Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Obamas politikk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 16:48   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Obamas politikk

Jeg gratulerer den første afroamerikanske presidenten, og den mest venstrevridde presidenten USA har hatt med seieren! Det blir spennende å følge med utviklingen i årene som kommer, og jeg tenker også at det er en utrolig vanskelig jobb han skal gjøre nå, forholdene er vanskelige med den økonomiske krisen og nedgangstider.

Han er sikkert ikke perfekt, men han virker å være en klok og sterk mann, og han er flink til å tale. Kombinert er de tingene veldig viktig. Klokheten vil hjelpe på i avgjørelser, og det at han tar i bruk sine talegaver ovenfor folket betyr mye, og styrken vil hjelpe ham til å stå fast og være en klippe for folket når det trengs. Folk takler informasjon bedre enn å bli holdt utenfor. Om de vet hva som skjer og hvorfor, så er det mye sunnere og mer konstruktivt enn om presidenten skygger banen og ikke snakker til folket.

Angående politikken hans, så blir han beskyldt for å være en ond og grusom sosialist som fremmer verdier om å ta vare på hverandre istedet for å bare tenke på seg selv. Jeg finner det ganske trist at mange amerikanere tenker slik, men jeg har håp med tanke på at Obama faktisk gikk av med seieren.

Når jeg leser om politikken hans, så blir jeg glad av å lese. Han vil skattelegge de rike mer, og gi skattelette til de fattige. Han vil tilbakekalle Bush sitt skattelette til alle som tjener over 250 000 dollar, og bruke de pengene til helseforsikring til alle barn! (Slemme sosialisten!)

Han har en 16 månedersplan for å få styrkene ut av Irak igjen. Men han ønsker å trappe opp styrkene i Afghanistan for å knekke Al Quaida og Taliban. Det er forventet at han kommer til å be om /kreve(?) mer intervensjon og støtte der fra Natoland.

Han ønsker å skjerpe inn sanksjoner mot Iran, men å samtidig gå i dialog med dem (slik Bush har nektet å gjøre).

Klimapolitikken er god. Han ønsker klimakvotesystem med målsetting å ha kuttet ned på forbruket med 80% innen 20050. Han ønsker en internasjonal klimaavtale, men må få støtte fra Senatet på det ... (Cinton signerte på Kyotoavtalen rett før han gikk av, men Bush ignorerte det som om det aldri var skjedd og har ikke gjort noe med det. )

I abortspørsmålet støtter han høyesteretts avgjørelse. Og ang. boligkrisen, så vil han opprette fond for å hindre tvangssalg av boliger, og opprette fastrente lån med 30 års løpetid for å hjelpe folk til å ordne opp etter de dyre lånene som har vært med på å skape denne krisen.

Jeg synes dette høres veldig bra ut sånn totalt sett og tatt i betraktning at det er USA med de forholdene de har der borte det er snakk om.

Emneord
politikk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.