Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

R.O.O.M.-gulrotkaka i glutenfri versjon?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 12:59   #1
Kneazle
Passiv

Standard

R.O.O.M.-gulrotkaka i glutenfri versjon?

Funker dét, tror dere?

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 14:50   #2
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: R.O.O.M.-gulrotkaka i glutenfri versjon?

I mangel på svar, påtar jeg meg herved oppgaven med å teste ut og gi tilbakemelding.
:måjogjørraalljobbensjælherjo:

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 14:52   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det er godt at noen tar ansvar!

Gammel 08-11-08, 14:58   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Det er godt at noen tar ansvar!

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:21   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri prøvd, men jeg kan aldri tenke meg at det IKKE skulle gå. Hva slags mel tenker du å bruke? Den der lyse Toro-miksen har jeg testet, og jeg synes den funker omtrent som hvetemel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:24   #6
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan aldri tenke meg at det ikke fungerer.

Gammel 08-11-08, 17:37   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Der var dere, jo! Ja, jeg har også godt håp om at det skal gå greit. Bruker Toro Lys Melblanding, ja, og det pleier å funke bra. Men denne kaka er liksom litt pes å lage, så da er det ekstra kjipt om den skulle bli mislykket. Mangler bare ostekremen nå, og så skal den få stå og godgjøre seg til i morgen.

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 17:42   #8
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gleder meg til å høre hvordan den smaker.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 17:46   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det går helt sikkert fint.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 18:31   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stiller meg i kø sammen med de andre som vil høre om resultatet.

Vi må ha naturlig glutenfritt, det vil si at Toros kakemiks utgår, for den er det hvetestivelse i.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 18:47   #11
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Vi må ha naturlig glutenfritt, det vil si at Toros kakemiks utgår, for den er det hvetestivelse i.

Jeg har brukt Lys melblandng denne gangen, og den er uten hvetestivelse.
Men jeg er usikker på om det funker like bra, den er vel egentlig beregnet på gjærbakst.

Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 19:35   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Den ble knallgod! Like god som den pleier å være, faktisk. Gjestene tok med seg rester hjem, og ba om oppskriften.
Jeg brukte bittelitt mindre mel enn i oppskriften, og den trengte litt kortere steketid - ca 50 min.

Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 19:36   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ikke den lyse.

Gammel 09-11-08, 19:36   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Obs, litt treig der, ja.

Gammel 09-11-08, 21:20   #15
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Den ble knallgod! Like god som den pleier å være, faktisk. Gjestene tok med seg rester hjem, og ba om oppskriften.
Jeg brukte bittelitt mindre mel enn i oppskriften, og den trengte litt kortere steketid - ca 50 min.

Så flott. Her hjemme er dette en av favoritttkakene våre, særlig med friske bringebær på toppen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:27   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja! Samler på denne tråden, så kan jeg lage favorittkaka mi til venneparet vårt nestegang de kommer. Idag fikk de bare is, for jeg hadde ikke tid å bake kake. Tipper glutenallergikere (cøliakikere??) er lei av is til dessert.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:36   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ja, hvor er oppskriften?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:42   #18
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=1836

Her er i alle fall orginaloppskriften.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:44   #19
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør man med fyllet om man vil ha det melkefritt, går det Dragen? Finnes der en melkefri kremost?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:53   #20
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=1836

Her er i alle fall orginaloppskriften.

Det er den, ja.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.