
Smugleser
|
Sv: Legevakta?
Tusen takk for svar. Neglen er ikke særlig blå. Jeg har også klemt (litt forsiktig) på fingeren rundt der det er hovent, og han trakk ikke til seg fingeren eller ga andre uttrykk for særlig smerte, hvilket er grunnen til at vi ikke har dratt til legevakta.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Brudd gjør vondt, så det høres ikke ut som at det er noe brudd altså.
|
|
|
#12 |
|
Smugleser
|
Takk igjen, Esme. Da skal jeg følge nøye med i helgen, og dra til lege mandag om hevelsen ikke er merkbart bedre. (Ja, eller før da, om han begynner å få vondt...)
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legevakta?Vi ble oppringt da store gikk på sfo . Hun hadde da klemt tommelen i døra under lek . Hun hadde vondt , men kunne bruke tommelen . ( sfo ringte etter to timer ) Jeg valgte å dra på legevakta , og etter fire timer fikk vi tatt et rtg som viste brudd ved vekstskiven . Og da ble tommelen og armen gipset i 6 uker . |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Smugleser
|
Sv: Legevakta?Mindre hevelse etter barnehagen i dag, blid og fornøyd gutt, som ikke skjønner hvorfor jeg spør om den fingeren... Vi får satse på at det var rett å ikke dra.
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Det tror jeg også. Brudd trekker til seg vann og hevelsen øker de første dagene.
|
![]() |
|
|