Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avlyse middagen eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 10:53   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Avlyse middagen eller ikke?

Vi har invitert broren min og den nye kjæresten på lammestek idag.

Men vesla vår er småsjuk, hun har kastet opp i natt og forrige natt. Altså, 2 ganger tilsammen. Helt løs i magen i morges.
Ellers glad og fin, bortsett fra at jeg kjenner på pusten hennes at hun ikke er frisk (aceton-lignende*)

Tenkte å spørre om de ville komme til tross for dette. Samtidig kan det hende at resten av oss i familien blir dårlige utover kvelden.

Ville dere avlyst eller ikke? Eller invitert med advarsel? Det kan jo igjen føre til at de føler seg "pysete" om de ikke vil komme?

*) noen som kjenner til den, forresten? Sykdom og acetonlukt fra pust?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 10:55   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avlyse middagen eller ikke?

Er ikek dette en selvføgle å avlyse dette? Jeg blir litt sjokkert over at dette er et spørsmål egentlig.

Jeg ville blitt meget glad om jeg visste at de jeg skulle vært på besøk hos hadde kasta opp i 2 dager i forveien.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 10:56   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Acetonlukta kommer vel bare av at hun ikke har spist (nok) karbohydrater, og gått over på fettforbrenning?

Jeg ville kjørt middag med advarsel.

Gammel 02-11-08, 10:59   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette bør du advare dem om, så kan de velge selv.

Gammel 02-11-08, 10:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Er ikek dette en selvføgle å avlyse dette? Jeg blir litt sjokkert over at dette er et spørsmål egentlig.

Jeg ville blitt meget glad om jeg visste at de jeg skulle vært på besøk hos hadde kasta opp i 2 dager i forveien.

Hun sier jo ikke akkurat at hun skal la være å si noe? Jeg synes det er et helt legitimt spørsmål. Jenta er jo frisk nå, virker det som. Jeg hadde nok ringt og sagt fra og latt det være opp til besøket om de ville komme. Hadde jeg ikke selv hatt barn hjemme hadde jeg glatt gått på den middagen selv.

Gammel 02-11-08, 11:00   #6
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Middag med advarsel og forbehold om endringer.

Gammel 02-11-08, 11:01   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man ringer og sier ifra, så er det opp til de inviterte å avgjøre. Jeg hadde gladelig gått alikevel!! :gladibortelagdmat:

Gammel 02-11-08, 11:02   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hun sier jo ikke akkurat at hun skal la være å si noe? Jeg synes det er et helt legitimt spørsmål. Jenta er jo frisk nå, virker det som. Jeg hadde nok ringt og sagt fra og latt det være opp til besøket om de ville komme. Hadde jeg ikke selv hatt barn hjemme hadde jeg glatt gått på den middagen selv.

Frisk med helt løs mage i morges?

Gammel 02-11-08, 11:05   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smitter det da? Uansett, så lenge hun gir beskjed er det vel greit å spørre?

Gammel 02-11-08, 11:07   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ringt og forklart. Dersom de allikevel ønsket å komme hadde de vært velkomne på middag.

Hadde det vært jeg som var bedt bort ville jeg ringt og avlyst.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:07   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Smitter det da? Uansett, så lenge hun gir beskjed er det vel greit å spørre?

Oppkast og diare er vel noe som henger sammen og kan være samme virus, hørt om begrepet magesjau?

Gammel 02-11-08, 11:09   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Aceton"-lukta er den jeg ofte kjenner på barna mine når de er syke.
Om den er lik den virkelige acetonlukta som man får ved f.eks spisevegring (el andre årsaker), vet jeg ikke.

Ine: Barn er ofte småsjuke i denne alderen og på denne tiden av året.
Hvis man skal tenke slik at enhver av oss 6 (vår familie og dem) skal være 100 % friske, får man jo knapt sett hverandre - i tillegg til at helgen også skal passe for alle. (alle vi 4 voksne jobber av og til i helgene)
Voksne har gjerne et sterkere immunforsvar enn f.eks små barn, selv om jeg er klar over at mange magevirus er veldig smittsomme. Jeg vet forøvrig ikke om noen som vesla kan ha blitt smittet av. Mulig det er fra noen i åpen barnehage? Vi andre er jo helt friske.
F.eks svigermor gir fullstendig bengern om vi andre har omgangsyke, hun tropper opp og blir selv sjelden sjuk.

Gammel 02-11-08, 11:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ine: Barn er ofte småsjuke i denne alderen og på denne tiden av året.
Hvis man skal tenke slik at enhver av oss 6 (vår familie og dem) skal være 100 % friske, får man jo knapt sett hverandre - i tillegg til at helgen også skal passe for alle. (alle vi 4 voksne jobber av og til i helgene)
Voksne har gjerne et sterkere immunforsvar enn f.eks små barn, selv om jeg er klar over at mange magevirus er veldig smittsomme. Jeg vet forøvrig ikke om noen som vesla kan ha blitt smittet av. Mulig det er fra noen i åpen barnehage? Vi andre er jo helt friske.
F.eks svigermor gir fullstendig bengern om vi andre har omgangsyke, hun tropper opp og blir selv sjelden sjuk.

Enig. Folk er for hysteriske synes jeg. Uansett sier du jo fra, og så får hver og enkelt bestemme selv om de vil utsette seg for mulig smitte.

Gammel 02-11-08, 11:11   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Ja, jeg ringer og forhører meg litt.

Gammel 02-11-08, 11:13   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, jeg ringer og forhører meg litt.

Evt kan du ringe og forhøre dem litt.

Gammel 02-11-08, 11:13   #16
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

OK, jeg liker bare ikke å komme til et hjem der det nylig har vært omgangssyke nylig.

Gammel 02-11-08, 11:14   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men da kommer du jo ikke? Verre er det ikke.

Gammel 02-11-08, 11:17   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Hihi, jeg trodde dette var på samme linje som at man holder barnet hjemme i 48 timer etter oppkast, men nå har jeg lært at dette ikke gjelder å invitere andre hjem til seg. Er bare vant med at søsken med barn er ganske strenge på dette, og egentlig glad for det.

Gammel 02-11-08, 11:19   #19
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Det er ikke verre enn det, men nå gjaldt det jo ikke meg i dette tilfellet, men HI spurte om hun skulle avlyse middagen eller ikke, og da sa jeg min mening, verre er det vel ikke?

Gammel 02-11-08, 11:24   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke avlyst middagen, men ringt og informert om situasjonen. LilleVenn har ofte kastet opp om natten uten at noen andre har blitt syke. Såfremt jeg ikke er syk selv, eller LilleVenn er det, er jeg veldig lite hysterisk med tanke på å besøke andre som har vært syke...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.