Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 09:53   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Spørsmål

Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Har lyst til å kjøpe meg noen stilige støvletter. *type utenpå buksa* Men da må jeg jo ha bukser som passer til også! Noen med tips til hvilke bukser?Evnt skjørt? -Buksene bør vel være slim-fit hele veien for støvlettenes del? Aldri kjøpt slike bukser før. Bare gått for slike som er ganske vide nederst.. (Vært gravid osv i noen år så garderoben har vært skammelig nedprioritert)

-Å en bør vel ha minst 2 støvletter til disse formålene? :
1 par store nok til å få buksa inni,
og 1 par som passer leggen når en har på skjørt?

-Hvor måles leggomkretsen?
32,2cm er jeg på det tykkeste uten noe under.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:53   #2
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Jeg har kjøpt meg et par støvletter fra www.josefssons.no som har både glidelås og snøring. De går veldig fint til både utenpå bukser og til skjørt.

Spør etter bukser med bootcut så får du bukser med smale ben!

Har dessverre ikke noe greie på hvor man måler omkretsen på leggene.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 23:16   #3
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Spør etter bukser med bootcut så får du bukser med smale ben!

Bootcut er ikke smale ben, men utsvinget nederst (men ikke så mye som slengbukse)
Bukser som er slimfit går greit i støvletter, men da er det viktig å finne en modell som kler rumpe og lår.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 23:21   #4
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

-Å en bør vel ha minst 2 støvletter til disse formålene? :
1 par store nok til å få buksa inni,
og 1 par som passer leggen når en har på skjørt?

-Hvor måles leggomkretsen?
32,2cm er jeg på det tykkeste uten noe under.

Leggomkrets: vil tro man måler der leggen er tykkest, all annen "info" vil jeg tro er uviktig?
Støvletter: man kan aldri få nok støvletter!!!!! Hvis du vil bruke dongeribukse inni støvletter vil jeg valgt et røffere par, men det avhenger av stilen forøvrig. Til skjørt ville jeg valgt et feminint par. Det er selvfølgelig fullt mulig å bruke ett par til begge deler!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 00:32   #5
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Bootcut er ikke smale ben, men utsvinget nederst (men ikke så mye som slengbukse)
Bukser som er slimfit går greit i støvletter, men da er det viktig å finne en modell som kler rumpe og lår.

Ok, da har jeg fått feil info fra de i butikkene jeg har vært i.
De sa at jeg måtte se etter bukser kalt bootcut, for de skulle være smale nederst og passe til boots.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 08:21   #6
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Ok, da har jeg fått feil info fra de i butikkene jeg har vært i.
De sa at jeg måtte se etter bukser kalt bootcut, for de skulle være smale nederst og passe til boots.

Bootcut går ut under kneet for at man skal ha plass til boots under buksa.
Her er definisjonen på bootcut:
Bootcut

From Wikipedia, the free encyclopedia

A bootcut, alternatively spelled boot cut, this is a style of trouser that tapers to the knee and flares out to accommodate a boot. Worn by both men and women.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:37   #7
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Bootcut går ut under kneet for at man skal ha plass til boots under buksa.
Her er definisjonen på bootcut:
Bootcut

From Wikipedia, the free encyclopedia

A bootcut, alternatively spelled boot cut, this is a style of trouser that tapers to the knee and flares out to accommodate a boot. Worn by both men and women.

Takk, tror jeg skal levere denne "bruksanvisningen" til noen butikker jeg har vært i!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:17   #8
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Takk, tror jeg skal levere denne "bruksanvisningen" til noen butikker jeg har vært i!

Jepp, det er jo ganske greit å vite når man jobber i butikk!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:29   #9
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Bootcut er som Ginger sier bukser som er vide nede og som på så måte brukse over sko.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:14   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

Du kan bruke samme støvletter til både bukse og skjør. Jeg gjør i allefall det. De blir litt trangere med bukse i da men.
Skulle likt å få noen gode tips om fine slimfit-bukser jeg og.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:16   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

517 fra Levi's er bra!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 09:37   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bukser til støvletter? + noen støvlettspørsmål

hm har noen lekre bukser som er slim hele veien. tror de koster 498 eller noe slikt. Helt grei kvalitet. Perfekt for meg som vasker buksene etter en dags bruk.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no