|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ReimaTec og vannNoen her inne sa i en bisetning at reima'n tålte øspøs regn, det har jeg igrunn aldri prøvd. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: ReimaTec og vannJa, reima tåler bading i vanndammer, øspøsregnvær à la Bergen-style.
|
|
|
#3 |
|
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ReimaTec og vannEn venninne av meg droppet regntøyet i barnehagen og lot poden bruke Reima Tec'en også som regntøy. Vi bor i Bergen, så i og for seg var det et ganske vågalt eksperiment syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: ReimaTec og vannVasker dere Reimadressene ofte? Må de impregneres? Hva med i så fall? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: ReimaTec og vann
Det gjør ikke reflexregntøyet til snuppa.
|
|
|
|
#6 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Jeg prøver å bare tørke av dem med en klut om det er mulig. Vasker den når jeg må. Innbiller meg at det må slite veldig på evnen til å holde vannet ute dersom den vaskes for ofte. Har aldri imprignert den, og vet heller ikke om det er mulig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Har vasket den (teite meg) lyseråsa dressen tre ganger i høst med vaskemiddel beregnet for yttertøy. Den er like tett.
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Vaskemiddel beregnet for yttertøy? Huh? Aldri hørt om, så det må du si litt om. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Fås kjøpt på sporten. Er beregnet på vanntett/vannavstøtende yttertøy, vask + impregnering.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
Re: Sv: ReimaTec og vann
Signerer denne. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
Re: Sv: ReimaTec og vannDa kan man jo lure på hva som er best, vaskemiddel for yttertøy, eller vanlig vaskemiddel og imprigneringsspray. Men anbefaler babyshop ol. imprigneringsspray på reima'ne da? Eller reima dselv? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: ReimaTec og vannMathias har ikke regntøy, kun Reimatec vår/høstdress. Vi er mye ute i ruskevær, og han elsker søledammer, og blir ikke våt. Etter en tur ute i øs pøs vær, trenger dressen knapt å henges til tørk.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Re: Sv: ReimaTec og vann
Vi har vaskinn inpregnering jeg vil ikke bruke den på en vinterdress siden for sia også blir inpregnert og jeg innbiller meg at det ikke er det aller sunneste middelet i verden. spray inpregnering kan jo være et alternativ , men det er jo egentlig ikke noe vits å inpregnere et stoff som er vanntett og faktisk fungerer? å vaske dressen en gang i blant ekke dumt for den skal jo transportere fuktighet ut også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: ReimaTec og vannNår det er surt og kaldt som nå bruker vi Reimaen i stedet for regntøy. Den er vanntett ja! Har kjøpt den brukt, men enda ikke vasket den. Er den inngrodd av gjørme skyller jeg av den i dusjen slik jeg gjør med skittent regntøy. Den blir ikke våt inni da heller. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: ReimaTec og vannJa, den er vanntett i all slags vær. Men tåler desverre ikke å bli brukt på barmark... ergo er det et kostbart plagg for noen gangers bruk. (Sorry, bare dårlig erfaring med slitestyrken og dårlig behandling fra butikk og importør, er bare irritert for at alle reklamebildene som viser aktive barn som leker på barmark og så tåler ikke dressene å bli brukt slik - har jeg blitt fortalt etter at dressen var helt utbrukt etter noen uker)
|
|
|
#18 |
|
Passiv
Re: Sv: ReimaTec og vannSnuppa mi bruker høstdressen på barmark. Vinterdressen fra i fjor brukte hun også på barmark. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: ReimaTec og vannSamme her. Dressen til eldste holdt i tre sesonger. Og det er ikke akkurat mye snø i Bergen.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har samme erfaring. |
|
|
|