Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 10:12   #1
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Hei,

Ser at noen nevner Fl/y-lampa fra Kartell i tråden om lamper, og da kom jeg på at jeg må spørre dere som har denne: Hvordan holder dere den ren? Det legger seg utrolig fort støv på den, og det er vanskelig å vaske av. Det blir fort riper og flekker, og når jeg vasker bort én flekk, dukker det plutselig opp en annen. Nå har jeg gitt litt opp, og lar den henge der litt støvete/flekkete, men dersom det finnes et triks, ville jeg blitt veldig glad for å få vite om det. Jeg har forhørt meg hos lampebutikker, og én forhandler sa mikrofiberklut, mens en annen sa for all del ikke mikrofiberklut, så da er jeg like langt, egentlig. Vindusvaskemiddel ser heller ikke ut til å gjøre susen.



Takk for tips!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 17:55   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Fant du ut av dette? Vurderer denne lampen over spisestuen vår.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:05   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Gammel tråd, men siden jeg lurer på nøyaktig det samme så dytterjeg denne opp.

Har fått en nydelig lyseblå Kartell Fly over spisestuebordet i dag. Men hva brukt jeg til støvtørking og til å vaske bort flekker?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:06   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Vår ser ikke ut. Så den i butikk her om dagen og det så ut som en annen lampe.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:11   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vår ser ikke ut. Så den i butikk her om dagen og det så ut som en annen lampe.

Det var helt feil svar, kjenner jeg.

Noen som har knekt koden?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:46   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Vi har en over spisebordet som fort blir fettete og samler støv. Jeg vasker den i zalo-vann, og pusser den deretter med vindusvask på en lofri bomullsklut. Da blir den pen, men det kreves jevnlig vask og puss for at den skal se bra ut.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:55   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Jeg tørker som regel bare over vår med en tørr klut, en sjelden gang med fuktig klut. Men vi har hvit og ikke transparent.
Kanskje lettere å holde den fin?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:58   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Tørker av med sånn støv-mopp. Bruker man fuktige greier på, blir den lett skjoldete, synes jeg. Den henger jo på guttrommet, så den har ikke så ofte behov for tørking som lampen som henger over stuebordet vårt har.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:26   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Jeg hadde en lignende tråd, men om Foscarini Caboche. I morgen har vi to slike. Jeg synes den vi har fra før er et helsike å holde ren. I butikken sier de tørrmopp. Det er ikke nok. Støvet er som limt fast, og det er minst hundre sånne kuler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 20:17   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Jeg har en liten tørrmopp jeg forsøker å holde støvet unna med på vår rosa lampe. Den funker sånn passe.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:11   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Renhold av Fl/y lampe fra Kartell (og ev. andre lamper i akryl)

Sånne brille-pussekluter må da fungere flott, og lager vel ikke riper? Finnes de i større størrelser, tro?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no