Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

ReimaTec og vann

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 22:45   #1
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ReimaTec og vann

Noen her inne sa i en bisetning at reima'n tålte øspøs regn, det har jeg igrunn aldri prøvd.
Men tåler reima'n like mye som regntøy altså?
Tåler den timesvis ute i bhg. med pøsende regn?
Rulling og bading og hopping i vanndammer?
Og ikke minst stille-sitting i vanndammer lenge?

(reflex regntøyet tåler dette)

Og hva med vottene, tåler de det samme?

Snuppa har brukt reima tec høstdressen med ull under, og reima tec høstvottene med ullvotter under i bhg. nå de siste dagene, og det har vært vått, men ikke pøsende regn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:47   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ReimaTec og vann

Ja, reima tåler bading i vanndammer, øspøsregnvær à la Bergen-style.

Gammel 25-11-06, 22:48   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

En venninne av meg droppet regntøyet i barnehagen og lot poden bruke Reima Tec'en også som regntøy. Vi bor i Bergen, så i og for seg var det et ganske vågalt eksperiment syntes jeg.

Men gutten holdt seg tørr gjennom hele barnehageåret. Unntaket var et par ganger han hadde ligget i vanndammene og det hadde trukket inn via jakkeermet (men det tåler ikke Reflex sitt regntøy heller )

Jeg har også hatt min gutt med på tur i øsende regnvær, og det holder så tett som de lover i reklamen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:54   #4
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Vasker dere Reimadressene ofte? Må de impregneres? Hva med i så fall?

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:54   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Og ikke minst stille-sitting i vanndammer lenge?

(reflex regntøyet tåler dette)

Det gjør ikke reflexregntøyet til snuppa.

Jeg oppfatter henne som like tørr både i ReimaTec-dressen og i regntøyet. I barnehagen tar de ofte på begge deler hvis det er skikkelig dårlig vær. Som regel er hun helt tørr, men ikke alltid.

Gammel 25-11-06, 22:56   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tia, her.

Jeg prøver å bare tørke av dem med en klut om det er mulig. Vasker den når jeg må. Innbiller meg at det må slite veldig på evnen til å holde vannet ute dersom den vaskes for ofte. Har aldri imprignert den, og vet heller ikke om det er mulig.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:57   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vasket den (teite meg) lyseråsa dressen tre ganger i høst med vaskemiddel beregnet for yttertøy. Den er like tett.

Gammel 25-11-06, 22:57   #8
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg vasker dressene i maskinen så ofte det trengs, men uten såpe.

Har kjøpt impregneringsspray på BabyShop.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:58   #9
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har vasket den (teite meg) lyseråsa dressen tre ganger i høst med vaskemiddel beregnet for yttertøy. Den er like tett.

Vaskemiddel beregnet for yttertøy? Huh? Aldri hørt om, så det må du si litt om.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:00   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Vaskemiddel beregnet for yttertøy? Huh? Aldri hørt om, så det må du si litt om.

Fås kjøpt på sporten. Er beregnet på vanntett/vannavstøtende yttertøy, vask + impregnering.

Gammel 25-11-06, 23:01   #11
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: ReimaTec og vann

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg prøver å bare tørke av dem med en klut om det er mulig. Vasker den når jeg må. Innbiller meg at det må slite veldig på evnen til å holde vannet ute dersom den vaskes for ofte. Har aldri imprignert den, og vet heller ikke om det er mulig.

Signerer denne.

Gammel 25-11-06, 23:04   #12
lil'c
Passiv

Standard

Da kan man jo lure på hva som er best, vaskemiddel for yttertøy, eller vanlig vaskemiddel og imprigneringsspray. Men anbefaler babyshop ol. imprigneringsspray på reima'ne da? Eller reima dselv?
Og er det parfyme og fargestoffer i det vaksemiddelet for yttertøy? (jeg bruker kunn nøytral pga. snuppas sensitive hud)

Gammel 25-11-06, 23:04   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fås kjøpt på sporten. Er beregnet på vanntett/vannavstøtende yttertøy, vask + impregnering.

Tips mottatt og skrevet opp på må-ha-lista!

Gammel 26-11-06, 00:06   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mathias har ikke regntøy, kun Reimatec vår/høstdress. Vi er mye ute i ruskevær, og han elsker søledammer, og blir ikke våt. Etter en tur ute i øs pøs vær, trenger dressen knapt å henges til tørk.

Den eneste gangen dressen har blitt fuktig var da han satt lenge i en søledam, og vannet trakk inn nede ved foten.

Gammel 26-11-06, 00:37   #15
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: ReimaTec og vann

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Da kan man jo lure på hva som er best, vaskemiddel for yttertøy, eller vanlig vaskemiddel og imprigneringsspray. Men anbefaler babyshop ol. imprigneringsspray på reima'ne da? Eller reima dselv?
Og er det parfyme og fargestoffer i det vaksemiddelet for yttertøy? (jeg bruker kunn nøytral pga. snuppas sensitive hud)

Vi har vaskinn inpregnering jeg vil ikke bruke den på en vinterdress siden for sia også blir inpregnert og jeg innbiller meg at det ikke er det aller sunneste middelet i verden. spray inpregnering kan jo være et alternativ , men det er jo egentlig ikke noe vits å inpregnere et stoff som er vanntett og faktisk fungerer? å vaske dressen en gang i blant ekke dumt for den skal jo transportere fuktighet ut også.

Vottene er samme stoffet så de er også vann/ vind tette.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:23   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Når det er surt og kaldt som nå bruker vi Reimaen i stedet for regntøy. Den er vanntett ja! Har kjøpt den brukt, men enda ikke vasket den. Er den inngrodd av gjørme skyller jeg av den i dusjen slik jeg gjør med skittent regntøy. Den blir ikke våt inni da heller.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:28   #17
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, den er vanntett i all slags vær. Men tåler desverre ikke å bli brukt på barmark... ergo er det et kostbart plagg for noen gangers bruk. (Sorry, bare dårlig erfaring med slitestyrken og dårlig behandling fra butikk og importør, er bare irritert for at alle reklamebildene som viser aktive barn som leker på barmark og så tåler ikke dressene å bli brukt slik - har jeg blitt fortalt etter at dressen var helt utbrukt etter noen uker)

Gammel 26-11-06, 01:37   #18
lil'c
Passiv

Standard

Snuppa mi bruker høstdressen på barmark. Vinterdressen fra i fjor brukte hun også på barmark.
Og altså helt uten hull, slitasje el.

Gammel 26-11-06, 01:38   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Samme her. Dressen til eldste holdt i tre sesonger. Og det er ikke akkurat mye snø i Bergen.

Gammel 26-11-06, 09:58   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ja, den er vanntett i all slags vær. Men tåler desverre ikke å bli brukt på barmark... ergo er det et kostbart plagg for noen gangers bruk. (Sorry, bare dårlig erfaring med slitestyrken og dårlig behandling fra butikk og importør, er bare irritert for at alle reklamebildene som viser aktive barn som leker på barmark og så tåler ikke dressene å bli brukt slik - har jeg blitt fortalt etter at dressen var helt utbrukt etter noen uker)

Jeg har samme erfaring.
Hull i rompa, hull på knærne og hull nede i buksebeinet.

Her hos oss kan ikke reimadressene arves. Vi har også hatt et par Trolldresser. Den ene av dem er også revnet, men det er i en søm.

Ingen av de andre dressene vi har hatt har fått tydelige hull eller slitasjer på samme måte.

Kanskje vi er max uheldige eller kanskje mine unger leker spesielt hardt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.