Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ville gifte bort fire år gammel datter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 09:28   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville gifte bort fire år gammel datter

Gni søvnen ut av øyene og les dette!

Enda godt:

Sitat:

Familiens advokat sier at barna ble løslatt fordi de var uskyldige i saken.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:39   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville gifte bort fire år gammel datter

Jeg skulle likt å hørt foreldrene forklare seg om motivene for dette her. En konflikt, ja vel, men jeg skulle likt å høre hvordan de vil rettferdiggjøre å ta slike valg for ungene og det så tidlig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:59   #3
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Store kulturforskjeller! Jeg kan bare ikke fatte avgjørelsen av en slik handling!

Gammel 03-11-08, 10:04   #4
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes mye rare folk der ute.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:13   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ungene ble ikke tiltalt nei.

Gammel 03-11-08, 11:20   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skulle likt å hørt foreldrene forklare seg om motivene for dette her. En konflikt, ja vel, men jeg skulle likt å høre hvordan de vil rettferdiggjøre å ta slike valg for ungene og det så tidlig.

Jeg tenker vel egentlig at foreldrene hadde bestemt over barna selv om de hadde vært eldre når de skulle gifte seg. Det er jo ikke i slike tilfeller snakk om å fullbyrde ekteskapet eller noe sånt, og jeg tror at barna i slike tilfeller som oftest lever fra hverandre til at de blir eldre.

Jeg reagerer faktisk sterkere på ekteskap mellom 15 år gammel jente og gammel mann. Disse er nå ihvertfall jevngamle.

Gammel 03-11-08, 11:37   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Maksimal straff for foreldrene dersom de blir dømt er en måneds fengsel og en bot på litt over ti dollar, i underkant av 70 norske kroner, ifølge en talsmann fra Pakistans menneskerettighetskommisjon

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:23   #8
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Tja, hvis det er eneste måte å få trassige unger ut av huset så...

Gammel 07-11-08, 10:09   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker vel egentlig at foreldrene hadde bestemt over barna selv om de hadde vært eldre når de skulle gifte seg. Det er jo ikke i slike tilfeller snakk om å fullbyrde ekteskapet eller noe sånt, og jeg tror at barna i slike tilfeller som oftest lever fra hverandre til at de blir eldre.

Jeg reagerer faktisk sterkere på ekteskap mellom 15 år gammel jente og gammel mann. Disse er nå ihvertfall jevngamle.

Må si meg enig med esme her. Det er snakk om store kulturelle forskjeller så det er ikke sort-hvitt om man skal ta stilling til en slik sak.

Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:16   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Skremmende. Tenk hvor mange slike bryllup som skjer egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.