Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kor har de backup ?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 00:05   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kor har de backup ?

Me sitter å ser på forskjellige løysinga på backup. Me har ekstern harddisk, men den er jo ikkje store hjelpa dersom uhellet virkelig skulle vera ute.

Skjønner at me må betala for dette, sidan 1 gb eller 2 virker innmari lite i denne sammanhengen. Tanken er å ha backup av bilder, enkelte dokumenter og litt andre ting.

Kor mykje lagringsplass har de, kor har de den og kva pris snakker me om ?

Gammel 11-11-08, 00:09   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor har de backup ?

Vi har bare en ekstern harddisk. Jeg stoler kanskje for mye på den?

Gammel 11-11-08, 00:11   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

De kjem vel ann på kor du oppbevarer den ?

Me har den her heime. Ved ein brann så vil jo den gå tapt. Den kan jo og vera utsatt for slag og fall. Den er grei til sitt bruk ( me har planer om å setta den opp i nettverket vårt her heime ) men eg vil gjerne ha alt lagra ein annan plass enn her heime.

Gammel 11-11-08, 00:13   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Bilder har foreldrene mine en kopi (på CD'er, men går nok over til ekstern harddisk eller lignende) hjemme hos seg. Skal vel litt til at det brenner begge stedene...

Gammel 11-11-08, 00:14   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den rett ved siden av pcen, så om det begynner å brenne så er alt tapt ja. Vi kjøper hus over nyttår og da kommer vi til å kjøpe en brannsikker safe eller noe, evt. kjøpe enda en ekstern og ha den hos svigers.

Gammel 11-11-08, 00:14   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har backup på ekstern disk. Vurderer å kjøpe en til som vi kan oppbevare et annet sted (til familie f.eks.). Eksterndisker er blitt utrolig billige nå.

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 00:16   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her har jeg ingenting å gjøre.

Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 00:19   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Har du ikkje backup Fof ? Trudde igrunn du hadde det eg. Du virker så ordentlig.

Gammel 11-11-08, 00:22   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Har du ikkje backup Fof ? Trudde igrunn du hadde det eg. Du virker så ordentlig.

Vi burde jo ha lært etter å ha mistet først alle babybildene av Storesøster, og så mesteparten av bildene av TurboTrollet, men nei.

Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 00:24   #10
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjører automatisk backup av bildene våre til to forskjellige harddisker som riktignok står her i huset. Jeg er mer bekymret for teknisk feil enn for at det skal begynne og brenne for å si det slik. Men nå får men små eksterne harddisker billig, så det kan lønne seg og kjøpe en slik kun for backup og legge den hos venner/familie.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 00:30   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en ekstern server stående fire, fem kilometer unna vårt hus. Mannen som har satt det opp, er litt usikker på hva han tar backup av, men er 100% sikker på at bildene er med.

Gammel 11-11-08, 00:45   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har denne snasne lille saken. Alle bildene ligger på den. Vurderer å skaffe en til som kan være hos mamma og pappa i tilfelle noe skulle skje med den.
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...UAAAEO..I03xiL

Gammel 11-11-08, 08:43   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en ekstern harddisk. Den ligger i en skuff. Egentlig burde jeg kanskje hatt to... og hatt den ene på jobben! Bruker serveren på jobb litt og.

Gammel 11-11-08, 08:47   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi burde jo ha lært etter å ha mistet først alle babybildene av Storesøster, og så mesteparten av bildene av TurboTrollet, men nei.

Vi holdt på å miste 5 år med bilder fra storesøsters liv da pcen kollapset for en stund siden. Heldigvis klarte vi å redde dem, og samme dag kjørte vi og kjøpte ekstern harddisk i ren panikk.

Gammel 11-11-08, 10:40   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke mindre enn fire eksterne harddisker.... Egentlig burde den ene ligge på jobben til gubben eller noe.. Jeg har litt ulike ting på de ulike EDHene.... Med digitalscrapping og sånt, en med bare bilder, en med digitale kort på..... Det viktigste er jo bildene da....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 10:53   #16
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har alle bilder på ekstern harddisk. Min maskin kjører backup av alle filer mot ekstern disk (Mac, TimeMachine). Når jeg en gang får raskere opplastingshastighet mot internett skal jeg bruke Amazon S3 til backup av de viktigste filene, koster $18/mnd for 100GB. Programmer som JungleDisk gjør det enkelt.

Vedrørende teknisk svikt i harddisker så er jeg ikke så veldig bekymret da jeg har et godt recovery program som har bevist seg verdt pengene noen ganger nå; på venner og families lagringsmedier, ingen av mine egne har sviktet enda.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 11:07   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ftp server (ekstern hardisk) på jobben.
Tar jevnlig backup hit.

Har i tillegg en ftp server på Oslo kontoret hvor jeg også har kopiert over bilder etc

Gammel 11-11-08, 11:09   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ekstern harddisk. Min mor har også og vi tar av og til kopi over til hennes også. Så har vi to plasser.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.