Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehagevogn - Oslo

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 12:03   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Barnehagevogn - Oslo

Jeg trenger en god sovevogn som går inn gjennom begge dørene på "gamle"-trikken. Med andre ord, den må være smalere enn OTH, Quinny etc.

Nå - noen med gode alternativer? Den skal brukes til og fra barnehage, samt soving i barnehagen. Det er ikke skur/tak, så den må ha god kalesje/vind/stormtrekk. Og så bør den helst ikke være for dyr. Mange krav. Er kult om den er litt stilig også.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 13:04   #2
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagevogn - Oslo

Min Tautonia Spirit S går fint inn på gammeltrikken
Synes den er tøff også:

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:52   #3
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagevogn - Oslo

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Min Tautonia Spirit S går fint inn på gammeltrikken
Synes den er tøff også:

den er jo knallbrei! går den inn går alle, om du liker teutonia er fun smal samme sittedel som s3 men to små svinghjul og betydelig smalere over rumpa

Trehjulingene generet er breiere bak for å få godkjent stabilitet. ellers har du de mere klassiske trillene som brio race ol. ( teutonia og racen i 2006 fargene er på tilbud til 30% nå i helga ( også speedi, buzz, gt,instep og mutzy)vi har etpar igjenn så vi selgen de sikkert ut til tilbudspris for det er så sinnsykt mye som skal ha plass nå fremmover.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:04   #4
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Barnehagevogn - Oslo

Vi har en sånn joggervogn fra Rudo som vi betalte ca 1000 kr for. Den har alt det du krever, for det var mine kriterier også og jeg er veldig fornøyd med den. Barnas hus eller hva nå det heter har en nesten identisk en (men faktisk med én mindre dubleditt) og den kostet 2500. Tror den var Carena og de så ut til å være produsert på samme sted.

Synes vogna er veldig grei opp og ned av trikk, ikke bare får den grei plass i åpningen, men pga de store hjulene og at den er lett, så er den også veldig grei å få inn og ut på egenhånd

Den er sort, med en bag hengende fra styret, stor kurv under, trehjult og med gjennomsiktig regntrekk som sitter som smurt når den er festet. Personlig har jeg etter ett år nå endelig oppfattet at den kan festes foran , og ikke bare henger rett ned. Når den er festet sånn kommer det absolutt ingenting inn.

Jeg er 99,999% sikker på at det er denne. 900 kr koster den visst nå. Den har håndbrems, men kjøper du vognen, så MÅ du be de regulere den stramt nok for deg. Jeg gjorde feilen å gjøre det selv og det fikset jeg visst ikke helt Og så kommer jeg meg aldri dit for å få hjelp med det.

Ellers er den stort sett lang nok for hele kroppen, slik at bena ikke blir hengende nedover når de sover. Enden på sittedelen (der hvor knærne er) er regulerbar slik at den kan rettes opp og gi en 5-6 cm ekstra å hvile bena på. Sånn er det ikke påCarenaen. Ellers er den relativt grei å slå sammen.

__________________
Je n'ai rien a dire

Sist redigert av Jr. : 26-11-06 kl 01:18.
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:40   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagevogn - Oslo

Opprinnelig lagt inn av era, her.

den er jo knallbrei!

Er den bred? Jeg er vant til tvillingvogna og ser ikke denne som bred.

Vel vel, vi kommer oss nå på trikken...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 07:57   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

e

xTusen takk for svar!

Hønni:
Selv om Spiriten er kjempekul, tror jeg den er minst like bred som Oth-en min, og den kommer jeg bare inn en av dørene (den bakerste) med. Fryktelig irriterende når det kommer flere vogner på, og jeg må drive en sånn "Hvor skal du av? sorry, men jeg kommer ikke ut dersom jeg må stå innerst"-kampanje.

era:
Hvor jobber du igjen? Tenkte egentlig på en firhjuling, stabilt i barnehagen også. Så lenge den har full liggestilling er den aktuell. Har dere forresten sittedel til Mutsy på tilbud også?
Er Fun smalere? hvor smal? og hvor dyr?

Jr.:
Den så bra ut. Jeg har humpet inn og ut på trikken 2 ganger om dagen siden oktober, begynner å få skikkelige armmuskler uten å gå på Sats. Håndbrems var et pluss, ja.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no