|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Dere som er så flinke og lager sunn mat fra bunnen av hver dag, hva slags rutiner har dere?
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Jeg tenker akkurat det samme som deg, og vil også høre fra noen som bytter om disse to måltidene.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Vi henter sammen i barnehagen, mannen min slipper av minstemann og meg hjemme, og så drar han og handler mens jeg går inn og begynner på middagen med det samme jeg kommer inn av døra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Javel
|
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Dersom vi hadde hatt det slik som dere så tror jeg også at jeg hadde snudd om på måltidene. Det er jo litt koselig å ha middag i sammen alle tre. Og så lenge det ikke kommer fritidsaktiviterer o.l i veien, så ser jeg ikke på det som noe problem å bytte.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?
Ja, jeg synes problemet er like mye det at vi ikke får spist sammen, som at jeg ikke alltid tar meg tid til å lage gode, hjemmelagde måltider.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Det er ingen regel som sier at middag skal spises rett etter man kommer fra jobb. Ved å ta et brødmåltid eller tilsvarende når dere kommer hjem får dere god tid til å forberede et velsmakende middagsmåltid, og har tid og ro til å sitte ned som en familie og prate om stort og smått over maten. Det er uhyre verdifullt å få til noe sånt, istedenfor at maten blir tilberedt i all hast. |
![]() |
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Middagsrutiner -hvordan gjør dere det?Mannen henter Lillemor i andre enden av byen. De er som regel sulten når de drar fra barnehagen, så hun spiser litt brødskive i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|